آموزش ارز دیجیتال

ارز دیجیتال بیبی دوج

نویسنده: سامان رضائی
دسته بندی: تریدینگ__عمومی
۱۵ اسفند ۱۴۰۰
ارز دیجیتال بیبی دوج

ارز دیجیتال بیبی دوج در سال ۲۰۲۱ بسیار خبرساز شد. تنها دو هفته پس از ایجاد بیبی دوج، شاهد افزایش ۱۰۰۰ درصدی قیمت بودیم. در هفته سوم، ارزش بازار آن به ۲۰۰ میلیون دلار رسید و در هفته چهارم، ۱۶۰هزار دارنده ی سکه وجود داشت.

ارز دیجیتال بیبی دوج (BabyDoge) چیست؟ همه آنچه که باید بدانی؟

زمانیکه ارز دیجیتال دوج (DOGE) در سال ۲۰۲۱ محبوبیت زیادی به دست آورد، چندین سکه مشابه و رقیب به وجود آمدند. اسم این دسته از ارزهای دیجیتال “میم کوین” است زیرا بر اساس میم کوین اصلی، یعنی دوج کوین، ساخته شده اند. ارز دیجیتال بیبی دوج از جمله پرطرفدارترین سکه ها بوده است. طبق گفته وب‌سایت رسمی بیبی دوج، «ارز دیجیتال بیبی دوج، با نشان دادنِ سرعت تراکنش‌های جدید و بهبود یافته‌اش و همچنین دوست‌داشتنی بودنش، به دنبال تحت تأثیر قرار دادن پدر خود [یعنی دوج کوین] است».

تا ۲۰ جولای ۲۰۲۱، بیش از ۴۷۵هزار دارنده بیبی دوج وجود داشت. با در نظر گرفتن پروژه ای که حدوداً یک ماه از ساخت آن می گذشت، عدد خیره کننده ای است.

 

خرید بیبی دوج از صرافی خارجی ارز دیجیتال
خرید بیبی دوج و مقایسه ی صرافی های ایرانی ارز دیجیتال

 

تفاوت بین Baby Doge و DOGE چیست؟

این دو ارز دیجیتال هر دو میم کوین هستند که پرنوسان و سوداگرانه هستند. با این اوصاف، بیبی دوج سعی کرده است چند ویژگی اضافه را در خود جای دهد که آن را از دوج کوین متمایز می کند.

در اینجا برخی از تفاوت های بین آن دو آورده شده است:

دوج کوین (خرید دوج کوین)
عرضه: نامحدود
هدف: میم کوین، سرگرمی
ارزش بازار: ۳۳.۵ میلیارد دلار
قیمت: تقریبا ۰.۲۵ $ دلار

بیبی دوج کوین
عرضه: ۴۲۰ کوادریلیون
هدف: بهبود دوج کوین، حمایت از حیوانات خانگی
ارزش بازار: ۵۲.۴ میلیون دلار
قیمت: تقریبا ۰.۰۰۰۰۰۰۰۰۱۹ دلار

دو موردی که بیبی دوج را منحصر به فرد می کند، تعهد آن به عرضه محدود سکه و داشتن یک موسسه خیریه حیوانات خانگی است. بیبی دوج این کار را از طریق سوزاندن سکه (coin burning) و همزمان اهدای چند سکه برای نجات سگ ها انجام می دهد. توسعه دهندگان یک کیف پول خیریه با ۲.۲٪ از کل سکه های موجود را نگه می دارند که میخواهند آن را به نجات سگ ها و ساخت پناهگاه برای آنها اختصاص دهند.

آیا عرضه بیبی دوج محدود است؟

طبق گفته تیم بیبی دوج، ۴۲۰ کوادریلیون سکه “BabyDoge” وجود دارد. آنها ادعا می کنند که نزدیک به ۲۷.۶ کوادریلیون از اینها در گردش است. توجه داشته باشید که این اعداد توسط افراد پشتیبان گزارش شده است و به طور مستقل تایید نشده اند.

این سکه بسیار جدید است و هیچ کس هویت دقیق توسعه دهندگان آن را نمی داند. بنابراین اطلاعات در مورد نحوه عملکرد بیبی دوج کاملا قابل تایید نیست. همانطور که می دانید، میزان عرضه کل به ۴۲۰ کوادریلیون محدود شده است. در حالی که این تعداد سکه بسیار زیاد است، بیبی دوج به دلیل سه عملکرد طراحی شده برای کاهش عرضه، خود را با عنوان “بسیار ضد تورمی” معرفی می کند.

این ها شامل:
• سکه سوزی
• جذب “جفت ارز”
• انعکاس

سکه سوزی (Coin Burning)

سوزاندن سکه یک روش رایج در بین پروژه های ارز دیجیتالی است که به دنبال محدود کردن عرضه خود هستند. این عمل شامل ارسال دوره‌ای سکه ها به یک آدرس «ناشناس» است که هیچ‌کس نمی‌تواند آن را بازیابی کند، بنابراین آن سکه‌ها کاملا حذف می شوند.

جذب جفت ارز (Liquidity Pair Acquisition)

همچنین به عنوان LP شناخته می شود که شامل افزودن سکه ها به عنوان یک جفت ارز به یک صرافی غیرمتمرکز (صرافی PankaceSwap) است.

انعکاس (Reflection)

انعکاس، فرآیند افزودن سکه به کیف پول دارندگان است. از ۱۰ درصد کارمزد تراکنش های بیبی دوج، نیمی از آن بین کاربران توزیع می شود. یک قرارداد هوشمند، نیمی دیگر آن را توسط یک قرارداد هوشمند به عنوان یک جفت ارز “بیبی دوج_بایننس کوین” به صرافی غیرمتمرکز Pancake Swap اضافه می شود.

از کجا می توانید ارز دیجیتال بیبی دوج بخرید؟

از آنجایی که بیبی دوج (CRYPTO:BabyDoge) یک ارز دیجیتال کمتر شناخته شده است، تنها تعداد معدودی از صرافی ها این سکه را معامله می کنند. رایج ترین جفت ارز معاملاتی بیبی دوج، در برابر استیبل کوین تتر (BabyDoge/USDT) است.

برای خرید بیبی دوج کوین، باید در یکی از صرافی هایی که بیبی دوج را معامله می کند، حساب کاربری ایجاد کنید، یک ارز دیجیتال دیگر مانند تتر واریز کنید و خرید بیبی دوج را انجام دهید. فرآیند سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال به طور کلی یکسان است.

خرید بیبی دوج از صرافی خارجی ارز دیجیتال
خرید بیبی دوج و مقایسه ی صرافی های ایرانی ارز دیجیتال

 

منبع

مقاله‌های مشابه

هوش مصنوعی چگونه بر ترید ارزهای دیجیتال تأثیر می گذارد؟ *

هوش مصنوعی چگونه بر ترید ارزهای دیجیتال تأثیر می گذارد؟ *

مقدمه: معاملات ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر بسیار پرسود بوده است، به طوری که بیت‌کوین در اوایل سال 2021 به بالاترین حد خود یعنی 65 هزار دلار رسید و سپس به حدود 16 هزار دلار سقوط کرد. در حالی که...

بیشتر بخوانید
NFT رایگان : چگونه با مشارکت در جامعه ارز دیجیتال، NFT مجانی دریافت کنم؟ *

NFT رایگان : چگونه با مشارکت در جامعه ارز دیجیتال، NFT مجانی دریافت کنم؟ *

آیا قصد وارد شدن به دنیای ارز دیجیتال و توکن های غیرقابل تعویض (NFT) را دارید، اما هنوز حاضر نیستید که پول خرج کنید؟ سرمایه گذاری در NFT، این روزها بسیار رایج است و فرصت های زیادی وجود دارد که...

بیشتر بخوانید

به زودی:

چگونه با ارز دیجیتال درآمد کسب کنم؟

۲ دیدگاه‌ها

  1. علی

    عالی

    پاسخ
    • سامان رضائی

      👌

      پاسخ

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *