آموزش ارز دیجیتال

کسب درآمد از ارز دیجیتال : ۸ روش ایجاد ثروت با بیت کوین و صنعت رمزارز

نویسنده: سامان رضائی
دسته بندی: عمومی
۲۰ فروردین ۱۴۰۱
کسب درآمد از ارز دیجیتال بیت-کوین passive income bitcoin

با افزایش محبوبیت بیت کوین (BTC) در دهه گذشته و ظهور آلتکوین هایی همچون اتریوم (ETH) و لایت کوین (LTC) در سال های اخیر، ارز دیجیتال به یک مقوله سرمایه گذاری مهم تبدیل شده و بسیار مورد توجه قرار گرفت. با این حال، اگر در این کلاس دارایی، تازه وارد هستید، ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که راه های کسب درآمد از ارز دیجیتال و بیت کوین چیست؟

راه های زیادی برای کسب درآمد از ارز دیجیتال وجود دارد. ما در کریپتوباز برایتان چند پیشنهاد در مورد نحوه کسب درآمد با رمزارزها، بلاکچین و بیت کوین را آورده ایم.

 

راه های کسب درآمد از ارز دیجیتال

۱. سرمایه گذاری در ارز دیجیتال (Investing)

سرمایه گذاری بدیهی ترین و رایج ترین روشی است که برخی از کاربران از آن برای کسب درآمد استفاده می کنند.

ایده آن بسیار ساده است: سرمایه گذاران، ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین، اتریوم و غیره را با باز کردن یک حساب در صرافی ارز دیجیتال یا صندوق سرمایه گذاری خریداری می کنند. سپس به آن اجازه می دهند که با گذشت زمان ارزشش زیاد شود. هدف این است که آن را به قیمتی بیشتر از قیمت خرید بفروشند. این کار زمانی جواب می دهد که ارزهای دیجیتال در بلند مدت شاهد افزایش قیمت باشند.

با این حال، ارزهای رمزنگاری شده همواره یک سرمایه گذاری پرنوسان و پرفرازونشیب هستند، بنابراین مهم است که سرمایه گذاران قبل از اتخاذ این استراتژی، به اندازه کافی تحقیق کنند. به طور کلی، سرمایه‌گذاران باید مطمئن شوند که دارایی های دیجیتال آنها، بخشی از یک سبد متنوع است که شامل انواع دیگر سرمایه‌گذاری هم می شود. مثلا ۵ درصد از کل سرمایه خود را در ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنند.

بیشتر بدانید:
چگونه ارز دیجیتال بخریم
چگونه بیت کوین بخریم

 

۲. معاملات روزانه ارزهای دیجیتال (Trading)

می توان این بحث را مطرح کرد که ترید کردن و سرمایه گذاری در واقع یکی هستند. اما اغلب در مدت زمان نگه داری دارایی با هم تفاوت دارند. معامله گران به دنبال کسب سودهای نسبتاً سریع و کوتاه مدت هستند، در حالی که سرمایه گذاران ممکن است در طول یک سال فقط چند تغییر در پرتفوی خود ایجاد کنند.

با این وجود، معاملات روزانه می تواند راه دیگری برای کسب درآمد از ارز دیجیتال باشد، درست مانند سهام، فارکس (Forex) یا سایر اوراق بهادار. معامله گران روزانه، ارز دیجیتال را در همان روز می خرند و در همان روز می فروشند تا بتوانند سود سریعی کسب کنند. این استراتژی نیز کمی پرریسک است، زیرا پیش بینی قیمت ارزهای دیجیتال دشوار است.

اما همچنان خرید و فروش روزانه ارز دیجیتال از طریق یک صرافی یا کارگزاری آنلاین یک راه کسب درآمد از ارز دیجیتال است که بسیار سودده و وسوسه انگیز است. شما می توانید از نوسانات قیمت سود کنید و در نهایت، با پولی بیشتر از آنچه که شروع کردید، خارج شوید.

بیشتر بدانید:
بررسی بهترین صرافی ایرانی ارز دیجیتال
بررسی سایت صرافی کوینکس (Coinex)

 

۳. استخراج ارز دیجیتال (Mining)

دستگاه های ماینر ارز دیجیتال از قدرت پردازشی خود استفاده می کنند تا معادلات پیچیده را حل کنند، تراکنش ها را انجام دهند و به عنوان پاداش، سکه و توکن های جدید دریافت کنند. اگر تعداد کافی دستگاه ماینر ندارید، باید به وبسایت استخر (Pool) بیت کوین یا سایر ارزها بپیوندید. در این استخرها، ماینرهای مختلف از سراسر جهان منابع خود را با هم به اشتراک می گذارند تا بیت کوین های بیشتری استخراج کنند.

بیشتر بدانید:
استخراج بیت کوین چیست؟
دستگاه بیت کوین چیست؟ ماینر ایسیک (ASIC Miner) چگونه کار می کند؟
چگونه ریگ استخراج اتریوم بسازیم؟

 

۴. کسب درآمد از ارز دیجیتال در استیکینگ (Staking)

فرآیند استیکنیگ (یا سهام گذاری) در ارز دیجیتال، شبیه به سپرده گذاری پول های شما در بانک و کسب سود سالیانه است. شما در این استراتژی، دارایی های رمزنگاری خود را در ازای دریافت پاداش و سود در یک پلتفرم، قفل می کنید.

بیشتر بدانید:
استیکینگ چیست؟ چگونه از سهام گذاری در ارز دیجیتال درآمد غیرفعال به دست آورم؟

 

۵. درآمد جاری یا سود سهام (Dividends)

یکی دیگر از راه های کسب درآمد از ارز دیجیتال، کسب سود سهام است. اگر با معاملات سهام یا اوراق قرضه آشنایی داشته باشید، احتمالاً تا حدودی با سود سهام آشنا هستید. به طور خلاصه، سود سهام پرداخت پول منظم ماهانه، فصلی یا سالانه به سهامداران است. در این حالت وقتی یک شرکت در طول یک فصل (یا یک سال، بستگی به شرکت دارد)، درآمدی کسب می کند، آن سود را بین مالکان اصلی شرکت یعنی سهامداران تقسیم می کند.

در حالی که بعید به نظر می رسد بدون پول زیاد، سود عظیمی به کیف پول شما وارد شود، اما سود سهام هنوز می تواند به عنوان راهی برای کسب درآمد از ارز دیجیتال باشد. با این اوصاف، باید تحقیقاتی انجام دهید تا ببینید کدام یک از ارزهای دیجیتال واقعا سود سهام پرداخت می‌کنند و آیا سود سهامی که پرداخت می‌کنند به اندازه ای است که ارزش داشته باشد.

برخی ارزهایی که سود سهام خود را به شکل سکه (یا توکن) می پردازند عبارتند از VeChain، NEO، Reddcoin، NAVCoin، Decred و Komodo. درصد سود سهام سالیانه آنها بسیار با هم متفاوت است. بنابراین، سود سهام در ارز دیجیتال با سود سهام معمولی تفاوت دارد، زیرا به جای پول نقد، به شما ارز دیجیتال یا توکن اضافی پرداخت می کنند.

بیشتر بدانید:
بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در ۲۰۲۲

 

۶. دارایی های متمرکز بر ارز دیجیتال (Crypto-focused Funds)

با این حال، راه دیگری برای کسب سودهای جاری از ارز دیجیتال وجود دارد. سرمایه گذاری در صندوق مشترک (mutual fund) یا صندوق قابل معامله (ETF) ای که در فناوری ها یا پلتفرم های ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری می کنند.

در حالی که سرمایه گذاری در صندوق های مربوط به رمزارز از نظر فنی به معنای کسب درآمد مستقیم با ارز دیجیتال نیست، اما به شما این امکان را می دهد که با بازارهای دیجیتال و بلاکچین، درآمد غیرفعال ایجاد کنید.

سرمایه گذاری در سهام شرکت هایی که آینده خود را با تکنولوژی بلاکچین، متاورس، NFT، بیت کوین و … گره زده اند، راه دیگری برای کسب سود و درآمد جاری است. از جمله این شرکت ها می توان به شرکت متا (فیسبوک سابق)، شرکت بلاک، انویدیا، مایکروسافت، مایکرو استراتژی و … نام برد.

 

۷. وام دادن ارز دیجیتال (Lending)

آخرین راه برای پول ساختن و ایجاد درآمد با ارز دیجیتال، ورود به بحث وام دهی است. مانند وام های بانکی، وام ارز دیجیتال شامل یک وام گیرنده و یک وام دهنده و یک توافق بین این دو است. سایت های متعددی وجود دارند که وام دهی ارز دیجیتال را تسهیل می کنند، از جمله Nexo ، SALTlending ، Blockfi ، Oasis و Celsius.

به طور خاص، وام گیرنده باید دارایی های دیجیتال خود را به عنوان وثیقه ارائه کند. وام دهنده نیز باید شرایط قرارداد را بپذیرد و پول نقد یا ارز دیجیتال خود را به او ارائه دهد. در قرار داد مشخص شده است که وام گیرنده باید چه مقدار سود بپردازد.

به طور کلی، وام دهنده و وام گیرنده در اینگونه قراردادها، هر دو شخص هستند، نه موسسات مالی و بانک ها. نکته کلیدی این است که در هسته این وام ها، یک ارز دیجیتال قرار دارد. از این ارز یا به عنوان وثیقه استفاده می شود، یا به عنوان پولی که قرض گرفته می شود.

بنابراین، برای وام دهندگان، این امکان وجود دارد که دارایی های دیجیتال را قرض دهند و به نوبه خود، از طریق دریافت سود، بازده مثبت ایجاد کنند. ممکن است مدتی طول بکشد تا پلتفرم هایی را که وام گیرندگان و وام دهندگان را به یکدیگر متصل می کند، پیدا کنید. اما اگر به دنبال راه هایی برای به کار انداختن ارز دیجیتال خود و کسب درآمد اضافی هستید، وام دادن یکی از راه های ممکن است که ارزش تحقیق کردن را دارد.

بیشتر بدانید:
معنی دیفای در ارز دیجیتال: هر آنچه که در مورد DeFi باید بدانید

 

۸. کار کردن برای یک شرکت ارز دیجیتال

همینطور که محبوبیت ارز دیجیتال در عموم مردم زیادتر می شود، فرصت کار نیز در صنعت رمزارز و بلاکچین بیشتر می شود. شما می توانید برای جامعه ارزهای دیجیتال یا برای شرکت ها و صنایع دیگری که به دنبال استفاده از ارز دیجیتال در شرکت خود هستند، کار کنید. علاوه بر برنامه نویس، شرکت های رمزارز باید برای نقش های دیگر کسب‌وکار رو به رشد خود، از جمله بازاریابی، منابع انسانی و امنیت سایبری هم افرادی را استخدام کنند.

 

منبع

مقاله‌های مشابه

NFT رایگان : چگونه با مشارکت در جامعه ارز دیجیتال، NFT مجانی دریافت کنم؟ *

NFT رایگان : چگونه با مشارکت در جامعه ارز دیجیتال، NFT مجانی دریافت کنم؟ *

آیا قصد وارد شدن به دنیای ارز دیجیتال و توکن های غیرقابل تعویض (NFT) را دارید، اما هنوز حاضر نیستید که پول خرج کنید؟ سرمایه گذاری در NFT، این روزها بسیار رایج است و فرصت های زیادی وجود دارد که...

بیشتر بخوانید
وایت پیپر چیست و چرا برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال ضروری است *

وایت پیپر چیست و چرا برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال ضروری است *

مقدمه: ارز دیجیتال در سال‌های اخیر به یک کلمه رایج و پرکاربرد تبدیل شده و دلایل خوبی برای این امر وجود دارد. رمزارز یک زمینه به سرعت در حال توسعه و هیجان انگیز است که سرمایه گذاران، کارآفرینان و...

بیشتر بخوانید

به زودی:

چگونه با ارز دیجیتال درآمد کسب کنم؟

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *