آموزش ارز دیجیتال

بیت کوین رایگان : فاست بیت کوین چیست و چگونه ارز دیجیتال رایگان می دهد؟

نویسنده: سامان رضائی
دسته بندی: عمومی
۲۰ فروردین ۱۴۰۱
بیت کوین رایگان فاست بیت کوین چیست Free Bitcoin faucet

فاست بیت کوین راهی برای دریافت ارز دیجیتال رایگان است. البته، هیچ چیز در دنیا کاملا رایگان نیست و کاربران فاست برای دریافت بیت کوین رایگان، باید یک سری وظایف ساده از جمله بازی های کامپیوتری و دیدن تبلیفات انجام دهند. با سایت ارز دیجیتال کریپتوباز همراه باشید.

 

فاست بیت کوین چیست؟

فاست بیت کوین (BTC) یک سایت یا اپلیکیشن است که در ازای انجام کارهای ساده، مقادیر کمی ارز دیجیتال رایگان به ما می دهد. نام “فاست” (به معنی شیر آب) از این واقعیت ناشی می شود که پاداش ها کم هستند، مانند قطرات آب که از یک شیر آب می چکد.

فاست های بیت کوین مقادیری ساتوشی رایگان (کوچکترین واحد بیت کوین ساتوشی نام دارد) را به کیف پول کاربر ارسال می کنند. برای دریافت این جوایز، کاربران معمولاً باید کارهایی را انجام دهند مانند:

  • تماشای فیلم های محصول
  • مشاهده یا کلیک بر روی تبلیغات
  • تکمیل یک کپچا (capcha)
  • حل پازل و معما
  • انجام یک بازی

به عنوان پرداخت برای این وظایف، کاربران می توانند تنها یک یا چند ساتوشی دریافت کنند که یک صدمیلیونم بیت کوین (۰.۰۰۰۰۰۰۰۱ BTC) است.

بیشتر بدانید:
چگونه بیت کوین بخریم
بررسی صرافی های ایرانی ارز دیجیتال

 

فاست های بیت کوین چگونه کار می کنند؟

استفاده از بیشتر فاست های بیت کوین آسان است. استفاده از آنها گاهی اوقات می تواند به سادگی وارد کردن آدرس کیف پول بیت کوین خود، کلیک کردن روی چند دکمه و دریافت سکه باشد. به طور کلی، هرچه وظایف مورد نیاز پیچیده تر باشد، پاداش بیشتری دریافت می کنید. برخی از فاست ها ایمن و قانونی هستند و برخی هم نیستند. توجه داشته باشید که نمی توانید با فاست ها ثروتمند شوید اما می توانید مقداری پول بدست بیاورید.

فاست ها اغلب دارای یک کیف پول آنلاین هستند که سکه ها را تا رسیدن به مقدار مشخصی، برای کاربران ذخیره می کند. برای اینکه کارمزد تراکنش، پاداش ها را از بین نبرد، اکثر فاست های بیت کوین آستانه برداشت دارند که کاربران قبل از برداشت سکه ها باید به آن مقدار برسند.

بیشتر بدانید:
ثروتمندترین افراد بیت کوین در استرالیا: با میلیونرهای خودساخته ارز دیجیتال آشنا شوید
ساخت NFT : چگونه هنر دیجیتال خود را به NFT تبدیل کنم و آن را بفروشم

 

هدف از فاست بیت کوین چیست؟

در چند سال اول پس از اختراع بیت کوین در سال ۲۰۰۹، کمتر کسی درباره ارز دیجیتال شنیده بود. کاربران نمی توانستند کار زیادی با بیت کوین های خود انجام دهند، زیرا مبادلات ارزهای دیجیتال هنوز به شکل امروزی وجود نداشت. کسب و کارها بیت کوین را به عنوان روشی برای پرداخت نمی پذیرفتند و فرصتی برای معامله وجود نداشت.

گاوین آندرسن (Gavin Andresen)، یکی از اولین پذیرندگان بیت کوین، به آینده بیت کوین اعتقاد داشت و راهی ابداع کرد تا افراد بیشتری در مورد ارز دیجیتال آگاه شوند. او به کاربران در ازای تکمیل تعدادی کپچا (capcha)، بیت کوین رایگان ارائه کرد.

در سال ۲۰۱۰، اولین فاست های بیت کوین ایجاد شد که در ازای کار ساده کلیک کردن روی تصاویر، ۵ بیت کوین پرداخت می کرد. این در زمانی بود که ارزش یک بیت کوین کمتر از یک سِنت (۰.۰۱ دلار) بود. امروز ۵ بیت کوین حدود ۲۰۰ هزار دلار (۶ میلیارد تومان) ارزش دارد.

با محبوبیت بیشتر ارزهای دیجیتال و فاست های بیت کوین، جوایز و پاداش ها هم کاهش یافتند و فاست به بخشی جدایی ناپذیر از تاریخ ارزهای دیجیتال تبدیل شد.

 

مزایا و معایب بیت کوین رایگان

فاست های بیت کوین مزایا و معایبی دارند که سرمایه گذاران باید بدانند.

مزایا معایب
ارز دیجیتال رایگان وظایف تکراری و خسته کننده
راه آسان برای یادگیری در مورد ارز دیجیتال پاداش های کوچک
هر کسی می تواند بیت کوین رایگان دریافت کند برخی از فاست ها ممکن است کلاهبرداری باشند

 

مزایای بیت کوین رایگان

• طبیعی است که بزرگترین مزیت فاست بیت کوین، ارز رایگان باشد. ایردراپ ها (airdrop) نیز به کاربران خود کریپتوی رایگان هدیه می دهند، اما معمولاً سکه ها را بر اساس شرایط خاصی بین کاربران توزیع می کنند. به جز این موارد، راه های زیادی برای دریافت ارز رایگان وجود ندارد.

• فاست یک راه آسان برای شروع کار با بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال است. غیر از تهیه کیف پول ارز دیجیتال و انجام یک سری کارهای آسان، نیاز به هیچگونه سرمایه گذاری اولیه نیست.

• برای شروع فاست به تجربه یا دانش زیادی نیاز ندارید. هر کسی می تواند از آنها استفاده کند. برای استفاده از آن، لازم نیست چگونگی خریدوفروش ارز دیجیتال را بدانید.

ایردراپ ارز دیجیتال

بیشتر بدانید:
ایردراپ (airdrop) ارز دیجیتال رایگان برای کاربران وفادار
بهترین کیف پول های ارز دیجیتال

 

معایب بیت کوین رایگان

• مقدار ارز دیجیتال به دست آمده اندک است. همانطور که قبلا ذکر شد، پاداش هر فعالیت (مثل دیدن یک تبلیغ) می تواند به اندازه یک ساتوشی باشد. در زمان نوشتن این مقاله، یک ساتوشی حدودا معادل ۱۳ تومان است، اما اگر آن ار نگه دارید شاید در آینده ارزش آن چندین برابر بشود.

• وظایفی که در یک فاست بیت کوین باید انجام دهید، می تواند تکراری و خسته کننده باشد. یک کاربر باید مدت زیادی بنشیند و یک کپچا (capcha) را تکمیل کند یا روی یک بنر کلیک کند. کاربر احتمالاً زود خسته می شود.

• در انتخاب فاست دقت کنید. برخی از آنها می تواند کلاهبرداری یا فیشینگ باشد. هیچ گاه اطلاعات شخصی خود را به کسی ندهید. شما نیاز دارید فقط آدرس عمومی کیف پول خود را به فاست بدهید. همچنین برخی از فاست ها می توانند کاربران را به بدافزار آلوده کنند.  پس از اینکه کاربر روی لینکی که در وبسایت یا اپلیکیشن وجود دارد کلیک کند، ممکن است اطلاعات او فیشینگ شود یا در دستگاه کاربر بدافزار دانلود کند. ما در اینجا چند نشانه برایتان آوردیم که می توانید کلاهبرداری بودن فاست را تشخیص بدهید:

  • اگر یک سایت نسبت به سایر سایت های فاست پاداش های خیلی بالاتری می دهد، ممکن است سایت مطمئنی نباشند.
  • اگر پیشنهاد فاست را از طریق ایمیل یا پیام های ناخواسته (Spam) دریافت کرده اید، ممکن است از طرف یک کلاهبردار باشد.
  • پیام های زیاد و تکراری مشکوک است. اشتباهات گرامری و غلط املایی در متن پیام دریافتی می تواند نشان دهنده یک مشکل باشد.

 

انواع دیگر ارزهای دیجیتال رایگان

در حالی که سال ها پیش همه چیز با یک فاست بیت کوین آغاز شد، امروزه فاست های ارز دیجیتال برای انواع ارزهای مختلف وجود دارد. برخی از محبوب ترین آنها عبارتند از فاست های لایت کوین (LTC)، اتریوم (ETH) و دوج کوین (DOGE).

لایت کوین رایگان (LiteCoin Faucet)

یک فاست لایت کوین درست مانند بیت کوین رایگان عمل می کند. تنها تفاوت این است که این فاست لایت کوین رایگان توزیع می کند.

برای استفاده از فاست های لایت کوین، کاربران باید ابتدا یک کیف پول لایت کوین راه اندازی کنند. پس از آن، فقط انتخاب پردرآمدترین فاست لایت کوین باقی می ماند. برخی از آنها می توانند تا ۱۰۰۰ لیتوشی (کوچکترین واحد لایت کوین، همانند ساتوشی) یا حدود ۳۲ تومان با قیمت های فعلی پرداخت کنند.

اتریوم رایگان (Ethereum Faucet)

فاست اتریوم، سایتی است که ارز اتریوم رایگان توزیع می کند. باید بدانید که توکن اصلی بلاکچین اتریوم، اتر (Ether) نام دارد.

برخی از سایت های فاست اتریوم، دارای لینک ارجاع (لینک ریفرال) هستند. در اینگونه سایت ها، کاربرانی که سایت را به دوستان خود معرفی کنند، می‌توانند بدون نیاز به انجام کاری، اتریوم رایگان دریافت کنند.

با این حال، هنگام تلاش برای برداشت وجه، کاربران ممکن است با مشکل کارمزد بالا مواجه شوند. شبکه اتریوم معمولاً دارای کارمزد تراکنش های بسیار بالایی است که به عنوان هزینه های گس (GAS) شناخته می شود. بنابراین، ارسال ۲ دلار اتریوم از سایت فاست به کیف پول شما می تواند به راحتی بیشتر از مبلغ انتقال، هزینه تراکنش داشته باشد. اگر چنین باشد، این کار به صرفه نخواهد بود.

دوج کوین رایگان (DogeCoin Faucet)

سایت های دوج کوین رایگان، از همان زمانی که میم کوین برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ اختراع شد، محبوب بوده اند. این فاست ها، ارز دوج کوین (DOGE) رایگان توزیع می کنند. از آنجایی که دوج دارای قیمت پایینی است، مبالغ بزرگتری از سکه را می توانید از سایت فاست دریافت کنید. هنگامی که یک سکه دوج قیمت بسیار کمی داشت، برخی سایت های دوج کوین رایگان، هر بار ۱ یا ۵ ارز DOGE به کاربر می دادند.

فاست های Dogecoin امروزی در هر بار فعالیت بین ۰.۱ تا ۱ ارز DOGE توزیع می کنند. با توجه به ارزش ۱ دوج در زمان نگارش این مقاله، این سایت ها احتمالا سودآورترین فاستهای دریافت ارز رایگان هستند.

بیشتر بدانید:
چگونه دوج کوین بخریم
۲ تا از بهترین ارزهای دیجیتال آماده برای روند صعودی (Bull Run)

 

آیندۀ سایت های فاست

احتمالاً آینده فاست های ارز دیجیتال بسیار شبیه گذشته آنها است. این سایت ها اساساً برای سرگرمی کاربرانی هستند که تازه وارد حوزه کریپتوکارنسی شده اند. اینها به افراد راهی می دهند تا بدون نیاز به سرمایه‌ی اولیه، نحوه تعامل با ارزهای دیجیتال را آموزش ببینند و در این راه تجربه کسب کنند. هیچ کس تمام روز خود را روی تبلیغات کلیک نمی کند تا ثروتمند شود، اما می تواند مقداری بیت کوین رایگان دریافت کند تا کار کردن با کیف پول و صرافی و … را یاد بگیرد.

مجدداً، اگر ارز هدیه شده توسط یک فاست در طول زمان شاهد افزایش قیمت زیادی باشد. تعداد کمی سکه، برای آنهایی که هودل کنند (HODL)، بسیار سودآور می شود.

 

منبع

مقاله‌های مشابه

NFT رایگان : چگونه با مشارکت در جامعه ارز دیجیتال، NFT مجانی دریافت کنم؟ *

NFT رایگان : چگونه با مشارکت در جامعه ارز دیجیتال، NFT مجانی دریافت کنم؟ *

آیا قصد وارد شدن به دنیای ارز دیجیتال و توکن های غیرقابل تعویض (NFT) را دارید، اما هنوز حاضر نیستید که پول خرج کنید؟ سرمایه گذاری در NFT، این روزها بسیار رایج است و فرصت های زیادی وجود دارد که...

بیشتر بخوانید
وایت پیپر چیست و چرا برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال ضروری است *

وایت پیپر چیست و چرا برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال ضروری است *

مقدمه: ارز دیجیتال در سال‌های اخیر به یک کلمه رایج و پرکاربرد تبدیل شده و دلایل خوبی برای این امر وجود دارد. رمزارز یک زمینه به سرعت در حال توسعه و هیجان انگیز است که سرمایه گذاران، کارآفرینان و...

بیشتر بخوانید

به زودی:

چگونه با ارز دیجیتال درآمد کسب کنم؟

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *