آموزش ارز دیجیتال

ارز سولانا: ۵ پیش بینی برای سال ۲۰۲۲

نویسنده: سامان رضائی
۱۲ فروردین ۱۴۰۱
ارز سولانا پیش بینی قیمت 2022 Solana Price Prediction

برای ارز سولانا (SOLANA) سال ۲۰۲۱، سال فوق العاده ای بود. بیش از ۱۱ هزار درصد رشد کرد و از یک آلتکوین نسبتا ناشناخته به یکی از ارزهای دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار تبدیل شد. سولانا یکی از سریع ترین ارزهای رمزنگاری شده از نظر سرعت بلاک است و کارمزدهای پایین تراکنش، آن را به جایگزینی جذاب برای اتریوم (ETH) تبدیل کرده است. اکنون در اکثر صرافی های اصلی ارزهای دیجیتال فهرست شده است.

اتریوم همچنان بزرگترین ارز دیجیتال قرارداد هوشمند است و تعداد زیادی برنامه غیر متمرکز (DApp) را میزبانی می کند. اما هزینه های تراکنش بسیار بالا و ازدحام شبکه، برنامه نویسان و سرمایه گذاران را به جستجوی جایگزین ها سوق می دهد. سولانا یکی از ذینفعان بزرگ این تغییر است.

سوال این است: آیا سولانا می تواند رشد سال ۲۰۲۱ را در سال های آینده نیز حفظ کند؟ ارز دیجیتال مملو از داستان سکه هایی است که برای مدت کوتاهی به آسمان پرواز کردند، اما در ماه‌های بعد به قعر چاه سقوط کردند. این تا حدی به این دلیل است که این صنعت به سرعت در حال تغییر است و به این دلیل تا حدودی مملو از سفته بازی است که باعث می شود که قیمت ها به نوسانات زیاد برسند.

در اینجا ۵ پیش بینی سولانا برای سال ۲۰۲۲ آمده است:

ارز سولانا پیش بینی قیمت Solana price prediction 2022

۱. ارز سولانا پروژه های جدید جذب خواهد کرد

وقتی در پایان ماه آگوست درباره سولانا نوشتم، کمی بیش از ۴۰۰ پروژه در وبسایت خودش داشت. اکنون، تنها چهار ماه بعد، وبسایت سولانا می گوید که بیش از ۱۰۰۰ پروژه در این بلاکچین وجود دارد. این تعداد مطمئناً در سال آینده افزایش می یابد، زیرا توسعه دهندگان بیشتری به این بلاکچین هجوم می آورند که استفاده از آن فوق العاده آسان است.

برای سرمایه گذاران، دیدن پروژه هایی که در Solana در حال توسعه هستند، جالب است. از امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) گرفته تا توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) و وب ۳، ارزهای دیجیتال جالب جدیدی در حال شکل گیری هستند. یکی از محبوب ترین توکن ها، استار اطلس (ATLAS) است، یک توکن متاورس چند نفره.

 

۲. سرمایه های قفل شده در سولانا رشد خواهد کرد

طبق گفته شرکت DeFi Llama، مجموعه سرمایه های قفل شده سولانا (دارایی های موجود در برنامه های مالی غیر متمرکز) از حدود ۱ میلیارد دلار در ژولای به بیش از ۱۱ میلیارد دلار در حال حاضر افزایش یافته است. برنامه‌های محبوب DeFi در سولانا، Raydium (RAY) و Serum (SRM)، صرافی های غیر متمرکز که برای سرمایه گذارانی که نمی خواهند هزینه های بالای تراکنش اتریوم را بپردازند، بسیار جذاب هستند.

 

۳. سولانا غیرمتمرکزتر خواهد شد

یکی از انتقادات بزرگ به سولانا این است که بیش از حد متمرکز است. یکی از جنبه های کلیدی بیت کوین (BTC) و فلسفه پشت ارزهای دیجیتال این است که به یک نهاد متمرکز مانند دولت یا بانک متکی نیستند.

صرافی خرید ارز دیجیتال سولانا

بیشتر بدانید:
چگونه بیت کوین بخریم

نگرانی هایی وجود دارد که بنیاد سولانا درصد بسیار بالایی از ارز دیجیتال سولانای در گردش (SOL) را کنترل می کند. نگرانی دیگر این است که گره اعتبارسنجی کافی وجود ندارد. به طور خلاصه، هرچه گره اعتبار سنجی بیشتری داشته باشید، شبکه بلاکچین غیرمتمرکزتر است. سولانا ۱۳۶۰ اعتبار سنج دارد در حالی که اتریوم ۲۷۵.۸۳۰ اعتبار دارد.

درست است که راه اندازی یک گره اعتبار سنجی در سولانا (Solana) بسیار گران است، اما با رشد شبکه، تعداد گره های اعتبار سنجی نیز افزایش می یابد.

 

 

۴. قوانین و مقررات روی آینده ارز سولانا تاثیر خواهند داشت

افزایش مقررات در سال آینده بر کل صنعت ارزهای دیجیتال تأثیر خواهد گذاشت. در بلندمدت، مقررات اگر معقول باشد، باعث ایجاد اعتماد سرمایه‌گذاران می شود. اما نمی دانیم مقررات به چه شکلی در خواهد آمد و حتی مقررات معقول نیز تأثیرات کوتاه مدتی بر قیمت ها خواهد گذاشت.

حتی با مقررات موجود، سولانا ممکن است در ایالات متحده با مشکلاتی روبرو شود، زیرا ماهیت متمرکزتر آن به این معنی است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) احتمالاً آن را به عنوان یک شرکت امنیتی طبقه بندی کند. این یکی از دلایلی است که SEC به دنبال شکایت علیه ریپل (XRP) است. اوراق بهادار باید در SEC ثبت نام کنند و از دستورالعمل های خاصی پیروی کنند. اما اگر یک شرکت مرکزی ارز را هدایت نکند (مانند بیت‌کوین)، به عنوان یک اوراق بهادار محسوب نمی شود. گری جنسلر، رئیس SEC هشدار داده است که بسیاری از ارزهای دیجیتال موجود باید به عنوان اوراق بهادار ثبت شوند و او قصد دارد به آن عمل کند.

 

۵. ارز سولانا رقیب های جدید پیدا خواهد کرد

درست است سولانا در سال ۲۰۲۱ توجه مخاطبان را به خود جلب کرد، اما ارزهای دیجیتال جالب دیگری نیز در دسته قرارداد هوشمند وجود دارند. بلاکچین های زیربنایی مانند اوالانچ (AVAX) و کاردانو (ADA) وجود دارد. همچنین باید راه حل های لایه ۲ که روی بسترهای موجود قرار می گیرند (مانند پالیگان (MATIC) و لوپ رینگ (LRC)) را در نظر بگیریم.

درست است که همه ارزها می توانند همزمان موفق شوند. اما به احتمال زیاد شاهد ظهور چهار یا پنج بازیکن اصلی در این مجموعه خواهیم بود. اگر سولانا بتواند به مسیر فعلی خود ادامه دهد، شانس زیادی برای حضور در این گروه را خواهد داشت. اما باید ببینیم که چه می شود زیرا “یک سال” در فضای ارز دیجیتال زمان زیادی محسوب می شود.

بیشتر بدانید:
بهترین پلتفرم ها برای خرید ارز دیجیتال سولانا در سال ۲۰۲۲
بررسی بهترین صرافی های ایرانی ارز دیجیتال

 

چند اخطار مهم

من برای دیدن آنچه سولانا در سال ۲۰۲۲ به دست می آورد، هیجان زده هستم. در حال حاضر بسیار فراتر از انتظارات کاربران عمل کرده است. اما توصیه می کنم همیشه در سرمایه گذاری احتیاط کنید. در اینجا برخی از موانع احتمالی را آورده ام که می تواند سولانا را در مسیر خود متوقف کند:

  • مشکلات فنی: در ماه سپتامبر (شهریور ۱۴۰۰)، سولانا یک قطعی ۱۷ ساعته داشت که دلیل آن چیزی به نام «فرسودگی منابع» بود. برخی آن را به مشکلات طبیعی در مسیر رشد یک پلتفرم نسبت می دهند، اما مشکلات فنی بیشتر در آینده می تواند باعث کاهش اعتماد توسعه دهندگان شود.
  • مشکلات امنیتی: سولانا هیچ گونه نقض امنیتی بزرگی را تجربه نکرده است، اما مدل اعتبارسنجی اثبات تاریخ (PoH) آن هنوز بسیار جدید است. سولانا به اندازه اتریوم یا بیت کوین در معرض آزمایش عملی قرار نگرفته است.

اینها خطراتی هستند که در مورد بسیاری از ارزهای دیجیتال صدق می کنند و شما نباید پولی را که برای سایر اهداف مالی نیاز دارید، در ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنید. به این ترتیب اگر سولانا (یا حتی کل بازار ارز دیجیتال) سقوط کند، اذیت کننده خواهد بود، اما باعث ویرانی کامل شرایط مالی شما نخواهد شد.

 

منبع

 

مقاله‌های مشابه

ماینر S17 : بررسی مشخصات، قیمت و خرید ماینر Antminer S17 و S17 Pro

ماینر S17 : بررسی مشخصات، قیمت و خرید ماینر Antminer S17 و S17 Pro

در 29 مارس 2019، تولیدکننده پیشرو سخت افزار استخراج در جهان، بیت مین (Bitmain)، رسما تاریخ عرضه Antminer S17 را اعلام کرد. این ماینر ASIC جدید، منحصراً برای ارز دیجیتال هایی که از الگوریتم SHA-256...

بیشتر بخوانید
هوش مصنوعی چگونه بر ترید ارزهای دیجیتال تأثیر می گذارد؟ *

هوش مصنوعی چگونه بر ترید ارزهای دیجیتال تأثیر می گذارد؟ *

مقدمه: معاملات ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر بسیار پرسود بوده است، به طوری که بیت‌کوین در اوایل سال 2021 به بالاترین حد خود یعنی 65 هزار دلار رسید و سپس به حدود 16 هزار دلار سقوط کرد. در حالی که...

بیشتر بخوانید

به زودی:

چگونه با ارز دیجیتال درآمد کسب کنم؟

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *