آموزش ارز دیجیتال

ارز دیجیتال دوج

نویسنده: سامان رضائی
دسته بندی: تریدینگ__عمومی
۱۱ اسفند ۱۴۰۰
ارز دیجیتال دوج

ارز دیجیتال دوج (Dogecoin) در بیشتر عمر خود یک “میم کوین” سرگرم کننده در نظر گرفته می شد که فقط مورد علاقه کاربرانش بود، با ارزشی نسبتا کم. سرنوشت این ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۱ تغییر کرد. از آوریل ۲۰۲۱ (فروردین ۱۴۰۰)، دوج به یکی از ده ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار تبدیل شد و ارزش کلی آن برای مدتی بالای ۵۰ میلیارد دلار رفت.

حتی اگر هر دوج کوین چند صدم دلار بیارزد، باز هم ارزش بازار آن زیاد خواهد بود. چطور چنین چیزی ممکن است؟ زیرا تعداد زیادی Dogecoin منتشر شده است. برخلاف بیت کوین که به گونه ای کمیاب است و در برابر تورم مقاوم طراحی شده است، Dogecoin برای ایجاد فراوانی طراحی شده است. حدود ۱۳۰ میلیارد DOGE در گردش است و ماینرها در هر دقیقه ۱۰۰۰۰ سکه دیگر تولید می کنند. (در مقابل، حدود ۱۹ میلیون بیت کوین وجود دارد و تنها ۱۲.۵ بیت کوین در هر ۱۰ دقیقه استخراج می شود.)

فراوانی بخش مهمی از ایده این ارز بوده است – Dogecoin به عنوان یک جایگزین غیرجدی و کم هزینه در مقابل بیت کوین ایجاد شد. به محض اینکه در اواخر سال ۲۰۱۳ راه اندازی شد، شروع به جذب طرفداران مشتاقی کرد که از DOGE برای انجام همه کار استفاده می کردند، از دادن انعام به غریبه ها در ازای کامنت های خوب در سایت Reddit گرفته تا کمک مالی به اعزام تیم bobsled جامائیکا به بازی های المپیک زمستانی ۲۰۱۴.

 

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری ۲۰۲۲

 

ارز دیجیتال دوج چیست؟

ارز دیجیتال دوج (DOGE) در سال ۲۰۱۳ به عنوان یک جایگزین ساده برای ارزهای دیجیتال سنتی مانند بیت کوین ایجاد شد. انتخاب نام و لوگوی آن بر اساس یک میم اینترنتی بوده است (یک سگ از نژاد شیبااینو). برخلاف بیت‌کوین که برای کمیاب بودن طراحی شده است، Dogecoin بسیار فراوان است – با ۱۰.۰۰۰ سکه جدید در هر دقیقه و بدون داشتن حداکثر تعداد قابل عرضه.

 

چه چیزی Dogecoin را ارزشمند می کند؟

مانند هر دارایی دیگری در بازار، ارزش دوج کوین بر اساس عرضه و تقاضا ایجاد می شود. با توجه به عرضه زیاد و همیشه در حال رشد دوج، تقاضا باید به شدت افزایش یابد تا قیمت آن بالا برود، مانند آنچه در اوایل ۲۰۲۱ اتفاق افتاد. زمانی که قیمت آن حدود ۷۰۰۰ درصد افزایش یافت – که سرمایه‌گذاران خرد در Reddit (شامل wallstreetbets) با همکاری یکدیگر برای بالا بردن قیمت‌ها و رونق بیشتر ارزهای دیجیتال تلاش کردند. همچنین توئیت‌های طعنه آمیز ایلان ماسک، بنیانگذار تسلا، و حضور او در برنامه ی Saturday Night Live در ماه می ۲۰۲۱ (اردیبهشت ۱۴۰۰) بسیار تاثیرگذار بود.

افزایش سریع قیمت DOGE در سال ۲۰۲۱ توجه رسانه‌ها (و همچنین شبکه های اجتماعی) را به خود جلب کرد. این کار برای مدتی چرخه‌ای ایجاد کرد که سرمایه‌گذاران بیشتری جذب شدند و قیمت‌ها افزایش پیدا کرد. هر زمان که یک ارز دیجیتال چنین دستاوردهای چشمگیری را به دست آورد، FOMO (یا “ترس از قافله عقب ماندن”) موجی از سرمایه گذاران جدید را وارد می کند. با این حال، DOGE همچنان یک ارز بسیار پرنوسان است و مانند هر سرمایه‌گذاری دیگری، هیچ تضمینی وجود ندارد که در آینده بالا یا پایین برود.

 

بیشتر بدانید:

خرید دوج کوین

ارز دیجیتال بیبی دوج

قیمت ارزهای دیجیتال

Dogecoin از کجا آمد؟

Dogecoin به عنوان یک ارز دیجیتال شوخی در اواخر سال ۲۰۱۳ توسط دو برنامه نویس نرم افزار، Billy Marcus و Jackson Palmer، راه اندازی شد (دوستانی از شبکه اجتماعی Reddit که هرگز به صورت حضوری یکدیگر را ملاقات نکرده بودند). آن‌ها دو موضوع محبوب را با یکدیگر ترکیب کردند: ارز دیجیتال بیت‌کوین که در حال رونق گرفتن بود و شکلک (میم) یک سگ از نژاد شیبااینو با غلط املایی کلمه DOG.

در کمال تعجب سازندگانش، Dogecoin تقریباً بلافاصله مورد توجه قرار گرفت – با دریافت بیش از یک میلیون بازدیدکننده در سایت dogecoin.com در ماه اول. بخشی از چیزی که Dogecoin را خنده دار تر کرد این است که یک ارز دیجیتال تمام عیار است  که مشابه لایت کوین، بلاکچین و سیستم استخراج خاص خود را دارد. قیمت‌های پایین (در بیشتر مواقع می‌توانید DOGE را با چند صدم دلار دریافت کنید) و فراوانی این ارز، اخیراً آن را برای دلالان جذاب کرده است که امیدوارند ارزش آن افزایش یابد.

 

منبع

مقاله‌های مشابه

هوش مصنوعی چگونه بر ترید ارزهای دیجیتال تأثیر می گذارد؟ *

هوش مصنوعی چگونه بر ترید ارزهای دیجیتال تأثیر می گذارد؟ *

مقدمه: معاملات ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر بسیار پرسود بوده است، به طوری که بیت‌کوین در اوایل سال 2021 به بالاترین حد خود یعنی 65 هزار دلار رسید و سپس به حدود 16 هزار دلار سقوط کرد. در حالی که...

بیشتر بخوانید
NFT رایگان : چگونه با مشارکت در جامعه ارز دیجیتال، NFT مجانی دریافت کنم؟ *

NFT رایگان : چگونه با مشارکت در جامعه ارز دیجیتال، NFT مجانی دریافت کنم؟ *

آیا قصد وارد شدن به دنیای ارز دیجیتال و توکن های غیرقابل تعویض (NFT) را دارید، اما هنوز حاضر نیستید که پول خرج کنید؟ سرمایه گذاری در NFT، این روزها بسیار رایج است و فرصت های زیادی وجود دارد که...

بیشتر بخوانید

به زودی:

چگونه با ارز دیجیتال درآمد کسب کنم؟

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *