آموزش ارز دیجیتال

مارک زاکربرگ خبر داد NFT به زودی به اینستاگرام می آید

نویسنده: سامان رضائی
دسته بندی: عمومی__هنر
۲۹ اسفند ۱۴۰۰
مارک زاکربرگ NFT اینستاگرام

مارک زاکربرگ گفته است که NFT ها به زودی به اینستاگرام می آیند. NFTها یا توکن‌های غیرقابل تعویض، تصاویری هستند که با استفاده از ارز دیجیتال خریداری و فروخته می‌شوند و مالکیت هر تصویر به صورت رسمی و جهانی در بلاکچین ثبت می‌شود.

برخی استدلال می کنند که این آینده هنرمندان و نوازندگان است، اما برخی دیگر می گویند به جای اینکه پلتفرم‌ها به هنرمندان پول بیشتری بدهند، با ایجاد NFT آسیب‌های زیست‌محیطی گسترده‌ای وارد می‌کنند (احتمالا گروه دوم به خاطر مصرف برق ارزهای دیجیتال این موضوع را بیان می کنند).

 

بیشتر بدانید:

گرانترین NFT هایی که تا به حال فروخته شده اند (۵ تا از برترین ها)

چگونه NFT بفروشیم

چگونه NFT بسازیم

 

بنیانگذار فیس بوک و رئیس شرکت متا در کنفرانس SXSW در تگزاس گفت: “ما در حال کار بر روی آوردن NFT ها به اینستاگرام در کوتاه مدت هستیم.”

“من دقیقاً امروز آماده نیستم اعلام کنم که قرار است چه اتفاقی بیفتد. اما در طی چند ماه آینده، توانایی وارد کردن برخی از NFT های شما به اینستاگرام ایجاد می شود. ما امیدواریم در طول زمان بتوانید چیزهایی را در محیط آن ایجاد کنید.”

آقای زاکربرگ ادعا کرد که مردم می‌توانند NFT‌های خود را نمایش دهند و به‌طور بالقوه موارد جدیدی را روی پلتفرم اینستاگرام ایجاد کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند در دیدگاه شرکت متا از دنیای متاورس، نقشی ایفا کنند. یک دنیای مجازی با ریشه‌های دیستوپیایی که در کنار دنیای واقعی وجود دارد. آقای زاکربرگ معتقد است که متاورس و NFT نسل بعدی اینترنت است.

او گفت: “لباسی که آواتار شما در دنیای متاورس پوشیده است، می‌تواند به عنوان یک NFT ثبت شود و می توانید آن را به مکان‌های مختلف متاورس ببرید. قبل از اینکه این اتفاق بیفتد، یک سری مسائل فنی باید حل شوند.”

برنامه های شرکت متا برای معرفی NFT ها به خوبی اجرا نشده است. در ماه ژانویه (دیماه)، فایننشال تایمز (Financial Times) گزارش داد که اینستاگرام حتی می تواند بازاری برای خرید و فروش توکن NFT داشته باشد.

در آن زمان گفته می‌شد که کیف پول ارز دیجیتال متا، نووی (Novi)، برای این برنامه‌ها حیاتی است، اما گزارش‌ها نشان می‌دهند که این شرکت اکنون توسعه پروژه را متوقف کرده است. این در حالی است که تلاش متا برای یک ارز دیجیتال جهانی، معروف به Diem، هم کنار گذاشته شد.

استوارت لوی (Stuart Levey)، مدیر اجرایی Diem در ماه فوریه گفت: «علیرغم ارائه بازخورد مثبت در مورد طراحی شبکه Diem، از گفتگوی ما با قانونگذارهای فدرال مشخص شد که این پروژه اجازه ندارد به پیش برود.»

علاوه بر متا، یوتیوب (Youtube) نیز در حال ورود به فضای NFT است تا طرفداران بتوانند ویدیوهای سازندگان را «مالک» شوند (بخرند).

مشخص نیست که منظور یوتیوب وقتی می‌گوید طرفدارن می‌توانند ویدیوهای سازندگان را بخرند، دقیقاً به چه معناست، زیرا NFT ها حق نسخه‌ برداری را به مالک منتقل نمی‌کنند.

آیا اگر NFT ها به اینستاگرام بیایند، شما از آنها استفاده می کنید؟

جدیدترین اخبار ارز دیجیتال با کریپتوباز

منبع

مقاله‌های مشابه

NFT رایگان : چگونه با مشارکت در جامعه ارز دیجیتال، NFT مجانی دریافت کنم؟ *

NFT رایگان : چگونه با مشارکت در جامعه ارز دیجیتال، NFT مجانی دریافت کنم؟ *

آیا قصد وارد شدن به دنیای ارز دیجیتال و توکن های غیرقابل تعویض (NFT) را دارید، اما هنوز حاضر نیستید که پول خرج کنید؟ سرمایه گذاری در NFT، این روزها بسیار رایج است و فرصت های زیادی وجود دارد که...

بیشتر بخوانید
وایت پیپر چیست و چرا برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال ضروری است *

وایت پیپر چیست و چرا برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال ضروری است *

مقدمه: ارز دیجیتال در سال‌های اخیر به یک کلمه رایج و پرکاربرد تبدیل شده و دلایل خوبی برای این امر وجود دارد. رمزارز یک زمینه به سرعت در حال توسعه و هیجان انگیز است که سرمایه گذاران، کارآفرینان و...

بیشتر بخوانید

به زودی:

چگونه با ارز دیجیتال درآمد کسب کنم؟

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *