آموزش ارز دیجیتال

بازی Axie Infinity : راهنمای کامل “بازی کردن” برای به دست آوردن ارز دیجیتال

نویسنده: سامان رضائی
دسته بندی: گیمینگ
۲۶ اسفند ۱۴۰۰
نحوه بازی Axie Infinity Game

بازی Axie Infinity (اکسی اینفینیتی) در حال حاضر بهترین بازی NFT موجود است. به خاطر ویژگی Play-to-Earn (بازی کن و پول دربیار) و مفاهیم الهام‌گرفته از پوکمون، میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا همراه با سرگرمی فراوان، میلیاردها دلار درآمد کسب کرده‌اند. در اینجا راهنمای کاملی بر بازی Axie Infinity آورده ایم.

 

بازی Axie Infinity چیست؟

بازی Axie Infinity چیست

یکی از محبوب‌ترین بازی‌های NFT، بازی Axie Infinity است که یک بازی استراتژیک و دارای ویژگی نوبتی بازی های سنتی مانند شطرنج است. Axie Infinity که توسط بلاکچین اتریوم اجرا می‌شود، ویژگی Play-to-Earn را به کار می‌گیرد که در آن بازیکنان می‌توانند با بازی کردن درآمد کسب کنند و ارز دیجیتال واقعی کسب کنند. به عنوان یک بازی کریپتویی مشابه “پوکمون (Pokemon)”، شما باید تیمی از حیوانات NFT به نام «اکسی Axie» را به کار گیرید تا در مبارزات شرکت و جایزه کسب کنند.

مبارزات و تکمیل ماموریت‌های روزانه منجر به دریافت ارز دیجیتال واقعی همچون توکن‌های AXS و SLP می‌شود. این توکن‌ها را می‌توان در صرافی فروخت و پول واقعی بدست آورد (دلار یا ریال) یا برای مبادله با سایر موجودات Axie در بازار Axie استفاده کرد (یک بازار NFT درون‌ بازی که در آن همه محصولات برای معامله در کنار هم جمع شده اند).

 

مرتبط: بازی سندباکس: راهنمایی برای زندگی در متاورس با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

 

Axie چیست؟

Axie چیست بازی NFT

Axie کاراکتر اصلی در بازی Axie Infinity است. هنگامی که آنها را  بشناسید، نمی توانید جذابیت و قدرت آتشینی که از آنها منتشر می شود را انکار کنید. می توانید از بازار درون بازی Axie خریداری کنید یا قهرمانِ Axie جدید خود را پرورش و رشد دهید تا در نبرد با دیگران شرکت کنید.

هر Axie دارای مجموعه ای از ویژگی های فردی است که می توان این ویژگی ها را به چهار دسته تقسیم کرد:

سلامت (Health) عددی است که انرژی حیاتی Axie شما را نشان می دهد که با آن می تواند در برابر آسیب های رقبا مقاومت کند. هرچه Health بیشتری داشته باشید، بیشتر می توانید در مبارزات دوام بیاورید.
روحیه (Morale) یک شانس حیاتی برای Axie شما است که می تواند با ۲۰۰ درصد از قدرت دفاعی رقبا به آنها حمله کند. Morale همچنین شانس شما برای زنده ماندن در آخرین ضربات را تعیین می کند (یک عمر اضافی پس از اتمام Health).
مهارت (Skill) قدرت ضربات Axie را افزایش می دهد، به خصوص زمانی که یک Axie به چندین کارت ترکیبی مجهز شده باشد.
سرعت (Speed) نوبت را در بین Axie های تیم شما تعیین می کند، بنابراین Axis با Speed بیشتر تمایل دارد ابتدا به صف مبارزه بپیوندد. اگر امتیاز سرعت برابر باشد، ترتیب Axie ها در تیم شما با امتیازهای سلامت، مهارت، روحیه و ID Axies (به ترتیب) تعیین می شود.

 

آشنایی با انواع Axie ها در بازی Axie Infinity

علاوه بر این، Axie ها را می توان به ۹ دسته با مجموعه های متمایز از امتیازات فردی و نقاط ضعف طبقه بندی کرد، که باعث می شود برنامه ریزی تاکتیکی تیم بسیار مهم باشد. بیایید با ۹ مورد آنها آشنا شویم!

۹ دسته Axie ها عبارتند از:

  1. خزنده Reptile
  2. گیاه Plant
  3. غروب Dusk
  4. آبزی Aquatic
  5. پرنده Bird
  6. سپیده دم Dawn
  7. جانور Beast
  8. حشره Bug
  9. مکانیک Mech

اگر یک Axie اصیل نباشد، به این معنی است که در جایی بالاتر از اصل و نسبش، دو Axie از دسته های مختلف پرورش می‌یابند، در نتیجه یک Axie با نژاد آنها مطابقت ندارد. این اتفاق لزوما چیز بدی نیست، اما پرورش دهندگان در بازی Axie Infinity معمولاً به دنبال Axie های خالص هستند. پرورش Axie ها با ویژگی ها و توانایی های خاص در هنگام پرورش Axie های اصیل آسان تر است. از این رو، Axie های اصیل معمولاً قیمت های بالایی در بازار دارند.

 

پرورش دادن Axie ها

پرورش Axie یکی دیگر از ویژگی های کلیدی بازی Axie Infinity برای به دست آوردن فرزندان جدید با ویژگی های دلخواه است (مانند کارت ها، دسته های مختلف و قسمت هایی از بدن آنها). بازیکنان برای بیرون آوردن یک جوجه از تخم به ۲ اکسی نیاز دارند و پنج روز طول می کشد تا یک نوزاد جدید اکسی متولد شود. با توجه به اینکه NFT متصل به Axie ها واقعا در صرافی ها ارزش دارند، برای جلوگیری از تورم، محدودیت زیادی برای پرورش ۷ Axie از ۱ Axie در بازی Axies Infinity وجود دارد. پرورش اکسی ها به شکل توکن های AXS و SLP هزینه خواهد داشت. با این حال، این هزینه بستگی به تعداد پرورش های یک Axie دارد.

 

چگونه Axie را پرورش دهیم

  • به Inventory خود بروید، اولین Axie را برای پرورش انتخاب کنید و روی “Breed” کلیک کنید.
  • سپس Axie دیگری را برای پرورش انتخاب کنید و روی “Let’s Breed” کلیک کنید.
  • یک نوتیفیکیشن برای تایید تراکنش در کیف پول ایجاد می شود، برای ادامه روی “Confirm” کلیک کنید.
  • پس از اتمام پرورش، Axie Egg در موجودی شما به دست می آید.
  • ۵ روز صبر کنید تا Axie متولد شود و سپس روی “Morph to Adult” کلیک کنید.

 

حالت های بازی Axie Infinity

حالت های بازی اکسی اینفینیتی (Axie infinity game modes)

در Axie Infinity دو حالت وجود دارد که بازیکنان می توانند آن ها را برای بازی انتخاب کنند:

حالت ماجراجویی (Adventure Mode)

بازیکن در برابر محیط (PVE)، که در آن بازیکنان می‌توانند داستان درون بازی را پیش ببرند و به طور همزمان سطح خود را ارتقا دهند.

حالت آرنا (Arena Mode)

بازیکن در برابر بازیکن (PVP) که در آن دو بازیکن با تیم های Axie خود به میدان های نبرد میایند تا با یکدیگر مبارزه کنند. برای پیشرفت در این حالت، بازیکنان باید رقبای خود را شکست دهند تا رتبه خود را ارتقا دهند.

 

چگونه بازی Axie Infinity را شروع کنیم

قبل از ورود به دنیای Axie Infinity، به موارد زیر نیاز دارید:

  1. کیف پول متامسک (MetaMask)
  2. ارز دیجیتال اتریوم برای خرید NFT های Axie
  3. حساب کاربری در یکی از صرافی های ارز دیجیتال برای خرید اتریوم
  4. کیف پول رانین (Ronin Wallet)

می‌توانید اتریوم (ETH) را در صرافی ارز دیجیتال خریداری کنید تا یک قدم به شروع بازی Axie Infinity نزدیک‌تر شوید.

 

تنظیم حساب کاربری برای شروع بازی Axie Infinity

  1. ارز دیجیتال اتریوم (ETH) خود را به کیف پول Metamask منتقل کنید.
  2. سکه های ETH را از Metamask به کیف پول Ronin خود انتقال دهید.
  3. به بازار Axie ها بروید، Axie را که می‌خواهید انتخاب کنید و روی «Buy Now» کلیک کنید.
  4. آن Axie به موجودی شما اضافه می شود (حداقل ۳ Axie برای درگیر شدن در بازی مورد نیاز است).
  5. بازی را در رایانه شخصی، اندروید یا iOS دانلود کنید. می‌توانید همین الان سفر خود را در بازی Axie Infinity شروع کنید!

 دانلود بازی اکسی اینفینیتی برای اندروید

ساخت اکانت و دانلود بازی Axie Infinity

 

بورسیه Axie Infinity (برای بازیکنانی که زمان دارند اما بودجه کافی ندارند)

در زمان نگارش این مقاله در فوریه ۲۰۲۲، قیمت هر Axie بین ۹۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار آمریکا است. برای بازیکنان ایرانی، شروع یک بازی با حداقل ۳ عدد Axie بسیار گران است.

بورسیه برای بازیکنان Axie

با تشکر از توسعه دهندگان بازی، یک سیستم بورسیه (Scholarship) معرفی شده است که به بازیکنان با منابع مالی کم، این امکان را می دهد که با بودجه سرمایه گذاران بازی کنند و درآمد نهایی (سود به دست آمده) را با شرایط منصفانه تقسیم کنند. به علاقه مندان به بورسیه بازی، توصیه می کنیم در GuildFi عضو شوند.

 

بازار Axie چگونه کار می کند؟

بازار Axie به عنوان یک بازار درون بازی برای بازیکنان عمل می کند. به غیر از خرید NFT های Axie، زمین و موارد دیگر، بازیکنان مجاز به معامله ارز دیجیتال اتریوم (ETH) در کیف پول Ronin نیز هستند. NFT های Axie را می توانید در بازارهای دیگر NFT نیز بفروشید:

۵ تا از بهترین بازارهای NFT در جهان

چگونه NFT بفروشیم

چگونه NFT بخریم

 

چگونه از طریق بازی Axie Infinity پول در بیاورم؟

فروش ارز دیجیتال SLP

توکن SLP یک ارز درون بازی است و به عنوان پاداش اعطا می شود که البته در صرافی ها قابل فروش است. سه راه برای جمع آوری توکن های SLP وجود دارد. انجام ماموریت های روزانه، کاوش در حالت “ماجراجویی” و مبارزه در حالت “آرنا”.

فروش دارایی های NFT

همانطور که همه ما می دانیم، این Axie های زیبا و بامزه در واقع دارایی های NFT هستند که بازیکنان می توانند برای کسب درآمدهای هنگفت در Axie Marketplace آن ها را به فروش برسانند. پرورش Axie برای فروش نیز یک گزینه سودآور است، بنابراین فروش Axie که از ابتدا به دنیا آورده‌اید، به شرطی که آنها را قوی‌تر و خاص تر پرورش دهید، سود سرشاری دارد.

 

سرمایه گذاری بر روی توکن های AXS و SLP

توکن AXS و توکن SLP

Axie Infinity Shard (AXS) یک ارز دیجیتال است که سقف ثابت ۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰ واحد دارد. دارندگان توکن AXS حق رای دادن در مورد هرگونه تغییر مربوط به اکوسیستم بازی را دارند. همچنین می توانند این توکن را به منظور بازگشت سرمایه بالا و سود سرشار در نظر بگیرند.

نوع دیگری از ارز دیجیتال درون بازی، ارز SLP (Smooth Love Potion) است که با انجام ماموریت های روزانه یا برنده شدن در مبارزات Axie به دست می آید. همچنین در کنار توکن های AXS، یک منبع ضروری برای پرورش Axie است.

همانطور که قبلاً گفته شد، بازی Axie Infinity به سرعت در حال افزایش محبوبیت در سراسر جهان است. علاوه بر این، ویژگی “بازی کن و پول دربیار” در این بازی میلیون ها بازیکن را از سراسر جهان با طیف گسترده ای از ویژگی ها جذب می کند. شما می توانید این ارزهای دیجیتالی را برای بازی یا یه قصد سرمای گذاری تهیه کنید. برای این کار نیاز به یک صرافی معتبر دارید:

بهترین صرافی های ایرانی ارز دیجیتال

بررسی صرافی خارجی کوینکس

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری ۲۰۲۲

 

منبع ۱ منبع ۲

مقاله‌های مشابه

NFT رایگان : چگونه با مشارکت در جامعه ارز دیجیتال، NFT مجانی دریافت کنم؟ *

NFT رایگان : چگونه با مشارکت در جامعه ارز دیجیتال، NFT مجانی دریافت کنم؟ *

آیا قصد وارد شدن به دنیای ارز دیجیتال و توکن های غیرقابل تعویض (NFT) را دارید، اما هنوز حاضر نیستید که پول خرج کنید؟ سرمایه گذاری در NFT، این روزها بسیار رایج است و فرصت های زیادی وجود دارد که...

بیشتر بخوانید
وایت پیپر چیست و چرا برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال ضروری است *

وایت پیپر چیست و چرا برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال ضروری است *

مقدمه: ارز دیجیتال در سال‌های اخیر به یک کلمه رایج و پرکاربرد تبدیل شده و دلایل خوبی برای این امر وجود دارد. رمزارز یک زمینه به سرعت در حال توسعه و هیجان انگیز است که سرمایه گذاران، کارآفرینان و...

بیشتر بخوانید

به زودی:

چگونه با ارز دیجیتال درآمد کسب کنم؟

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *