آموزش ارز دیجیتال

چگونه بیت کوین بخریم

نویسنده: سامان رضائی
دسته بندی: تریدینگ__عمومی
۲۸ آذر ۱۴۰۰
چگونه بیت کوین بخریم

چگونه بیت کوین بخریم؟ بهترین مکان برای خرید بیت کوین کجاست؟ کجا آن را ذخیره کنیم؟ آیا می توانیم فقط کسری از یک بیت کوین را بخریم؟ در نوشته امروز، به بررسی نحوه خرید بیت کوین خواهیم پرداخت.

خرید بیت کوین را می توان به ۳ مرحله ساده تقسیم کرد:

  • یک کیف پول ارز دیجیتال تهیه کنید
  • آدرس بیت کوین کیف پول را پیدا کنید
  • بیت کوین را بخرید و به آن آدرس انتقال دهید

 

 

۱) اولین قدم این است که کیف پول بیت کوین خود را تهیه کنید

کیف پول ارز دیجیتال، نرم افزاری برای ارسال، دریافت و ذخیره بیت کوین است. کیف پول های بیت کوین به طور کلی به دو دسته “کیف پول نرم افزاری” و “کیف پول سخت افزاری” تقسیم می شوند. کیف پول های نرم افزاری، اپلیکیشن ها یا برنامه هایی هستند که روی کامپیوتر یا موبایل شما اجرا می شوند. از سوی دیگر، کیف پول های سخت افزاری، دستگاه های فیزیکی کوچکی (مانند فلش مموری) هستند که برای ارسال و دریافت بیت کوین، به کامپیوتر متصل می شوند و برای ذخیره بلندمدت، بسیار ایمن تر هستند. اگر مقدار کمی بیت‌کوین می‌خرید، یک کیف پول نرم‌افزاری رایگان کاملا مناسب است (می‌توانید یک پنچم یا حتی یک هزارم بیت‌ کوین را بخرید). اما اگر قصد دارید مقادیر بیشتری را ذخیره کنید یا ارز خود را به مدت طولانی تری نگه دارید، ذخیره آن در کیف پول سخت افزاری امن تر است.

بررسی کیف پول های سخت افزاری:

لجر نانو ایکس (Ledger Nano X) – بررسی و مقایسه

لجر نانو اس (Ledger Nano S) – بررسی و مقایسه کیف پول سخت افزاری

ترزور وان (Trezor One) – بررسی و مقایسه

ترزور مدل تی (Trezor Model T) – بررسی و مقایسه

 

۲) آدرس بیت کوین را در کیف پول خود پیدا کنید

هنگامی که کیف پول خود را نصب یا خریداری کردید، آدرس بیت کوین خود را پیدا کنید. آدرس بیت کوین مانند یک شماره حساب یا شماره کارت عابربانک است که وقتی می خواهید شخصی برای شما بیت کوین بفرستد، به او می دهید. در واقع یک رشته طولانی از حروف و اعداد است که با “۱” یا “۳” شروع می شود. اکنون که می‌دانیم بیت کوین را کجا ذخیره کنیم، باید بدانید چگونه بیت کوین بخریم.

 

۳) بیت کوین را از کجا بخریم

فروشنده های بیت کوین را می توان به دو دسته تقسیم کرد: «صرافی ها» و «پلتفرم های معاملاتی»

صرافی ها بیت کوین را مستقیماً از طریق یک فرآیند سریع و آسان، اما با کارمزد کمی بالاتر به شما می فروشند. صرافی برای مبتدیان بسیار مناسب است و در سایت آن به راحتی متوجه میشویم چگونه بیت کوین بخریم. در کنار صرافی ها، پلتفرم های معاملاتی هستند. پلتفرم معاملاتی، بازاری است که خریداران را با فروشندگان مرتبط می کند و امکانات معاملاتی بیشتری را ارائه می دهد. پلتفرم‌های معاملاتی کارمزدهای بسیار کمتری نسبت به صرافی ها دارند، اما برای کاربران باتجربه مناسب‌تر هستند. برای اولین خریدتان توصیه می کنیم به یک صرافی معتبر مراجعه کنید.

بررسی صرافی های ایرانی

بررسی صرافی خارجی کوینکس (Coinex)

 

در نهایت باید بگوییم که برخی از صرافی‌ ها و پلتفرم ها، بیت کوین را در سایت خود ذخیره می‌کنند، پس باید مطمئن شوید که با ارسال بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال به کیف پول خود، کنترل آنها را به دست گرفته اید. به این ترتیب کنترل کامل بیت‌کوین خود را بدست می گیرید.

برای مطالب آموزشی بیشتر حتما کریپتوباز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید یا در خبرنامه عضو شوید.

 

منبع

مقاله‌های مشابه

هوش مصنوعی چگونه بر ترید ارزهای دیجیتال تأثیر می گذارد؟ *

هوش مصنوعی چگونه بر ترید ارزهای دیجیتال تأثیر می گذارد؟ *

مقدمه: معاملات ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر بسیار پرسود بوده است، به طوری که بیت‌کوین در اوایل سال 2021 به بالاترین حد خود یعنی 65 هزار دلار رسید و سپس به حدود 16 هزار دلار سقوط کرد. در حالی که...

بیشتر بخوانید
NFT رایگان : چگونه با مشارکت در جامعه ارز دیجیتال، NFT مجانی دریافت کنم؟ *

NFT رایگان : چگونه با مشارکت در جامعه ارز دیجیتال، NFT مجانی دریافت کنم؟ *

آیا قصد وارد شدن به دنیای ارز دیجیتال و توکن های غیرقابل تعویض (NFT) را دارید، اما هنوز حاضر نیستید که پول خرج کنید؟ سرمایه گذاری در NFT، این روزها بسیار رایج است و فرصت های زیادی وجود دارد که...

بیشتر بخوانید

به زودی:

چگونه با ارز دیجیتال درآمد کسب کنم؟

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *