آموزش ارز دیجیتال

بهترین عینک واقعیت مجازی موبایل (۳ تا از برترین ها)

نویسنده: سامان رضائی
دسته بندی: گیمینگ
۲۵ دی ۱۴۰۰
بهترین عینک واقعیت مجازی موبایل

واقعیت مجازی هنوز در مراحل اولیه خود است و مسلماً به سطحی که در فیلم‌های علمی تخیلی دیده‌ایم نرسیده است، اما از همیشه محبوب‌تر است. عینک واقعیت مجازی دیگر فقط در بازی ها وجود ندارد، بلکه با تمرکز تولیدکنندگان موبایل بر روی این فناوری، به آرامی راه خود را به سرگرمی‌های اصلی مردم پیدا می کند. امروز ما فیلم ها و عکس های ۳۶۰ درجه ای داریم که بیشتر از همیشه مخاطب را در خود غوطه ور می سازند. به زودی، حتی می‌توانید فیسبوک و یوتیوب را در عینک واقعیت مجازی تجربه کنید.

در حال حاضر تصور اشتباه بسیاری از ما این است که برای تجربه واقعیت مجازی به یک هدست واقعیت مجازی سطح بالا مانند Oculus Rift یا HTC Vive نیاز داریم؛ اما این درست نیست. اگر به شما بگوییم که می توانید واقعیت مجازی را در گوشی هوشمند خود تجربه کنید، چه؟ با کریپتوباز همراه باشید تا به شما بگوییم چگونه.

 

عینک واقعیت مجازی موبایل چیست؟

عینک های واقعیت مجازی مانند HTC Vive و Oculus Rift به سخت‌افزار کامپیوترهای قدرتمند وابسته هستند. در این عینک ها (به “هدست” هم شناخته می شوند)، کامپیوتر نرم افزار را اجرا می کند و عینک به عنوان نمایشگر عمل می کند. شکل کاملا متفاوتی از واقعیت مجازی در موبایل ها وجود دارد. برای تجربه واقعیت مجازی، تنها کاری که باید انجام دهید این است که موبایل خود را در یک عینک واقعیت مجازی قرار دهید و اپلیکیشن ها یا بازی های مورد نظر خود را اجرا کنید. در اینجا، موبایل هم به عنوان نمایشگر و هم به عنوان اجراکننده ی نرم افزار و گیم عمل می کند. هرچه سخت‌افزار موبایل شما قوی تر باشد، تجربه واقعیت مجازی در آن بهتر می‌شود.

 

چگونه بفهمیم موبایل ما از عینک پشتیبانی می کند؟

احتمال زیادی وجود دارد که موبایل شما از واقعیت مجازی پشتیبانی کند. امروزه تقریباً همه موبایل هایی که سیستم عامل هوشمند دارند(مثلا اندروید یا iOS)، این کار را انجام می‌دهند. چیزی که واقعیت مجازی را فراگیرتر می کند، توانایی نگاه کردن به اطراف با حرکت دادن سر است. این امر با کمک سنسور ژیروسکوپ در موبایل امکان پذیر می شود. اکثر موبایل های متوسط به بالا ژیروسکوپ دارند. اگر گوشی هوشمند فعلی شما از آن پشتیبانی نمی‌کند، بدانید که همچنان می‌توانید برخی از برنامه‌های واقعیت مجازی را تجربه کنید. با این حال، نمی‌توانید در گیم ها یا اپلیکیشن ها، به اطراف نگاه کنید. پیش نیاز “اختیاری” دیگر یک سنسور مغناطیس سنج است. از آنجایی که وقتی موبایل در عینک قرار می‌گیرد، به صفحه نمایش آن دسترسی ندارید، اکثر عینک ها دارای دکمه‌ای در خارج از عینک هستند تا در برنامه ها حرکت کند، مانند یک ماوس کامپیوتر. این دکمه با فعال کردن مغناطیس سنج روی موبایل کار می کند.

 

بهترین عینک واقعیت مجازی موبایل

هنگامی که متوجه شدید که یک موبایل با پشتیبانی از واقعیت مجازی دارید، به یک عینک واقعیت مجازی نیاز دارید. شما می توانید عینک خود را در خانه با کمک مقداری مقوا با استفاده از راهنمای DIY بسازید. باید چیزهایی مانند لنز و آهنربا تهیه کنید. اما ساده ترین گزینه، خرید عینک واقعیت مجازی سازگار Cardboard است.

کیت ساخت عینک واقعیت مجازی در دیجیکالا

کیت ساخت عینک واقعیت مجازی در دیجیکالا

پس از آن، ساده ترین و قابل اطمینان ترین گزینه یکی از عینک های Shinecon است. این عینک ها ممکن است کمی گران تر از عینک های گوگل باشند، اما از پلاستیک ساخته شده اند و در حمل و نقل پایدارتر از مقواهستند. همچنین با موبایل ها با اندازه های مختلف صفحه نمایش سازگاری دارد. علاوه بر این، ما متوجه شدیم که نوار لاستیکی دور این عینک، برای استفاده طولانی مدت بسیار راحت است و هدبند آن قابل تنظیم است تا به راحتی در سر افراد جا بگیرد. متاسفانه برخی از این گزینه ها در ایران موجود نیستند.

ما در اینجا چندتا از بهترین عینک های واقعیت مجازی موبایل را برای شما آماده گرده ایم:

۱. هدست و عینک واقعیت مجازی وی آر باکس مدل zx534

هدست عینک واقعیت مجازی وی آر باکس مدل zx534

مشخصات، قیمت و خرید هدست عینک واقعیت مجازی وی آر باکس مدل zx534 در دیجیکالا (نو)

خرید عینک واقعیت مجازی و لوازم در ایسام (دسته دوم)

 

۲. هدست واقعیت مجازی فوجی پاور

هدست واقعیت مجازی فوجی پاور مدل VR Box

مشخصات، قیمت و خرید هدست واقعیت مجازی فوجی پاور مدل VR Box در دیجیکالا

خرید عینک واقعیت مجازی و لوازم در ایسام (دسته دوم)

 

۳. هدست واقعیت مجازی وی آر باکس مدل VR Box 2

هدست واقعیت مجازی وی آر باکس مدل VR Box 2

مشخصات، قیمت و خرید هدست واقعیت مجازی وی آر باکس مدل VR Box 2 در دیجیکالا

 

می خواهی وارد دنیای بازی های متاورسی بشی؟ عضو خبرنامه کریپتوباز شو و محکم بشین که با سرعت به سمت دنیای دیجیتال حرکت کنیم

 

لینک منبع

مقاله‌های مشابه

NFT رایگان : چگونه با مشارکت در جامعه ارز دیجیتال، NFT مجانی دریافت کنم؟ *

NFT رایگان : چگونه با مشارکت در جامعه ارز دیجیتال، NFT مجانی دریافت کنم؟ *

آیا قصد وارد شدن به دنیای ارز دیجیتال و توکن های غیرقابل تعویض (NFT) را دارید، اما هنوز حاضر نیستید که پول خرج کنید؟ سرمایه گذاری در NFT، این روزها بسیار رایج است و فرصت های زیادی وجود دارد که...

بیشتر بخوانید
وایت پیپر چیست و چرا برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال ضروری است *

وایت پیپر چیست و چرا برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال ضروری است *

مقدمه: ارز دیجیتال در سال‌های اخیر به یک کلمه رایج و پرکاربرد تبدیل شده و دلایل خوبی برای این امر وجود دارد. رمزارز یک زمینه به سرعت در حال توسعه و هیجان انگیز است که سرمایه گذاران، کارآفرینان و...

بیشتر بخوانید

به زودی:

چگونه با ارز دیجیتال درآمد کسب کنم؟

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *