آموزش ارز دیجیتال

کیف پول بیت کوین: آیا برای ذخیره ارز دیجیتال حتما به یک کیف پول نیاز دارید؟

نویسنده: سامان رضائی
دسته بندی: عمومی
۷ فروردین ۱۴۰۱
کیف پول بیت کوین Bitcoin Wallet

مکان های زیادی برای خرید بیت کوین وجود دارد، اما چگونه بیت کوین های خود را نگه داری کنیم؟ می‌توانید بیت کوین ها را در همان مکانی که آنها را خریداری کردید، نگه دارید. برای مثال، اگر بیت کوین خود را از صرافی بایننس (Binance) خریداری کنید، می‌توانید آن را تا هر زمانی که بخواهید در حساب بایننس خود نگه دارید. از سوی دیگر، می توانید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال خود را به کیف پول شخصی تان منتقل کنید. در این مقاله بررسی می کنیم هر کدام از گزینه ها چه خطرات امنیتی دارند و اینکه آیا یک کیف پول جداگانه ضروری است یا خیر.

 

گزینه ۱: بیت کوین خود را در جایی که آن را خریده اید نگه دارید

نگه داری بیت کوین در صرافی یا کارگزاری که آن را خریده اید، به طور کلی یک گزینه امن است. پروتکل های امنیتی بسته به صرافی متفاوت است. اما اکثر صرافی های برتر ارز دیجیتال برای اطمینان از ایمن بودن حساب مشتریان از امکانات امنیتی زیر استفاده می‌کنند:

  • صرافی ها، بیشتر بیت کوینی که در حساب های مشتریان وجود دارد را به صورت سرد ذخیره می کنند. به این معنی که در کیف پول هایی که به اینترنت متصل نیستند، نگهداری می شود. بیت کوین های سرد در برابر هک آسیب پذیر نیستند.
  • صرافی ها معمولاً مقداری بیت کوین را در کیف پول های داغ (متصل به اینترنت) نگه می دارند. با این کار مطمئن می شوند نقدینگی مناسب برای مشتریانی که می خواهند ارز دیجیتال بخرند، بفروشند و انتقال دهند، وجود دارد. برخی از صرافی ها دارای یک بیمه نامه برای محافظت از مشتریان در صورت دزدیده شدن بیت کوین ها هستند.
  • در نهایت، اکثر صرافی ها وجوه مشتری را در حساب های امانی در بانک های تحت بیمه FDIC نگهداری می‌کنند، بنابراین موجودی نقدی (دلاری، ریالی) حساب شما نیز امن است.

با این حال، اگر کسی به حساب کاربری صرافی شما دسترسی پیدا کند و بیت کوین شما را منتقل کند، هیچ یک از این اقدامات امنیتی نمی تواند از شما محافظت کند. بنابراین، در حالی که نگهداری بیت کوین شما در صرافی نسبتاً در برابر هک ایمن است، محافظت از رمز عبور و سایر اطلاعات هویتی بر عهده شماست. در آخر اینکه چون بلاکچین بیت کوین بازگشت پذیر نیست، هنگامی که شخصی بیت کوین های شما را بدزدد، آن بیت کوین ها برای همیشه از دست رفته اند.

بهترین صرافی ارز دیجیتال 2

بیشتر بدانید:
بررسی صرافی های ایرانی ارز دیجیتال
بررسی سایت صرافی کوینکس

 

گزینه ۲: کیف پول بیت کوین خود را دریافت کنید

از نظر فنی، حتی وقتی بیت کوین خود را در صرافی نگه داری می کنید، در واقع دارید از یک کیف پول گرم (آنلاین) استفاده می کنید. این کیف پول با عنوان کیف پول امانی شناخته می شود، زیرا فرد دیگری از دارایی های شما محافظت می کند.

گزینه دیگر این است که کیف پول بیت کوین خصوصی خود را دریافت کنید. این کیف پول کنترل کامل بیت کوین و کلیدهای خصوصی را به شما می دهد. کلید خصوصی در واقع کدهای کامپیوتری ایت که ثابت می کند مالک بیت کوین هستید.

کیف پول چند نوع مختلف دارد:

  • کیف پول نرم افزاری: یک کیف پول بیت کوین در موبایل یا کامپیوتر شماست. شما مالک بیت کوین خود هستید، ولی مادامی که موبایل یا کامپیوتر شما به اینترنت متصل باشد، همچنان در معرض هک هستید.
  • کیف پول سخت افزاری: اگر بیت کوین خود را روی یک سخت افزار فیزیکی (مثلاً یک دیسک قابل حمل یا یک کیف سخت افزاری ارز دیجیتال) ذخیره کنید، عملاً خطر هک شدن شما را از بین می برد.
  • کیف پول کاغذی: می توانید کلیدهای خصوصی بیت کوین خود را مستقیماً بر روی کاغذی چاپ کنید. در این حالت، خراب شدن یا گم شدن آنها آسان است.

بیشتر بدانید:
کیف پول ارز دیجیتال چیست؟ انواع کریپتو ولت (Crypto Wallet) کدام اند؟

 

آیا به کیف پول بیت کوین نیاز دارید؟

یک پاسخ واحد برای همه کاربران وجود ندارد. برای اکثر مردم، با فرض اینکه اقدامات مناسبی برای محافظت از رمزهای عبور انجام دهند و به صرافی اعتماد داشته باشند، باقی گذاشتن بیت کوین در صرافی معتمد کاری ایمن است. با این حال، اگر مقدار زیادی بیت کوین دارید یا می خواهید ارز دیجیتال شما از امنیت کامل برخوردار باشد، کیف پول نرم افزاری و سخت افزاری بیت کوین ایده خوبی است.

بیشتر بدانید:
بهترین کیف پول ارز دیجیتال
بهترین کیف پول NFT

 

استفاده از کارگزاری اشتباه ممکن است برای شما هزینه زیادی داشته باشد
در درازمدت، هیچ راهی بهتر از سرمایه گذاری در بازار سهام برای رشد ثروت شما وجود ندارد. اما استفاده از کارگزار نادرست می تواند ضربه بزرگی در بازده سرمایه گذاری شما ایجاد کند. کارشناسان ما برترین کارگزاران سهام آنلاین را رتبه بندی و بررسی کرده اند – برای مشاهده نتایج و یادگیری نحوه استفاده از معاملات رایگان و جوایز نقدی که کارگزاران دارای رتبه برتر ما ارائه می دهند، کافی است اینجا را کلیک کنید.

 

منبع

مقاله‌های مشابه

NFT رایگان : چگونه با مشارکت در جامعه ارز دیجیتال، NFT مجانی دریافت کنم؟ *

NFT رایگان : چگونه با مشارکت در جامعه ارز دیجیتال، NFT مجانی دریافت کنم؟ *

آیا قصد وارد شدن به دنیای ارز دیجیتال و توکن های غیرقابل تعویض (NFT) را دارید، اما هنوز حاضر نیستید که پول خرج کنید؟ سرمایه گذاری در NFT، این روزها بسیار رایج است و فرصت های زیادی وجود دارد که...

بیشتر بخوانید
وایت پیپر چیست و چرا برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال ضروری است *

وایت پیپر چیست و چرا برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال ضروری است *

مقدمه: ارز دیجیتال در سال‌های اخیر به یک کلمه رایج و پرکاربرد تبدیل شده و دلایل خوبی برای این امر وجود دارد. رمزارز یک زمینه به سرعت در حال توسعه و هیجان انگیز است که سرمایه گذاران، کارآفرینان و...

بیشتر بخوانید

به زودی:

چگونه با ارز دیجیتال درآمد کسب کنم؟

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *