آموزش ارز دیجیتال

بازاریابی ارز دیجیتال: چگونه در بازاریابی حوزۀ رمزنگاری پیشرفت کنیم؟

نویسنده: سامان رضائی
دسته بندی: عمومی
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
بازاریابی ارز دیجیتال crypto marketing

اولین چیزی که باید در لیست کاری یک بازاریاب مشتاق ارز دیجیتال قرار داشته باشد، به طور کلی سرعت بخشیدن به پروژه های دیفای (DeFi) است.

اگر به دنبال یک شغل جدید و به روز برای خودتان هستید، بازاریابی ارز دیجیتال ارزش توجه کردن را دارد. کرپیتو-وِرس (cryptoverse: یعنی ترکیب ارز دیجیتال و متاورس) با سرعتی نجومی در حال گسترش است، بدون اینکه نشانه ای از افت سرعت داشته باشد. اما با وجود پروژه‌های زیادی که به دنبال برجسته شدن در یک حوزۀ به سرعت در حال رشد هستند، چگونه سازمان ها می توانند از موفقیت پروژه خود مطمئن شوند؟

 

تفاوت بین بازاریابی ارز دیجیتال و بازاریابی سنتی چیست؟

بزرگترین تفاوت بین بازاریابی سنتی و بازاریابی ارز دیجیتال، دانش در مورد محصول است. مطمئناً، برای فروش یا بازاریابی هر چیزی، به درک پایه ای از آن زمینه یا محصول نیاز داریم. با این حال، وقتی صحبت از ارز دیجیتال، دیفای و بلاک چین (Blockchain) به میان می آید، چیزی از ارزشِ دانش پایه ای در بازاریابی کم نمی شود.

اولین چیزی که در لیست کاری یک بازاریاب مشتاق ارز دیجیتال باید انجام شود، به طور کلی، سرعت بخشیدن به دیفای است. هزاران کتاب، برنامه آموزشی و راهنما در دسترس است، هم نسخه فیزیکی و هم نسخه دیجیتالی که می توانید از آنها استفاده کنید. همچنین ده ها کانال و صفحه در شبکه های اجتماعی وجود دارد که دارای محتوای منظم است که کل تاریخچه بلاک چین و دیفای را پوشش می دهد. بنابراین، در مورد آنها تحقیق کنید و آموزش ببینید.

بیشتر بدانید:
ساخت NFT : چگونه هنر دیجیتال خود را به NFT تبدیل کنم و آن را بفروشم
کسب درآمد از ارز دیجیتال : ۸ روش ایجاد ثروت با بیت کوین و صنعت رمزارز

 

حرکت نمادین

سپس، به آرامی وارد حوزه ارز دیجیتال شوید. به شما پیشنهاد نمی کنم که بلافاصله کار روزمره خود را رها کنید و پس انداز زندگی خود را به بیت کوین تبدیل کنید، اما ایده خوبی است که یک کیف پول ارز دیجیتال ثبت کنید و چند دلار در تعداد انگشت شماری توکن و سکه بیندازید. اگر با تکنولوژی بلاک چین کمی درگیر نشوید، درک پیچیدگی های آن غیرممکن است.

 

دستیابی به آیندۀ بازاریابی ارز دیجیتال

حالا که حوزه ارز دیجیتال و رمزنگاری را درک کردید، باید بدانید چه چیزهایی در راه است. فناوری دیفای (DeFi)، وب ۳ (Web3) و بلاک چین با سرعت فوق العاده ای در حال پیشرفت هستند. درک وضعیت موجود برای حفظ سرعت یک بازاریاب ارز دیجیتال کافی نیست.

برای اینکه از بقیه جلوتر بمانید، باید بدانید در آینده چه تکنولوژی هایی می آید. وارد شبکه های اجتماعی (Reddit ، Telegram ، Twitter ، Medium و Discord) شوید و تا حد امکان در گروه های مرتبط مشارکت کنید. میزان ارتباط شما با گروه، با افزایش دانش شما بیشتر می شود. اما کلید درک انواع ارز دیجیتال، یادگیری این مساله است که واقعیت را از داستان تشخیص دهید، بنابراین عقل سلیم خود را به کار گیرید.

 

شروع کنید

هنگامی که به دانش ارزدیجیتال/متاورس دست پیدا کردید، با واژه های تخصصی آشنا شدید، اصول اساسی را فرا گرفتید و در جریان ماجرا هستید، زمان ارسال سیگنال های خودتان فرا رسیده است. کسانی که قبلاً تجربه بازاریابی دارند، می توانند چند پاراگراف بعدی را نادیده بگیرند. اما برای بقیه خوانندگان، در اینجا چند شیوه وجود دارد که می توانند نام خود را در بین متخصصان مطرح کنند:

  • وبلاگ یا صفحه Medium خود را راه اندازی کنید. شروع به تولید محتوا و به اشتراک گذاری آنها در شبکه های اجتماعی کنید.
  • وبلاگ یا سایت ارز دیجیتالی که به دنبال محتوا است را جستجو کنید.

 

مثل یک اژدها، قدرتمند باشید

قبل از اینکه بخواهید کارهای بالا را انجام دهید، بسیار مهم است که هنگام نوشتن اولین مقاله خود بسیار احتیاط کنید. بدون شک شنیده اید که بسیاری از مردم از فضای بلاک چین و ارز دیجیتال به عنوان یک دنیای ناشناخته یا یک مکان بی قانون یاد می کنند. این اصطلاحات به ماهیت غیرمتمرکز و [تا حدی] غیرقابل قانون گذاری این بخش اشاره دارد. همانطور که به عنوان یک بازاریاب ارز دیجیتال رشد می کنید، خواهید آموخت که اکثریت قریب به اتفاق این صنعت، راستگو، شایسته و رو به جلو هستند. با این حال، همه افراد اینطور نیستند.

در میان اینفلوئنسرها (افراد معروف)، رهبران، متفکران و برنامه نویسان، انواع افراد منفی را خواهید یافت. این مسئولیت شما به عنوان یک بازاریاب ارز دیجیتال است که هیچ یک از برنامه های خودخواهانه و مبهم آنها را تبلیغ نکنید. کلید این کار، تحقیق و پژوهش در مورد پروژه ها است. برای هر خبری که به اشتراک می گذارید، یک منبع معتبر داشته باشید.

بسیاری از اینفلوئنسرها، پروژه‌ها، روزنامه‌نگاران و بازاریاب‌ها با استفاده از قلم خودشان، از بین رفته‌اند. به طور خلاصه، حوزه ارز دیجیتال جایی برای بلاگرهای معمولی نیست. علاوه بر این، در مورد توکن ها، سکه ها یا پروژه ها گمانه زنی نکنید. برخی ممکن است این را به عنوان مشاورۀ مالی در نظر بگیرند و سرمایه خودشان را روی آن بگذارند. صادقانه بگویم، شما به اندازه کافی مشکل خواهید داشت، بنابراین اجتناب از این امور مهم است.

bored ape yacht club nft ارز دیجیتال میمون کسل BAYC

بیشتر بدانید:
چگونه ارز دیجیتال بخریم
چگونه NFT بخریم
چگونه NFT بفروشیم

مسیر یک یا دو؟ در بازاریابی ارز دیجیتال کدام را انتخاب کنیم؟

اگر انتخاب کردید وبلاگ خود را داشته باشید، با ثبت نام دامنۀ خوب .io شروع کنید. این دامنه‌ها انتخاب بهتری برای پروژه های فناوری و DeFi هستند. ضمناً نام های دامنه بسیار بیشتری نسبت به نام های سنتی .com در دسترس هستند، بنابراین می‌توانید چیزی کوتاه و جذاب انتخاب کنید. به علاوه، گوگل به سایت‌های .io اهمیت بیشتری می دهد، و سایت شما را نسبت به سایر دامنه‌های کشوری (مثل .ir) ترجیح می دهد، زیرا .io به عنوان یک دامنه جهانی شناخته می شود.

اگر مسیر دوم را انتخاب کردید و می خواهید برای وبلاگ ها یا سایت هایی که به دنبال محتوا هستند، مطلب بنویسید، به دنبال راهنماهای سبکِ نوشتار و قوانین ارسال آن سایت بگردید. ما در بالا به این موارد اشاره کردیم، اما هر کشور در زمینه ارز دیجیتال قوانین مخصوص به خودش را دارد. از آنجایی که بیشتر سایت‌ها نسبت به تبلیغ پروژه های مخاطره آمیز در این حوزه احتیاط می‌کنند، از همان ابتدا مطالب خود را بر اساس دستورالعمل های خاص آنها بنویسید تا مجبور نشوید مطالب تان را بعداً مطابق دستورالعمل های آنها ویرایش کنید. به این صورت از تلاش های بیهوده جلوگیری خواهید کرد.

 

با احترام رفتار کنید

در هر مسیری که انتخاب می کنید، به عنوان یک اصل برای خودتان، هرگز شایعه پراکنی نکنید، از حدس و گمان بپرهیزید و سازمان ها یا افراد را سرکوب نکنید.

 

بدانید که در بازاریابی ارز دیجیتال، اتفاقات زیادی ممکن است در یک هفته بیفتد

آخرین بخش این پازل، درک این نکته است که قوانین و مقررات در دنیای ارز دیجیتال، همیشه در حال تغییر هستند. قوانین کشورها همواره تغییر می کنند و آنچه امروز قانونی است ممکن است فردا غیرقانونی شود و بالعکس. به یاد داشته باشید، بازاریابی نادرست در توییتر و سایر شبکه های اجتماعی، بیش از یک پروژۀ رمزنگاری معیوب، برای کاربران هزینه دارد.

 

تا پایان این راه پیش بروید

راه های دیگری هم برای درگیر شدن در فضای بازاریابی ارز دیجیتال وجود دارد. دوره های آموزشی آنلاین در حال پیشرفت هستند و شرکت های سنتی ممکن است بازاریاب های با تجربه و علاقه مند به این حوزه را استخدام کنند. هر مسیری را که انتخاب کنید، اگر به اخلاق حرفه ای پایبند باشید، می توانید مطمئن باشید که جایی برای درخشش شما وجود دارد.

 

منبع

مقاله‌های مشابه

NFT رایگان : چگونه با مشارکت در جامعه ارز دیجیتال، NFT مجانی دریافت کنم؟ *

NFT رایگان : چگونه با مشارکت در جامعه ارز دیجیتال، NFT مجانی دریافت کنم؟ *

آیا قصد وارد شدن به دنیای ارز دیجیتال و توکن های غیرقابل تعویض (NFT) را دارید، اما هنوز حاضر نیستید که پول خرج کنید؟ سرمایه گذاری در NFT، این روزها بسیار رایج است و فرصت های زیادی وجود دارد که...

بیشتر بخوانید
وایت پیپر چیست و چرا برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال ضروری است *

وایت پیپر چیست و چرا برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال ضروری است *

مقدمه: ارز دیجیتال در سال‌های اخیر به یک کلمه رایج و پرکاربرد تبدیل شده و دلایل خوبی برای این امر وجود دارد. رمزارز یک زمینه به سرعت در حال توسعه و هیجان انگیز است که سرمایه گذاران، کارآفرینان و...

بیشتر بخوانید

به زودی:

چگونه با ارز دیجیتال درآمد کسب کنم؟

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *