آموزش ارز دیجیتال

ارز دیجیتالی ترون چیست: هر آنچه در مورد TRX باید بدانید

نویسنده: سامان رضائی
دسته بندی: تریدینگ__عمومی
۶ دی ۱۴۰۰
tron trx justin sun ترون ارز دیجیتال جاستین سان

ارز دیجیتالی ترون (TRX) برای دسترسی به برخی از ویژگی های نرم افزار کاربردی ترون (Tron) استفاده می شود. نرم افزار ترون یک نرم افزار کاربردی مبتنی بر بلاکچین است که می توان روی آن برنامه های غیرمتمرکز ایجاد کرد و محتوای رسانه ای به اشتراک گذاشت. بنابراین هدف اصلی این ارز، استفاده در شبکه ترون است. با این حال، ارز دیجیتالی ترون (TRX) یک ذخیره ارزش محسوب می شود و می تواند در صرافی ها معامله شود، بنابراین می توان آن را به عنوان یک “ارز” توصیف کرد.

این ارز دیجیتال در سال ۲۰۱۷ توسط جاستین سان ساخته شد. در ابتدا TRX توکن‌های مبتنی بر بلاکچین ERC-20 بودند که توسط اتریوم پشتیبانی می‌شدند، اما در سال ۲۰۱۸ از آن جدا شدند تا شبکه ی خودشان را ایجاد کنند. در همان سال، شرکت ترون، بزرگترین سایت اشتراک‌گذاری فایل اینترنت یعنی BitTorrent را خریداری کرد، که گامی ضروری در سفر آن‌ها برای ایجاد زمینه رسانه‌ای در اینترنت بود. بالاترین قیمت ارز دیجیتالی ترون (TRX) زمانی بود که در ژانویه ۲۰۱۸ به ۰.۳۰ دلار رسید. در زمان نگارش این مقاله از نظر ارزش بازار در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال در رتبه هفدهم قرار دارد.

 

چرا ترون اختراع شد؟

ترون با هدف روشنی اختراع شد: پاداش بیشتر به سازندگان محتوا برای تلاش‌هایشان در تولید محتوا. ساختار صنعت رسانه در حال حاضر به این صورت است که چند شرکت بزرگ مانند یوتیوب، فیس‌بوک و اپل در مورد اینکه چه رسانه‌هایی در سایت‌هایشان منتشر و دیده می شوند، اطلاعات زیادی دارند. آنها نه تنها آنچه را که دیده می شود کنترل می کنند، بلکه بیشتر سرمایه ی ایجاد شده توسط رسانه ها را نیز دریافت می کنند. در این شرایط، سازندگان تنها بخش کوچکی از درآمد را دریافت می کنند. پلتفرم ترون برای اصلاح این موضوع راه اندازی شد.

با حذف رسانه‌های میانی، می‌توان به بینندگان اجازه داد که به‌طور مستقیم از طریق شبکه ترون (Tron) و با استفاده از ارز دیجیتال ترون (TRX) به سازندگان محتوا پاداش دهند. بنابراین مالکیت رسانه به طور کامل در اختیار سازنده است نه بخشی از آن متعلق به یک شرکت بزرگ.

 

مقایسه صرافی های معتبر و خرید ترون

 

ترون چگونه کار می کند و فناوری پشت آن چیست؟

این شبکه بر اساس چند اصل کار می کند، اولین مورد این است که قرار دادن داده در شبکه رایگان است. همچنین توسط یک مرجع مرکزی کنترل نمی شود. سازندگان محتوا می‌توانند دارایی‌های دیجیتال، در این مورد، ارز دیجیتالی ترون (TRX) یا سایر توکن هایی را که بر روی شبکه ترون (Tron) ساخته  می شوند، را به عنوان پاداشی برای محتوای خود به دست آورند.

این امکان برای سازندگان وجود دارد که سکه ها یا توکن های خود را ایجاد کنند که می توانند در dAppهای خود در شبکه استفاده کنند (dApp به اپلیکیشن های غیر متمرکز می گویند). این توکن های ایجاد شده با بلاکچین اصلی Tron پشتیبانی می شوند.

مراحل پایانی طرح توسعه، شامل پشتیبانی از بازی ها در شبکه ترون است. این‌ بازی ها کاملاً غیرمتمرکز خواهند بود و کاربران می‌توانند در صورت لذت بردن از بازی با دارایی‌های دیجیتالی خود، مستقیماً به سازندگان پاداش دهند.

آیا ترون پول واقعی است؟

از ارز دیجیتالی ترون می توانید به عنوان یک ذخیره ارزش یا به عنوان یک سرمایه گذاری استفاده کنید. یا می توانید ترون را با ارزهای دیجیتال دیگر مبادله کنید. به این ترتیب می توان آن را به عنوان “پول واقعی” در نظر گرفت. با این حال، استفاده اصلی این توکن در شبکه و برای ایجاد و تعامل با dApps است.

همچنین می توان توکن ها را قفل کرد تا پاداشی به نام «ترون پاور» به دست آورد. این کار به دارنده ارز ترون پاور حق رای در مورد تصمیمات در شبکه را می دهد. نگهدارنده هرچه توکن های بیشتری را قفل کند، قدرت بیشتری در رای گیری به دست می آورد.

هزینه ها و کارمزدها

هیچ کارمزدی برای تراکنش های TRX وجود ندارد و شبکه می تواند ۲۰۰۰ تراکنش را در هر ثانیه بدون کارمزد پشتیبانی کند (این یک شاهکار قابل توجه است). البته خرید TRX در صرافی مانند هر ارز دیجیتال دیگری، نوعی هزینه به عنوان کارمزد دارد که صرافی ها دریافت می کنند.

مزایای ترون چیست؟

بدون کارمزد – تراکنش های شبکه ترون بدون کارمزد هستند.

تراکنش های سریع – تراکنش ها بسیار سریع هستند، زیرا شبکه می تواند تا ۲۰۰۰ تراکنش را در هر ثانیه پشتیبانی کند. چنین ظرفیتی برای تراکنش ها، نوید خوبی برای مقیاس پذیری و پتانسیل شبکه برای ایجاد انقلاب در رسانه های آنلاین است. این را با سکه های دیگری مانند اتریوم (۲۵ تراکنش در ثانیه) یا بیت کوین (۳-۶ تراکنش در ثانیه) مقایسه کنید. مشخص است که چه شاهکاری است.

قادر به ایجاد dApps (اپلیکیشن و صرافی غیرمتمرکز)- می توانید در شبکه ترون dApps ایجاد کنید. با ایجاد dApp در شبکه و ارائه محتوا در آن، می توانید دارایی های دیجیتال را از کاربران آن اپلیکیشن دریافت کنید. می توانید این کار را با ارز دیجیتالی ترون (TRX) یا با توکنی که خودتان ایجاد کرده اید (و زیربنای آن TRX است) انجام دهید. به این ترتیب، شما می توانید برای تلاش های خود در ساخت اپلیکیشن و محتوای درون آن پاداش دریافت کنید. اگر علاقه ای به ایجاد dApps ندارید، طیف وسیعی از اپ ها که قبلا ایجاد شده است، برای شما وجود دارد.

قادر به حمایت مستقیم از سازندگان محتوا – ترون معتقد است که از سازندگان محتوا باید بیشتر حمایت شود و شبکه ترون یک راه عالی برای انجام این کار است. اگر امروز در سال ۲۰۲۰ از اینترنت استفاده می کنید، به احتمال زیاد از تماشای رسانه های آنلاین لذت می برید. حال خوبی که شما با تماشای رسانه های آنلاین دریافت می کنید، توسط سازندگان محتوا ممکن می شود، بنابراین عادلانه است که آنها به اندازه کافی برای تلاش هایشان حمایت شوند.

آیا می توان از ترون به صورت ناشناس استفاده کرد؟

تراکنش های Tron ناشناس هستند، اما، باید توجه داشت که تمامی بلاکچین‌ها (از جمله بلاکچین بیتکوین و اتریوم) رکوردی از تراکنش‌های انجام شده را در زنجیره حفظ می‌کنند. به این ترتیب، هیچ معامله ای هرگز واقعاً ناشناس نیست.

آیا ترون ایمن است؟

ترون در دنیای ارزهای دیجیتال به امنیت شهرت دارد. هزینه های شرکت برای امنیت شبکه، همچنین پرسنلی که استخدام کرده است نشان دهنده اهمیت این موضوع است. مانند سایر ارزهای دیجیتال، از آنجایی که ترون یک شبکه غیرمتمرکز است، مسئولیت زیادی بر عهده کاربر است که از ترون های خود مراقبت کند. با این وجود هنوز کل شبکه از نظر ایمنی مشکلی پیدا نکرده است.

چه تیم هایی در حال توسعه ترون هستند؟

مرکز توسعه “Tron” – ترون یک پروژه منبع باز است که هر توسعه دهنده ای را تشویق می کند تا به آن بپیوندد و  از طریق Tron Development Hub در کارها مشارکت کند. این را می توان انجام داد.

کدام مؤسسات مالی از ترون استفاده می کنند؟

ریفریوم Refereum – این پلتفرمی است که به گیمرها اجازه می دهد در حین پخش جریانی، TRX کسب کنند و بینندگان در حین تماشا، جوایزی کسب کنند. این همکاری با تمرکز رسانه ای ترون و همچنین منعکس کننده پتانسیل عظیم بازی و ادغام بلاک چین است. محرک اصلی تلاش آنها از طریق سرویس پخش DLive است که ترون از طریق مشارکت BitTorrent با این سرویس به آن دسترسی پیدا کرد.

متال پی Metal Pay  – متال پی یک سرویس پرداخت آنلاین برای ارسال پول به سراسر جهان است که با ترون شریک شده است. این بدان معنی است که کاربران اکنون می توانند به راحتی توکن های TRX را به صورت نقدی از طریق وب سایت یا اپلیکیشن Metal Pay  خریداری کنند.

سامسونگ Samsung – سامسونگ ترون را به فروشگاه خود به اسم “Blockchain Keystore” اضافه کرده است. این بدان معناست که کاربران سامسونگ که آخرین نسخه گوشی های این شرکت را دارند، اکنون می توانند از طریق فروشگاه اپلیکیشن سامسونگ (Samsung app store) به اپلیکیشن های غیرمتمرکز ترون دسترسی داشته باشند. این یک دستاورد مهم برای بلاکچین است، زیرا تولیدکنندگان اپلیکیشن های جدید قادر به دریافت کارمزد معقول برای تلاش‌های خود هستند. همچنین اپلیکیشن هایشان اکنون در معرض یکی از بزرگترین بازارهای اپلیکیشن در جهان است.

ماینینگ یا استخراج ترون

ارز TRX قابل استخراج نیست، در عوض، می توانید با قفل کردن سکه های خود برای کمک به اعتبارسنجی تراکنش‌ها، سود به دست آورید. با کمک به اعتبارسنجی تراکنش‌ها، به قفل کنندگان سکه، ارز دیجیتالی ترون یا کارمزد تراکنش ها پرداخت می‌شود. لازم به ذکر است که این دارایی های دیجیتال پرداخت شده به تازگی ایجاد نشده اند، بلکه از قبل وجود دارند.

کیف پول ترون

کیف پول ترون نرم افزاری است که می تواند توکن های TRX را ذخیره کند. کیف پول ها اشکال مختلفی دارند. تعدادی کیف پول توسط خود جامعه ترون ایجاد شده است که در وب سایت آنها قابل دسترسی است. برخی کیف پول ها نیز عمومی تر هستند که می توانید ارزهای دیجیتال دیگر را نیز در آنها نگه داری کنید. در اینجا چند نمونه از کیف پول های معتبر برای نگه داری ترون را برای شما آورده ایم:

Ledger Nano X – یک کیف پول سخت افزاری
Trezor One – یک کیف پول سخت افزاری
Trezor Model T – یک کیف پول سخت افزاری
کیف پول Guarda – یک کیف پول رومیزی
کیف پول اتمی – کیف پول دسکتاپ
Tronscan – یک کیف پول آنلاین (گرم)
Tronlink – یک پلاگین برای Google Chrome

هر کدام از کیف پولی که تصمیم بگیرید، مزایا و معایب متفاوتی را به همراه خواهد داشت. برخی از آنها راحت تر حمل می شوند در حالی که برخی دیگر امنیت بیشتری را ارائه می دهند. قبل از تصمیم گیری مطمئن شوید که تحقیقات مناسبی انجام داده اید.

 

بهترین کیف پول ارز دیجیتال

 

آیا ترون ارزش سرمایه گذاری دارد؟

اگر به پتانسیل شبکه ترون و آینده رسانه های آنلاین علاقه مند هستید، این ارز دیجیتال یک سرمایه گذاری واقعاً جذاب است. توکن‌های TRX پیش نیازی برای تعامل با شبکه هستند، بنابراین از این نظر، می‌توانند سرمایه‌گذاری خوبی باشند، به خصوص اگر شما یک تولیدکننده محتوای مشتاق هستید، یا اینکه صرفا به رسانه علاقه دارید و می‌خواهید با برنامه‌های کاربردی غیرمتمرکز در تعامل باشید.

با این حال، باید توجه داشت که از آنجایی که ترون (TRX) یک ارز دیجیتال است، قیمت آن در معرض نوسان است. قبل از تصمیم به سرمایه گذاری در ترون، تحقیقات کافی انجام دهید و هرگز بیش از چیزی که توان باخت آن را ندارید، سرمایه گذاری نکنید.

آیا می خواهید یاد بگیرید که چگونه با خیال راحت در Tron سرمایه گذاری کنید؟

چگونه ارز دیجیتال بخریم
بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری ۲۰۲۲

 

منبع

مقاله‌های مشابه

هوش مصنوعی چگونه بر ترید ارزهای دیجیتال تأثیر می گذارد؟ *

هوش مصنوعی چگونه بر ترید ارزهای دیجیتال تأثیر می گذارد؟ *

مقدمه: معاملات ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر بسیار پرسود بوده است، به طوری که بیت‌کوین در اوایل سال 2021 به بالاترین حد خود یعنی 65 هزار دلار رسید و سپس به حدود 16 هزار دلار سقوط کرد. در حالی که...

بیشتر بخوانید
NFT رایگان : چگونه با مشارکت در جامعه ارز دیجیتال، NFT مجانی دریافت کنم؟ *

NFT رایگان : چگونه با مشارکت در جامعه ارز دیجیتال، NFT مجانی دریافت کنم؟ *

آیا قصد وارد شدن به دنیای ارز دیجیتال و توکن های غیرقابل تعویض (NFT) را دارید، اما هنوز حاضر نیستید که پول خرج کنید؟ سرمایه گذاری در NFT، این روزها بسیار رایج است و فرصت های زیادی وجود دارد که...

بیشتر بخوانید

به زودی:

چگونه با ارز دیجیتال درآمد کسب کنم؟

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *