آموزش ارز دیجیتال

بهترین کیف پول NFT

نویسنده: سامان رضائی
دسته بندی: هنر
۹ اسفند ۱۴۰۰
بهترین کیف پول NFT

بهترین کیف پول NFT کدام است؟

اگر علاقه مند به نگه داری یا سرمایه گذاری در توکن های غیر قابل معاوضه (NFT ها) هستید، به یک کیف پول NFT نیاز دارید. کیف پول NFT، یک کیف پول ارز دیجیتال است که از پروتکل های بلاکچینی که NFT ها بر روی آن ساخته شده اند، پشتیبانی می کند. این کیف پول همچنین باید از ارزی که NFT را با آن می‌خرید، مانند اتر (ETH) پشتیبانی کند.

بیشتر بدانید:
ارز NFT چیست؟
چگونه NFT بخریم (توکن غیرقابل معاوضه)

از آنجایی که بیشتر NFT ها از بلاکچین اتریوم (ETH) استفاده می کنند، اکثر کیف پول های اتریوم نیز برای NFT کارایی دارد. اما برخی از کیف پول ها از بقیه بهتر هستند. برای شما در کریپتوباز، خلاصه ای از بهترین کیف پول NFT و همچنین مواردی که هنگام انتخاب یکی از آنها باید توجه کنید، آورده ایم.

 

بهترین کیف پول های NFT

۱. متامسک Metamask

کیف پول متامسک یکی از محبوب ترین کیف پول های رمزنگاری است. افزونه مرورگر آن، دسترسی آسان به سایت های وب ۳.۰، همچون بازارهای NFT را تنها با چند کلیک فراهم می‌کند. Metamask فرایند ایجاد چندین آدرس مختلف را بسیار آسان می کند، تا بتوانید NFT های خود را در آدرسی جدا از آدرس سایر ارزهای دیجیتال خود نگه دارید یا می توانید برای هر NFT که خریداری می کنید، یک آدرس واحد تنظیم کنید.

شرکت ConsenSys، شرکتی که پشت Metamask قرار دارد، در سال ۲۰۲۰ یک اپلیکیشن موبایل ساخته است. دارایی های قبلی شما به طور بی عیب و نقصی در نسخه های دسکتاپ و موبایل همگام سازی می شوند. اپلیکیشن تلفن همراه، همچنین شامل یک مرورگر داخلی برای برنامه های غیرمتمرکز یا DApps و بازارهای NFT است.

بهترین کیف پول NFT متامسک

بیشتر بدانید:
dApp چیست؟ هرآنچه در مورد برنامه غیرمتمرکز (Decentralized Application) باید بدانید
بهترین بازارهای NFT (5 تا از بهترین سایت های خرید و فروش NFT)

اگر برای خرید NFT نیاز به تبادل ارز دارید، متامسک دارای ویژگی مبادله داخلی است. شما همچنین می توانید میزان کارمزدی را که در تراکنش ها می پردازید (هزینه های گس)، به مقدار خاصی محدود کنید. اگر نیاز به استفاده از یک بلاکچین متفاوت دارید، متامسک از پلتفرم های جایگزین (مثل بایننس اسمارت چین BSC و پالیگان Polygon) نیز پشتیبانی می کند.

 

۲. مَث ولت Math Wallet

Math Wallet یک جایگزین قوی برای متامسک ارائه داده است. بزرگترین وجه تمایز آن این است که از بیش از ۷۰ بلاکچین پشتیبانی می کند. این کیف پول نسخه وب، دسکتاپ و موبایل را ارائه می دهد که بین دستگاه ها همگام سازی می شود و همچنین با چندین کیف پول سخت افزاری ادغام می شود. Math Wallet همچنین به شما امکان می دهد چندین آدرس ایجاد کنید.

Math Wallet دارای یک مرورگر dApp است که کاربران را قادر می سازد تا بازارهای NFT را مشاهده کنند. این کیف پول شامل چندین ویژگی دیگر برای دارندگان ارزهای دیجیتال است – شامل شر*ط بندی، خرید و فروش ارز و غیره – همچنین توکن کاربردی خود را ارائه می دهد.

 

۳. آلفاولت Alpha Wallet

آلفاولت یک کیف پول رمزنگاری منبع باز است. در حالی که محدودیت‌هایی دارد – فقط برای موبایل و بلاکچین اتریوم است – پشتیبانی ذاتی آن از بازی‌های بلاکچینی و NFT آن را از بقیه کیف ها متمایز می‌کند.

رابط کاربری ساده آن، کار را برای مبتدیان بسیار آسان می کند. بخش کاملی از کیف پول به NFTها و توکن های بازی اختصاص داده شده است. همچنین به کاربران این امکان را می دهد که متاتگ ها را به توکن های خود اضافه کنند تا بتوانند به راحتی آنها را هنگام مرور مجموعه ی خود، جستجو و فیلتر کنند.

آلفاولت به طور مستقیم با اپن سی (OpenSea)، کریپتوکیتیز (CryptoKitties)، دراگونِریوم (Dragonereum) و سایر بازی های بلاکچینی و بازارهای NFT کار می کند. مانند بقیه، یک مرورگر داخلی dApp برای باز کردن بازارهای NFT و دسترسی مستقیم به برنامه های DeFi مانند Compound دارد.

 

۴. تراست ولت Trust Wallet

تراست ولت یک کیف پول محبوب فقط برای تلفن همراه است که متعلق به شرکت بایننس (Binance) است. در حالی که از چندین بلاکچین از جمله اتریوم پشتیبانی می کند، ارتباط آن با بایننس به این معنی است که به شدت نسبت به “توکن های زنجیره هوشمند” تعصب دارد. با این حال، اگر به NFT ها در زنجیره هوشمند بایننس علاقه دارید، تراست ولت ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد زیرا در اصل برای توکن های BEP راه اندازی شده است.

مانند کیف پول های دیگر، Trust Wallet شامل یک مرورگر dApp برای یافتن بازارهای NFT است که خرید NFT در کیف پول را آسان می کند. همچنین شامل یک ویژگی ” مبادله داخلی” است که به کاربران امکان می دهد ارزهای خود را به راحتی تبادل کنند تا رمز لازم را برای مبادله با NFT هایی که می خواهند بخرند، داشته باشند.

 

۵. کوین بیس ولت CoinBase Wallet

بسیاری از مردم، کوین بیس (Coinbase) را به عنوان صرافی ارزهای دیجیتال می شناسند. علاوه بر آن، کوین بیس یک کیف پول عمومی مناسب برای نگهداری NFT و سایر ارزها ارائه می دهد. برخلاف نگه داشتن ارزهای دیجیتال در صرافی کوین بیس، نگهداری دارایی ها در کیف پول به کاربر امکان کنترل کامل روی رمزارز خود را می دهد.

کوین بیس ولت یک افزونه مرورگر را در سال ۲۰۲۱ منتشر کرد که استفاده از کیف پول را برای کاربران در سراسر دستگاه ها برای خرید NFT و استفاده از سایر dApp ها آسان تر می کند.

یکی از مزیت های منحصر به فرد کوین بیس ولت، سهولت انتقال توکن به دیگران با استفاده از نام کاربری به جای آدرس کیف پول است. این می تواند باعث شود که تراکنش ها شخصی تر شوند و با دانستن اینکه دارایی ها را برای شخص اشتباهی ارسال نمی کنید، احساس امنیت بیشتری ایجاد می کند.

کوین بیس با یک کلیک، یک پشتیبان ابری برای کلیدهای خصوصی شما ارائه می دهد و آنها را در درایو ابری شخصی شما ذخیره می کند. این می تواند به شما کمک کند که دسترسی به ارزهای موجود در کیف پول خود را از دست ندهید.

بهترین کیف پول NFT خرید ارز دیجیتال

بیشتر بدانید:
بهترین کیف پول ارز دیجیتال
چگونه بیت کوین بخریم

 

چرا به کیف پول NFT نیاز دارم؟

کیف پول NFT دقیقا مانند یک کیف پول فیزیکی نیست. شما در واقع NFT یا ارز دیجیتال را در کیف پول ذخیره نمی کنید. شما “کلید دسترسی” به NFT یا ارز دیجیتال را در کیف پول ذخیره می کنید.

این کلید، دسترسی به دارایی هایی را فراهم می کند که در آدرس شخصی شما در بلاکچین نگهداری می‌شود. این کار با ارائه یک کلید خصوصی برای آن آدرس انجام می شود که به صاحب کیف پول اجازه می دهد تا تراکنش ها را انجام دهد. کلید خصوصی دست هر کاربری که باشد، در واقع مالک همه دارایی های آن آدرس است.

یک کیف پول به بهترین نحو از کلید خصوصی شما مراقبت می کند. تمام بخش های فنی را بر عهده می گیرد و یک رابط کاربری خوب برای خرید، فروش و انتقال NFT یا ارز دیجیتال ارائه می دهد. علاوه بر این، می‌تواند با تایید دو مرحله‌ای (۲FA) امنیت بیشتری را فراهم کند و راهی راحت برای همگام سازی دارایی های دیجیتال شما در دستگاه های مختلف فراهم می کند.

 

هنگام انتخاب بهترین کیف پول NFT به چه نکاتی توجه کنیم؟

مهم ترین ویژگی هایی که هنگام انتخاب کیف پول NFT باید به دنبال آنها باشید، عبارتند از:

  • سازگاری: با بازارهای NFT که می خواهید از آنها خرید کنید. اگر سازگار نباشد، نمی‌توانید در آنجا خرید و فروش کنید.
  • امنیت قوی: NFT ها می توانند هزاران یا حتی میلیون ها دلار ارزش داشته باشند. شما باید امن ترین کیف پول ممکن را پیدا کنید.
  • رابط کاربری آسان: یک رابط کاربری خوب، خرید و فروش NFT ها را آسان می کند.
  • همگام سازی در دستگاه های مختلف: دسترسی به NFT ها، هم در دسکتاپ و هم در تلفن همراه می تواند مفید باشد.
  • پشتیبانی از چند بلاکچین: در حالی که اکثر NFT ها بر روی بلاکچین اتریوم هستند، چندین پلتفرم دیگر نیز از NFT پشتیبانی می کنند. شما به یک کیف پول نیاز دارید که با بلاکچین های مختلف از جمله بایننس و پالیپگان سازگار باشد.

 

شروع کنید

یکی از بهترین راه ها برای یادگیری بیشتر در مورد سرمایه گذاری NFT ها، شروع به خرید و فروش آن ها است. یک کیف پول دانلود و راه اندازی کنید، بازارهای برتر NFT را مرور کنید، ارز لازم را به کیف پول جدید خود منتقل کنید و اولین خرید خود را انجام دهید.

فقط با تجربه شخص خودتان است که می توانید یاد بگیرید که کدام یک از ویژگی های کیف پول NFT برای شما مهم است، کدام بازارها را دوست دارید، از کدام بلاکچین های NFT استفاده می کنند و دنیای کلکسیون های دیجیتال چگونه کار می کند.

از نظر شما بهترین کیف پول کدام است؟ در کامنت ها بنویسید

 

منبع

مقاله‌های مشابه

NFT رایگان : چگونه با مشارکت در جامعه ارز دیجیتال، NFT مجانی دریافت کنم؟ *

NFT رایگان : چگونه با مشارکت در جامعه ارز دیجیتال، NFT مجانی دریافت کنم؟ *

آیا قصد وارد شدن به دنیای ارز دیجیتال و توکن های غیرقابل تعویض (NFT) را دارید، اما هنوز حاضر نیستید که پول خرج کنید؟ سرمایه گذاری در NFT، این روزها بسیار رایج است و فرصت های زیادی وجود دارد که...

بیشتر بخوانید
وایت پیپر چیست و چرا برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال ضروری است *

وایت پیپر چیست و چرا برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال ضروری است *

مقدمه: ارز دیجیتال در سال‌های اخیر به یک کلمه رایج و پرکاربرد تبدیل شده و دلایل خوبی برای این امر وجود دارد. رمزارز یک زمینه به سرعت در حال توسعه و هیجان انگیز است که سرمایه گذاران، کارآفرینان و...

بیشتر بخوانید

به زودی:

چگونه با ارز دیجیتال درآمد کسب کنم؟

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *