آموزش ارز دیجیتال

گرانترین nft فروخته شده : جدیدترین اثر هنری دیجیتال Pak با نام The Merge

نویسنده: سامان رضائی
دسته بندی: هنر
۱۷ فروردین ۱۴۰۱
گرانترین NFT فروخته شده The Merge Pak

گرانترین NFT فروخته شده، جدیدترین ساخته هنرمند دیجیتالی پاک (Pak) با نام The Merge است.

این NFT در سایت نیفتی گیت‌وی (Nifty Gateway) به قیمت ۹۱.۸ میلیون دلار فروخته شد، با همراهی ۲۸۹۸۳ کلکسیونر و ۳۱۲۶۸۶ واحد جرم (mass) یا همان توکن غیر قابل معاوضه. به گفته سایت Nifty Gateway، یک بازار پیشروی NFT، این قیمت یک رکورد برای یک اثر هنری بود که توسط هنرمندی زنده به صورت عمومی فروخته شد.

دانکن کاک فاستر، یکی از بنیانگذاران Nifty Gateway، در یک نشریه خبری گفت: «این یک لحظه باورنکردنی برای NFT ها بود که یکی از برترین هنرمندان دیجیتال، این رکورد را در Art Basel به ثبت رساند. این اعتبار بیشتر برای NFT ها به عنوان رسانه ای از هنر و نوآوری بود که تنها از طریق فناوری بلاکچین امکان پذیر می شود.

 

بیشتر بدانید:
ساخت NFT : چگونه هنر دیجیتال خود را به NFT تبدیل کنم و آن را بفروشم
قیمت NFT را چگونه محاسبه کنیم؟ ارزش NFT توسط چه عواملی تعیین می شود؟

با این حال، بسته به اینکه The Merge در نهایت یک قطعه هنری باشد یا کلکسیونی از آثار هنری در نظر گرفته شود، این ادعا قابل بحث است.

رکورد حراج برای یک اثر هنری غیر NFT که توسط یک هنرمند زنده به صورت عمومی فروخته شده است، ۹۱.۱ میلیون دلار است. این رکورد به دست هنرمند جف کونز (Jeff Koons) توسط مجسمه Rabbit-1986 در سال ۲۰۱۹ به ثبت رسیده است.

Rabbit (1986) by Jeff Koons

گرانترین غیر NFT فروخته شده Rabbit_(1986)_by_Jeff_Koons2

The Merge در یک نسخه ی باز (برعکس نسخه محدود) در ماه دسامبر ۲۰۲۱ از پنجشنبه تا شنبه فروخته شد. خریداران می توانستند هر تعداد توکن را با قیمت واحد ۵۷۵ دلار آمریکا خریداری کنند که قیمت آن در هر ۶ ساعت ۲۵ دلار آمریکا افزایش می یافت. در پایان، مجموع توکن ها به قیمت ۹۱.۸ میلیون دلار فروخته شدند.

هر چه تعداد خریداران mass بیشتر شود، مجموع mass بیشتر می شود. Nifty Gateway گفت که آنها آخرین NFT خود را روز دوشنبه دریافت کردند.

Pak، هنرمندی با نام مستعار، بیش از ۲۰ سال است که در خط مقدم هنر دیجیتال و رسانه های ارز دیجیتال قرار دارد. او بیشتر به خاطر خلق Archillect شناخته شده است. Archillect یک هوش مصنوعی ساخته شده برای کشف و به اشتراک گذاری رسانه های بصری محرک است.

در اوایل سال جاری، بازارهای ساتبی (Sotheby) و نیفتی گیت‌وی، محصول The Fungible Collection پاک را به قیمت ۱۶.۸ میلیون دلار به فروش رساندند.

بیشتر بدانید:
بهترین سایت NFT (5 تا از بهترین بازار های NFT)
چگونه NFT بفروشیم

 

پیش از این، گرانترین NFT فروخته شده که توسط یک هنرمند دیجیتال به دست آمد، اثر مایک وینکلمن، با نام حرفه‌ای بیپل (Beeple) بود. نام اثر، هر روز: ۵۰۰۰ روز اول (Everydays: The First 5000 Days) بود. هنر دیجیتالی بیپل در حراج آنلاین کریستیز (Christie’s) در ماه مارس، به قیمت ۶۹.۳ میلیون دلار به فروش رسید.

 

منبع

 

 

مقاله‌های مشابه

NFT رایگان : چگونه با مشارکت در جامعه ارز دیجیتال، NFT مجانی دریافت کنم؟ *

NFT رایگان : چگونه با مشارکت در جامعه ارز دیجیتال، NFT مجانی دریافت کنم؟ *

آیا قصد وارد شدن به دنیای ارز دیجیتال و توکن های غیرقابل تعویض (NFT) را دارید، اما هنوز حاضر نیستید که پول خرج کنید؟ سرمایه گذاری در NFT، این روزها بسیار رایج است و فرصت های زیادی وجود دارد که...

بیشتر بخوانید
وایت پیپر چیست و چرا برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال ضروری است *

وایت پیپر چیست و چرا برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال ضروری است *

مقدمه: ارز دیجیتال در سال‌های اخیر به یک کلمه رایج و پرکاربرد تبدیل شده و دلایل خوبی برای این امر وجود دارد. رمزارز یک زمینه به سرعت در حال توسعه و هیجان انگیز است که سرمایه گذاران، کارآفرینان و...

بیشتر بخوانید

به زودی:

چگونه با ارز دیجیتال درآمد کسب کنم؟

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *