آموزش ارز دیجیتال

چگونه ارز دیجیتال بخریم

نویسنده: سامان رضائی
دسته بندی: عمومی
۲۳ دی ۱۴۰۰
چگونه ارز دیجیتال بخریم

چگونه ارز دیجیتال بخریم؟ شاید این سوال در ۱۰ یا ۲۰ سال آینده آنقدر بدیهی به نظر برسد که نیازی به آموزش و یادگیری نداشته باشد، به هر حال امروز یک تکنولوژی جدید محسوب می شود و ما نیاز به یادگیری آن داریم.

در این مقاله با هم یاد می گیریم که چگونه  ارز دیجیتال بخریم و آن را در جای امنی ذخیره کنیم. ین مقاله را از مجله معتبر Forbes برای شما ترجمه کرده ایم.

اگر در دنیای کریپتو تازه کار هستید، فهمیدن نحوه خرید بیت کوین، دوج کوین، اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال می تواند در ابتدا کمی گیج کننده باشد. خوشبختانه، یادگیری این مطالب بسیار ساده است. شما می توانید با دنبال کردن این پنج مرحله آسان، سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را شروع کنید.

۱. یک کارگزار یا صرافی ارز دیجیتال انتخاب کنید

برای خرید ارز دیجیتال، ابتدا باید یک کارگزار(بروکر) یا یک صرافی ارز دیجیتال انتخاب کنید. در حالی که هر کدام از آنها به شما امکان خرید ارزهای دیجیتال را می دهند، چند تفاوت کلیدی بین آنها وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

 

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

صرافی ارزهای دیجیتال بستری است که در آن خریداران و فروشندگان، ارزهای دیجیتال را با هم معامله می کنند. صرافی‌ها اغلب کارمزدهای نسبتاً پایینی دارند، اما منو های پیچیده‌تری با انواع معاملات و نمودارهای پیشرفته دارند که می‌تواند برای سرمایه‌گذاران تازه کار ترسناک باشد.

برخی از شناخته شده ترین صرافی های ارز دیجیتال، Coinbase ،Gemini و Binance هستند(بیشتر این صرافی ها به دلیل تحریم در دسترس نیستند اما نگران نباشید، ما صرافی های ایرانی خوب را در زیر به شما معرفی می کنیم). رابط‌ کاربری این صرافی ها کاملا حرفه ای و با ویژگی های کامل است، اما برای تازه کارها، به ویژه آن‌هایی که پیش‌زمینه معامله ندارند، آنها گزینه‌های “خرید آسان” را نیز ارائه می‌دهند.

برای مشاهده بهترین صرافی های ایرانی ارز دیجیتال کلیک کنید: صرافی ایرانی ارز دیجیتال

 

کارگزار ارز دیجیتال چیست؟

کارگزارانِ ارز دیجیتال، پیچیدگی خرید ارزهای دیجیتال را از بین می‌برند و رابط‌های کاربری آسانی را ارائه می‌کنند (خودِ کارگزار با صرافی‌ها تعامل دارد و کار را برای شما آسان می کند). هزینه های معامله در کارگزاری نسبت به صرافی ها کمی بیشتر است. برخی نیز ادعا می کنند که “رایگان” اند، در حالی که از طریق فروش اطلاعات به کارگزاری ها یا صندوق های بزرگ، در مورد آنچه شما و سایر معامله گران خرید و فروش می کنید، درآمد کسب می کنند که البته ضرری برای شما ندارد. Robinhood و SoFi دو تا از شناخته شده ترین کارگزاران ارز دیجیتال هستند.

در حالی که کار کردن با کارگزاری ها خیلی است، باید مراقب قوانین آنها باشید، زیرا ممکن است با محدودیت هایی در خارج کردن دارایی های ارز دیجیتال خود مواجه شوید. به عنوان مثال، در Robinhood و SoFi، شما نمی توانید دارایی های ارز دیجیتال خود را به خارج از کارگزاری منتقل کنید. این مورد ممکن است برای تازه کارها خیلی مهم نباشد، زیرا آنها پول کمی دارند و راحت تر است آنها را در کارگزاری نگه داری کنند. اما سرمایه گذاران حرفه ای ترجیح می دهند برای امنیت بیشتر، سکه های خود را در کیف پول های شخصی خود نگه دارند. بعضی از سرمایه گزاران برای امنیت بیشتر حتی کیف پول‌های سخت‌افزاری سرد (که به اینترنت متصل نیستند) را انتخاب می‌کنند.

اگر نمی دانید کیف پول سخت افزاری (یا کیف پول سرد) چیست، کلیک کنید: بهترین کیف پول ارز دیجیتال

لینک منبع

 

مقاله‌های مشابه

NFT رایگان : چگونه با مشارکت در جامعه ارز دیجیتال، NFT مجانی دریافت کنم؟ *

NFT رایگان : چگونه با مشارکت در جامعه ارز دیجیتال، NFT مجانی دریافت کنم؟ *

آیا قصد وارد شدن به دنیای ارز دیجیتال و توکن های غیرقابل تعویض (NFT) را دارید، اما هنوز حاضر نیستید که پول خرج کنید؟ سرمایه گذاری در NFT، این روزها بسیار رایج است و فرصت های زیادی وجود دارد که...

بیشتر بخوانید
وایت پیپر چیست و چرا برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال ضروری است *

وایت پیپر چیست و چرا برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال ضروری است *

مقدمه: ارز دیجیتال در سال‌های اخیر به یک کلمه رایج و پرکاربرد تبدیل شده و دلایل خوبی برای این امر وجود دارد. رمزارز یک زمینه به سرعت در حال توسعه و هیجان انگیز است که سرمایه گذاران، کارآفرینان و...

بیشتر بخوانید

به زودی:

چگونه با ارز دیجیتال درآمد کسب کنم؟

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *