آموزش ارز دیجیتال

بهترین سایت NFT (5 تا از بهترین بازارهای ان اف تی)

نویسنده: سامان رضائی
دسته بندی: گیمینگ__هنر
۶ بهمن ۱۴۰۰
بهترین سایت NFT - بازارهای NFT

بهترین سایت NFT در حال حاضر در دنیا OpenSea است.

امسال توکن‌های غیرقابل معاوضه یا همان ان اف تی ها (NFT) با قیمت های بسیار بالای خود، توجه جهان را به خود جلب کردند. توییت “جک دورسی” (موسس توییتر) به قیمت ۲.۹ میلیون دلار فروخته شد. میم های اینترنتی Nyan Cat و Doge که به ترتیب به قیمت ۵۹۰ هزار دلار و ۴ میلیون دلار فروخته شده اند، نشان دهنده تقاضای بسیار زیاد برای NFTها هستند. علیرغم فراز و نشیب های بازار، حجم معاملات به اوج خود رسیده است و به نظر می رسد این بازار تازه در اول راه خود است. اما شما در این فضای پررونق جدید، باید از کجا شروع کنید؟

NFT  چیست

مرور سریع: NFT چیست؟

پاریس هیلتون گفته است: «من NFT را راهی برای نوآوری، توانمندسازی دیگران و فراتر رفتنِ مرزهای تعامل هنرمندان با طرفداران خود می‌دانم». توکن‌های غیرقابل معاوضه یا NFT، دارایی‌های دیجیتالی هستند که روی یک بلاکچین ثبت می‌شوند. بلاکچین یک دفتر کل دائمی و عمومی است که هر تراکنش را در شبکه خودش ثبت می کند. این بدان معناست که برای اولین بار، دارایی‌های دیجیتال مانند تصاویر، آهنگ‌های موسیقی و انیمیشن‌ها می‌توانند با “مالکیت قابل اثبات” ارائه شوند.

به عنوان مثال، یک تصویر را می توان به یک NFT منحصر به فرد تبدیل کرد. این بدان معناست که تنها یک نسخه از آن دارایی در دسترس است که فقط یک نفر می تواند واقعاً مالک آن باشد. همه اطلاعات و داده‌های مربوط به یک دارایی دیجیتال، برای همیشه در بلاکچین ثبت می‌شوند، بنابراین اعتبار، منشأ و تاریخچه مالکیت دارایی ها برای همه قابل مشاهده است. NFT ها پتانسیل بسیار زیادی در اقتصاد دارند.

برای اولین بار:

خالقان و هنرمندان به طور مستقیم و بدون واسطه، از محتوای خود درآمد کسب می کنند – بدون محدودیت، سانسور و تحریم پلتفرم های متمرکزِ امروزی.
خالقان و هنرمندان از محتوای خود بارها و بارها درآمد کسب می کنند – زیرا NFT حق امتیازی را ایجاد می کند که با هر فروش مجدد مبلفی به طور خودکار به کیف پول آن ها واریز می شود.
طرفداران نیز می‌توانند از NFT هنرمند خودشان سود ببرند – آنها این کار را با باز کردن قفل پاداش‌ها، پس از خرید NFT انجام می دهند.
با توجه به محبوبیت در حال رشد NFTها، تعدادی از سایت های NFT به وجود آمده اند و سایت های جدیدی برای ارائه خدمات بهتر به این بازار، در حال ظهور هستند.

 

بهترین سایت NFT

۱. اپن سی OpenSea

بهترین سایت NFT - اپن سی

OpenSea به عنوان آمازون NFT ها شناخته می شود. از دامنه‌های وب و زمین‌های مجازی گرفته تا آواتارها، کارت‌های تجاری و پروژه‌های هنری، این پلتفرم دارای انواع NFT است که هر سلیقه‌ای را به خود جذب می‌کند. در واقع، خود را “بازار NFT برای همه” می نامد. OpenSea محبوب ترین بازار NFT موجود است. در ماه سپتامبر، این پلتفرم رکورد فروش ۳.۴ میلیارد دلاری را در عرض یک ماه به ثبت رساند. اکثریت قریب به اتفاق فعالیت‌ها در بازار NFT از طریق OpenSea انجام می‌شود. که یک پیشگام در صنعت و یکی از اولین وبسایت هایی است که NFT‌های مبتنی بر اتریوم مانند CryptoKitties و Axies و Crypto Punks را به فروش رساند.

مزایا: در جامعه کلکسیونرهای NFT، اپن سی بسیار شناخته شده است. امکان ساخت NFT به صورت رایگان با استفاده از فرایند lazy minting.
معایب: پلتفرم بیش از حد اشباع شده که برجسته شدن را برای خالقان NFT سخت می کند. عدم وجود گزینش برای ورود به وبسایت منجر شده که بازار از NFTهای کم ارزش پر شود.

OpenSea چیست؟ برترین بازار NFT در صنعت بلاکچین و ارز دیجیتال چگونه کار می کند؟

۲. رَریبل Rarible

بهترین سایت NFT - رریبل

Rarible بهترین سایت NFT است که از طریق توکن اختصاصی خودش فعالیت می کند. کاربران با نگه داشتن توکن RARI روی بلاکچین اتریوم می توانند در رای گیری درباره تغییرات وبسایت شرکت کنند. این وبسایت طراحی شده است که به کاربران فعال در آینده پاداش دهد.
این پلتفرم هم مانند OpenSea طیف وسیعی از NFT ها را نمایش می دهد البته تمرکز آن بر روی پروژه های هنری کمی بیشتر است.

مزایا: به شدت کاربرمحور. طیف گسترده ای از NFTهای با کیفیت. گزینه ای برای ساخت NFT به صورت رایگان با استفاده از فرایند lazy minting.
معایب: بازار بسیار رقابتی.

بهترین کیف پول NFT

۳. سوپر رِر SuperRare

یهترین بازار NFT - سوپر رر

SuperRare – همان طور که از نام آن پیداست – بر روی NFT های منحصر به فردِ (۱به۱) تمرکز می کند. در این وبسایت چندین نسخه تکراری از یک دارایی دیجیتال را نخواهید یافت. این پلتفرم پروژه های هنری باکیفیت را از هنرمندان مشهوری که هر کدام با دقت گزینش شده اند، تبلیغ می کند.

مزایا: در جامعه کلکسیونرهای هنری بسیار شناخته شده است. آثار منحصر به فرد هنرمندان به شکلی عالی در معرض دید قرار می گیرد.
معایب: برای هنرمندان کمتر شناخته شده دشوار است. تمرکز بیش از حد بر روی هنر بر خلاف وبسایت های دیگر.

چگونه NFT بفروشیم

۴. فاوندِیشِن Foundation

یهترین بازار NFT - فاندیشن

Foundation یکی دیگر از پلتفرم های معتبر NFT در زمینه هنرهای دیجیتال است. این وبسایت خود را “اقتصاد خلاق جدید” می‌نامد و می خواهد «خالقان دیجیتال، بومیان ارز دیجیتال و کلکسیونرها را برای پیشبرد فرهنگ خود، دور هم جمع کند». در اینجا دوباره، تمرکز بر نسخه های منحصر به فردِ ۱به۱ در آثار هنری دیجیتالی است.
مزایا: پلتفرم شناخته شده برای هنرهای دیجیتالی.
معایب: برای NFT های غیرهنری مناسب نیست.

ارز NFT چیست؟

۵. مِلون Melon

بهترین سایت NFT - ملون

همه پلتفرم های فوق یا آنچنان گسترده بودند که به هر کسی اجازه می دادند هر چیزی را به NFT تبدیل کند، یا به شدت محدود به نوع خاصی از هنر دیجیتالی بودند. اما ملون با راه اندازی اولین NFTهای وایرال، اینفلوئنسرهای شبکه های اجتماعی را با NFTها کنار هم قرار می دهد. این NFTها دارایی هایی هستند که هم وایرال هستند و هم در عرضه، کمیاب هستند.
ملون برای اینفلوئنسرهای شبکه های اجتماعی بهترین سایت NFT است که می‌توانند ویروسی‌ترین (وایرال ترین) و برترین محتوای اجتماعی خود را به NFTهای کمیاب تبدیل کنند. این NFTها شامل محتواهایی از شبکه های اجتماعی مانند TikTok و Instagram و YouTube و Twitch می‌شوند.

بیشتر بدانید: چگونه NFT بخریم

جمع بندی

دنیای توکن‌های غیرقابل معاوضه به سرعت در حال حرکت رو به جلو است و پلتفرم‌های جدیدی در حال ظهور هستند. در میان همه هیاهوها و سر و صداها، مهم است که بدانید به دنبال کدام یک از آن ها باشید. در حالی که بازار NFT غول‌پیکری مانند OpenSea یا Rarible، همچنان بر بازار تسلط دارد، اما در پلتفرم‌های خاص‌تری که بر بخش‌های جدید تمرکز می‌کنند، ارزش زیادی وجود دارد. Melon، که محتوا را به کلکسیونی کمیاب تبدیل می کند، یکی از مواردی است که خوب عمل کرده است. این مورد می تواند پذیرش گسترده ای را در بازار NFT ایجاد کند، چیزی که تاکنون وجود نداشته است.

 

منبع

مقاله‌های مشابه

NFT رایگان : چگونه با مشارکت در جامعه ارز دیجیتال، NFT مجانی دریافت کنم؟ *

NFT رایگان : چگونه با مشارکت در جامعه ارز دیجیتال، NFT مجانی دریافت کنم؟ *

آیا قصد وارد شدن به دنیای ارز دیجیتال و توکن های غیرقابل تعویض (NFT) را دارید، اما هنوز حاضر نیستید که پول خرج کنید؟ سرمایه گذاری در NFT، این روزها بسیار رایج است و فرصت های زیادی وجود دارد که...

بیشتر بخوانید
وایت پیپر چیست و چرا برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال ضروری است *

وایت پیپر چیست و چرا برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال ضروری است *

مقدمه: ارز دیجیتال در سال‌های اخیر به یک کلمه رایج و پرکاربرد تبدیل شده و دلایل خوبی برای این امر وجود دارد. رمزارز یک زمینه به سرعت در حال توسعه و هیجان انگیز است که سرمایه گذاران، کارآفرینان و...

بیشتر بخوانید

به زودی:

چگونه با ارز دیجیتال درآمد کسب کنم؟

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *