آموزش ارز دیجیتال

بهترین مادربرد گیمینگ مناسب برای ماینینگ (۴ تا از برترین ها)

نویسنده: سامان رضائی
۲۲ دی ۱۴۰۰
بهترین مادربرد گیمینگ مناسب

بهترین مادربرد گیمینگ مناسب برای ماینینگ، مادربردی است که تعداد اسلات های کارت گرافیک بیشتری را پشتیبانی کند درحالی که از کارایی سیستم در گیم کم نکند. شاید شما گیمر هستید و دوست دارید در اوقات فراغت که از سیستم گیم خود استفاده نمی کنید، ارزهایی همچون اتریوم و رایوان را ماین کنید و درآمد هم داشته باشید. شاید هم برعکس، شما مثل من به هدف سرمایه گذاری در ماینینگ و داشتن درآمد دلاری، ریگ بسته اید و دوست دارید گاهی از اوقات با گرافیک های قدرتمندی که دارید، گیم بزنید.

بیشتر بدانید:
استخراج ارز دیجیتال چیست؟
دستگاه بیت کوین چیست؟ ماینر ایسیک (ASIC Miner) چگونه کار می کند؟

۱. Asus ROG Strix Z270E Gaming – بهترین مادربرد گیمینگ مناسب ماینینگ

اگر یک گیمر و همچنین یک کریپتو ماینر هستید، پس Asus Rog Strix 270E Gaming بهترین مادربرد گیمینگ مناسب برای شماست. این یک مادربرد گیمینگ واقعی است که می‌تواند تا هفت پردازنده گرافیکی را نیز در خود جای دهد، که برای یک مادربرد متمرکز بر بازی، عدد بسیار خوبی است. این مادربرد به لطف زیبایی ROG Strix و لامپ های ال ای دی RGB بدون شک زیباترین ظاهر را در بین سایر مادربردها دارد.

PCB نیز به خوبی طراحی شده است و طرح بسیار خوبی دارد. از آنجایی که این یک مادربرد گیمینگ است، با اورکلاک اصلاً مشکلی ندارد. می‌توانید عملکرد CPU و GPU خود را حتی بهتر از قبل، بهبود ببخشید و از ریگ ماینینگ خود هشریت و سود بیشتری بگیرید. همچنین BIOS متمرکز بر بازی با بسیاری از ویژگی های دیگر سازگاری دارد و استفاده از آن بسیار ساده و آسان است.

این مادربرد دارای VRMهای عالی، پشتیبانی از GPU بسیار خوب، USB 3.1، USB Type-C، شش اسلات SATA، دو اسلات M.2، پشتیبانی از رم DDR4 تا ۶۴ گیگابایت وتا ۳۸۶۶ مگاهرتز است و این لیست همچنان ادامه دارد. پردازنده‌هایی که از آن پشتیبانی می‌کند نسل ششم و هفتم اینتل Core و نسل های Pentium و Celeron هستند. و از آنجایی که این یک مادربرد گیمینگ است، شما باید حداقل یک Core i5 برای خودتان تهیه کنید. با در نظر گرفتن همه موارد، Asus ROG Strix Z270E Gaming یک مادربرد شگفت‌انگیز است که بسیار انعطاف‌پذیر است و می‌توانید از آن برای انجام بازی‌ها و استخراج ارز دیجیتال در کنار هم استفاده کنید. پیکربندی آن آسان است و ظاهری فوق العاده زیبا دارد.

مشخصات، قیمت و خرید مادربرد ایسوس مدل STRIX Z270E GAMING

بهترین مادربرد گیمینگ مناسب برای ماینینگ

بهترین مادربرد گیمینگ مناسب برای ماینینگ

 

۲. MSI Z170A Gaming Pro Carbon

یک مادربرد بازی دیگر در این لیست از مادربردهای ماینینگ قرار می گیرد. این یکی از برند MSI، یکی دیگر از تولیدکنندگان معروف سخت افزار رایانه شخصی است. استفاده از مادربردهای بازی برای ماینینگ ذاتاً اشکالی ندارد و در واقع حتی مفید است زیرا قابلیت اورکلاک همیشه در آنها موجود است. مادربرد گیمینگ ام اس آی مدل Z170A Gaming Pro Carbon، یک مادربرد بسیار خوش ساخت است که می توانید هم برای ماینینگ و هم برای بازی از آن استفاده کنید. این مادربرد پردازنده‌های نسل ششم و هفتم اینتل را پشتیبانی می‌کند و حتی از SLI دوتایی و CrossFire سه تایی نیز پشتیبانی می‌کند. اگر بازی‌هایی انجام می‌دهید که می‌توانند از آن فناوری استفاده کنند، این مورد یک امتیاز خیلی خوب محسوب می شود زیرا احتمالاً تعداد زیادی کارت گرافیک به این مادربرد وصل کرده‌اید. یکی دیگر از ویژگی های خوب مربوط به صدا است. Audio Boost 3 و Nahimic Audio Enhancer صدای بلندگوها یا هدفون های شما را هنگام بازی و گوش دادن به موسیقی عالی می کنند. بنابراین، این مادربرد علاوه بر اینکه یک مادربرد ماینینگ بسیار قدرتمند و همه کاره است، برای استفاده عمومی و گیمینگ نیز مناسب است. شما ۷ اسلات PCIe دارید که سه تای آن PCIe x16 و ۴ اسلات دیگر PCIe x1 هستند. درست مانند هر مادربرد بازی دیگری، بایوس عالی و برای استفاده آسان است و CPU قابل اورکلاک کردن است که ممکن است برای ماینینگ و بازی، به کارتان بیاید. در مجموع، Z170A Gaming Pro Carbon دارای تعداد زیادی ویژگی مفید است و یک مادربرد هیولا برای ماینینگ است.

مشخصات، قیمت و خرید مادربرد ام اس آی مدل Z170A Gaming Pro Carbon در دیجیکالا

 

۳. Asus TUF Z390-PLUS GAMING

Asus TUF Z390-Plus Gaming دارای دوام خوب و مشخصات پایه ای عالی است، اما رقبایی دارد که قیمت بیشتری از Asus ندارند، اما در برخی موارد تمایل دارند، اتصال ها، اسلات ها و سوکت های داخلی بهتری ارائه دهند.

مشخصات، قیمت و خرید مادربرد ایسوس TUF Z390-PLUS GAMING در دیجیکالا

خرید و قیمت مادربرد ایسوس TUF Z390 PLUS در مقداد آی تی

مشخصات، قیمت و خرید مادربرد ایسوس TUF Z390-PLUS GAMING در دیجیکالا

مادربرد ایسوس TUF Z390-PLUS GAMING

 

۴. GIGABYTE Z390 UD

اگر می‌خواهید یک مادربرد چندکاره داشته باشید، گیگابایت بهترین مادربرد گیمینگ مناسب برای این کار را ساخته است. این مادربرد نه تنها برای ماینینگ، بلکه در صورت نیاز برای سایر کارهای محاسباتی (رندرینگ) نیز مورد استفاده قرار می گیرد. از آنجایی که این مادربرد می‌تواند به طور بالقوه در رایانه‌های شخصی به صورت روزمره استفاده شود، فرم فاکتور استاندارد ATX دارد. چیپست Z390 اینتل و سوکت LGA 1151 این مادربرد به آن اجازه می‌دهد که از پردازنده‌های نسل هشتم و نسل نهم اینتل پشتیبانی کند و در عین حال بتواند آنها را اورکلاک کند. در مورد تعداد کارت گرافیک، این مادربرد برای استفاده همزمان از ۶ کارت گرافیک طراحی شده است. برخلاف مادربرد ماینینگ ایسوس، این مادربرد دارای ۶ پورت SATA و ۱ اسلات SSD M.2 است که ممکن است خیلی به کارتان بیاید.

مشخصات، قیمت و خرید مادربرد گیگابایت مدل Z390 UD rev. 1.0 در دیجیکالا

مشخصات، قیمت و خرید مادربرد گیگابایت مدل Z390 UD rev. 1.0 در دیجیکالا

مادربرد گیگابایت مدل Z390 UD rev. 1.0

 

بیشتر بدانید:
بهترین مادربرد ماینینگ (۵ تا از برترین ها)
نرم افزار ریگ ماینینگ : دانلود و نصب نرم افزار ماینر ارز دیجیتال برای ویندوز

مقاله‌های مشابه

ماینر S17 : بررسی مشخصات، قیمت و خرید ماینر Antminer S17 و S17 Pro

ماینر S17 : بررسی مشخصات، قیمت و خرید ماینر Antminer S17 و S17 Pro

در 29 مارس 2019، تولیدکننده پیشرو سخت افزار استخراج در جهان، بیت مین (Bitmain)، رسما تاریخ عرضه Antminer S17 را اعلام کرد. این ماینر ASIC جدید، منحصراً برای ارز دیجیتال هایی که از الگوریتم SHA-256...

بیشتر بخوانید
وام ارز دیجیتال: کلید شما برای آزادی مالی *

وام ارز دیجیتال: کلید شما برای آزادی مالی *

آیا از اینکه تحت سلطه بانک ها و وام دهندگان سنتی هستید، خسته شده اید؟ آیا شده تابحال درخواست شما برای دریافت یک وام رد شده باشد؟ آیا فرآیند درخواست وام سنتی را بسیار طولانی و خسته کننده می دانید؟...

بیشتر بخوانید

به زودی:

چگونه با ارز دیجیتال درآمد کسب کنم؟

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *