آموزش ارز دیجیتال

ارز دیجیتال مانا

نویسنده: سامان رضائی
۱۱ اسفند ۱۴۰۰
ارز دیجیتال مانا دسنترالند

ارز دیجیتال مانا چیست؟

ارز دیجیتال مانا (MANA) چیست؟

Decentraland یک سایت متاورس برای خرید و فروش زمین های مجازی است که کاربران می توانند در آن محتواها و برنامه های خود را ایجاد کنند و از آن کسب درآمد کنند. دسنترالند مبتنی بر بلاکچین اتریوم است و با هدف ایجاد شبکه ای متعلق به کاربران خود و ارائه یک تجربه همه جانبه ساخته شده است. در واقع این پلتفرم، یک متاورسِ بزرگ است (متاورس یک دنیای مجازی است که در آن کاربران می توانند با هم معاشرت کنند، خرید و فروش کنند، یاد بگیرند و بازی کنند). به عبارت ساده تر، دسنترالند یک دنیای مجازی است که در آن کاربران می توانند زمین های متعلق به کاربران دیگر را جستجو کنند، تصاویر آن را مرور کنند، دارایی های مجازی را معامله کنند و با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

از آنجایی که امروزه، مردم زمان بیشتری را در دنیای مجازی برای کار یا اوقات فراغت می گذرانند، سازمان های بزرگ، قوانین شبکه های اجتماعی و تولید محتواها را کنترل می کنند. سازندگان محتواها در آن، دستمزد بسیار کمی می گیرند. برای حل این مشکل، دسنترالند یک زیرساخت غیرمتمرکز فراهم کرده است که کاربران در آن می‌توانند محتوای خود را به اشتراک بگذارند، بازی کنند و ثروت جمع‌آوری کنند. در این پلتفرم، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند برندهای خود را به نمایش بگذارند، هنرمندان می‌توانند گالری‌های مجازی را برای هنر دیجیتال خود راه‌اندازی کنند و خیلی چیزهای دیگر.

در دسنترالند فضایی که کاربر با آن ارتباط برقرار می کند به عنوان LAND شناخته می شود. LAND یک فضای مجازی سه بعدی است که یک توکن غیرقابل معاوضه (NFT) است و کاربران می توانند آن را به طور دائم در مالکیت خودشان نگه دارند. مالکان LAND می توانند هر کاری را که دوست دارند در LAND خود انجام دهند، مانند ایجاد صحنه های انیمیشنی، برنامه های نمایشی و بازی ها. طبق وب سایت رسمی دسنترالند، هر LAND  یک توکن ERC-721 است و اندازه آن ۵۲ فوت در ۵۲ فوت (۱۶ متر در ۱۶ متر) است. تعداد کل قطعات ۹۰,۶۰۱ محدود شده است و می توان با استفاده از توکن های MANA این زمین ها را خریداری کرد.

ارز دیجیتال مانا (MANA)، توکن قابل استفاده در درون بازی دسنترالند است. مانا یک توکن بر روی بلاکچین اتریوم است. این توکن را می توان برای خرید املاک، آواتارها، ابزارهای پوشیدنی و نام های منحصر به فرد، از طریق بازار دسنترالند استفاده کرد. دسنترالند بازار جامعی را ارائه می دهد که مکانی مناسب برای تجارت دارایی های دیجیتال است.

در مورد بازی، هر کاربری برای ورود به دنیای مجازی نیاز به ایجاد آواتار دارد. آواتارها را می توان شخصی سازی کرد. کاربران می توانند نوع بدن، کفش، اکسسوری و موارد دیگر را تغییر دهند. در دنیای مجازی کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد، مانند معاشرت با بازیکنان دیگر، بازدید از مناطق کازینو، گوش دادن به موسیقی، لذت بردن از مهمانی بازیکنان دیگر، یا صرفا گردش در دنیای مجازی. سازندگان دسنترالند را با کمک صحنه هایی ساخته اند که یکی در کنار دیگری نمایش داده می شوند. هر صحنه ای در اینجا یک تجربه جدید است و دنیای کوچکی ایجاد می کند که بازیکنان در آن می توانند قدم زنان از یک صحنه به صحنه دیگر بروند.

 

چگونه ارز دیجیتال مانا به دست آوریم؟

مانا را می توان با استفاده از کارت گرافیک و ریگ ماینینگ، استخراج کرد. از آنجایی که دسنترالند بر روی بلاکچین اتریوم ساخته شده است، از مکانیسم اثبات کار (PoS) استفاده می کند. تمام تراکنش‌هایی که در مانا انجام می‌شوند، کارمزدی به نام «گس» دارند که این کارمزد به ماینری که آن را استخراج کند، پرداخت می‌شود.

بهترین کارت گرافیک برای ماینینگ (۳تا از برترین ها)

 

آیا تعداد مانا محدود است؟

در مجموع تعداد ۲.۱۹ میلیارد توکن مانا (با نام اختصاری MANA) وجود دارد.

 

چگونه ارز دیجیتال مانا را خریداری کنیم؟

مانا در چندین صرافی متمرکز و غیرمتمرکز در دسترس است. برای مقایسه بهترین صرافی های ایرانی کلیک کنید: “صرافی ایرانی ارز دیجیتال

 

منبع

مقاله‌های مشابه

ماینر S17 : بررسی مشخصات، قیمت و خرید ماینر Antminer S17 و S17 Pro

ماینر S17 : بررسی مشخصات، قیمت و خرید ماینر Antminer S17 و S17 Pro

در 29 مارس 2019، تولیدکننده پیشرو سخت افزار استخراج در جهان، بیت مین (Bitmain)، رسما تاریخ عرضه Antminer S17 را اعلام کرد. این ماینر ASIC جدید، منحصراً برای ارز دیجیتال هایی که از الگوریتم SHA-256...

بیشتر بخوانید
هوش مصنوعی چگونه بر ترید ارزهای دیجیتال تأثیر می گذارد؟ *

هوش مصنوعی چگونه بر ترید ارزهای دیجیتال تأثیر می گذارد؟ *

مقدمه: معاملات ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر بسیار پرسود بوده است، به طوری که بیت‌کوین در اوایل سال 2021 به بالاترین حد خود یعنی 65 هزار دلار رسید و سپس به حدود 16 هزار دلار سقوط کرد. در حالی که...

بیشتر بخوانید

به زودی:

چگونه با ارز دیجیتال درآمد کسب کنم؟

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *