آموزش ارز دیجیتال

استخراج ارز دیجیتال چیست

نویسنده: سامان رضائی
۱۷ اسفند ۱۴۰۰
استخراج ارز دیجیتال

استخراج ارز دیجیتال (همچون بیت کوین و اتریوم) همچنان سودآور است. بنابراین، ما در این مقاله توضیح می دهیم که استخراج ارز دیجیتال چیست. آیا قانونی است یا خیر؟ شما چگونه می توانید از این راه درآمد کسب کنید؟

 

استخراج ارز دیجیتال چیست؟

اکثر مردم استخراج را به عنوان راهی برای تولید بیت کوین های جدید می دانند. با این حال، استخراج ارز دیجیتال در واقع اعتبارسنجی تراکنش‌های ارز دیجیتال در شبکه بلاکچین و افزودن آنها به لیست تراکنش ها است. مهمتر از همه، فرایند استخراج از ۲ بار خرج کردن یک سکه جلوگیری می کند.

مانند ارزهای معمولی، هنگامی که یک کاربر ارز دیجیتالی را خرج می کند، لیست تراکنش ها باید با برداشت از یک حساب و افزودن اعتبار به حساب دیگر بروزرسانی شود. چالش یک ارز دیجیتال این است که پلتفرم های “دیجیتال” به راحتی دستکاری می شوند. بنابراین، لیست تراکنش های بیت کوین، تنها به ماینرهای تایید شده اجازه می دهد تا تراکنش ها را در لیست تراکنش ها بروزرسانی کنند. علاوه بر این، ماینرها یک مسئولیت اضافی برای ایمن کردن شبکه از “۲ بار خرج کردن” دارند.

در حین ثبت تراکنش ها، ارزهای دیجیتال جدید تولید می شود تا به ماینرها برای انجام وظایفشان در تامین امنیت شبکه، پاداش دهد. از آنجایی که دفتر کل توزیع شده فاقد یک کنترل کننده متمرکز است، فرآیند استخراج برای اعتبارسنجی تراکنش ها بسیار مهم است (“دفتر کل توزیع شده” همان “لیست تراکنش ها” است). بنابراین، ماینرها با مشارکت در فرآیند اعتبارسنجی تراکنش ها، تشویق می شوند تا شبکه را ایمن کنند و سکه های جدید به دست آورند.

برای اطمینان از اینکه تنها ماینرها می توانند اعتبارسنجی تراکنش ها را انجام دهند، یک پروتکل “اثبات کار (PoW)” ایجاد شده است. PoW شبکه را از هرگونه حمله خارجی ایمن می کند.

 

“اثبات کار” (PoW) در استخراج چیست؟

استخراج ارز دیجیتال تا حدودی شبیه استخراج فلزات گرانبها است. در حالی که استخراج‌ کنندگان فلزات گرانبها، طلا و نقره را از زیر خاک بیرون می‌آورند، استخراج‌کنندگان ارز دیجیتال باعث ایجاد سکه‌های جدید در گردش خواهند شد. برای اینکه ماینرها با سکه های جدید پاداش بگیرند، باید کامپیوترهایی را مستقر کنند که معادلات پیچیده ریاضی را در قالب رمزنگاری حل کند. اولین ماینری که معادله را حل می کند، می تواند دفتر کل را بروزرسانی کند و پاداش را دریافت کند. به فرایند بروزرسانی دفتر کل، اثبات کار می گویند.

ماینرهای دیگر شبکه می توانند به راحتی بررسی کنند که آیا دفتر کل معتبر است یا خیر و آیا ماینری که تراکنش را اعتبارسنجی کرده است، این کار را درست انجام داده یا خیر.

با گذشت زمان که ماینرها کامپیوترهای پیشرفته تری را برای “اثبات کار” مستقر می کنند، رقابت بین ماینرها برای تایید تراکنش ها افزایش می یابد و در نتیجه ارز دیجیتال کمیاب تر می شود و احتمالا قیمتش افزایش می یابد.

 

چگونه شروع به استخراج ارز دیجیتال کنیم؟

استخراج ارز دیجیتال به رایانه هایی با نرم افزار خاص نیاز دارد که به طور خاص برای حل معادلات ریاضی طراحی شده است. در روزهای اولیه این فناوری، ارزهای دیجیتال (همچون بیت کوین) را می‌توانستید با یک کامپیوتر خانگی، استخراج کنید. با این حال، پس از گذشت سال‌ها، استخراج با CPU برای اکثر ارزهای دیجیتال به دلیل افزایش رقابت غیرممکن شد. امروزه، استخراج ارز دیجیتال به کارت گرافیک برای اتریوم و ماینر ASIC (برای بیت کوین) نیاز دارد.

استخراج بیت کوین چیست

همچنین هر استخراج کننده ارز دیجیتال باید به یک اینترنت پایدار و با کیفیت متصل باشد و برای استخراج، ملزم به عضویت در استخرهای ارز دیجیتال است.

بهترین استخر ارز دیجیتال (۳ تا از برترین ها)

 

روش های مختلف استخراج

در روزهای اولیه این فناوری، ماینینگ با CPU برای اکثر ماینرها، گزینه پیش رو بود. با این حال، بسیاری امروزه استخراج CPU را بسیار کند و غیر عملی می‌دانند، زیرا ماه‌ها طول می‌کشد تا حتی مقدار کمی سود به دست بیاورید. با توجه به هزینه‌های بالای برق و خنک‌کننده، ماینرها به استخراج با کارت گرافیک روی آوردند.

استخراج با کارت گرافیک (GPU) یک روش برای استخراج ارز دیجیتال است. استخراج کنندگان، قدرت محاسباتی را با کنار هم قرار دادن تعداد زیادی از کارت های گرافیک تحت عنوان “ریگ ماینینگ” به حداکثر می‌رسانند. برای استخراج با کارت گرافیک نیاز به یک مادربرد، پاور و فن های خنک کننده دارید. ما یک راهنمای کامل برای ساخت ریگ استخراج در کریپتوباز داریم: چگونه ریگ استخراج اتریوم بسازیم

به طور مشابه، استخراج با ASIC روش دیگری برای استخراج است. برخلاف ماینرهای GPU (کارت گرافیک)، ماینرهای ASIC به طور خاص برای استخراج ارز دیجیتال طراحی شده اند، بنابراین ارز دیجیتال خیلی بیشتری نسبت به کارت گرافیک تولید می کنند.

با توجه به هزینه های روزافزون استخراج با GPU و ASIC، استخراج ابری به طور فزاینده ای محبوب شده است. استخراج ابری به کاربران اجازه می دهد که از قدرت شرکت های بزرگ و امکانات اختصاص آنها برای استخراج ارز دیجیتال استفاده کنند (در مورد استخراج ابری مراقب باشید زیرا متاسفانه در این مورد کلاهبرداری زیادی صورت گرفته است).

اگر تجربه ای با هر کدام از روش های استخراج ارز دیجیتال داشته اید، در کامنت ها با کاربران در میان بگذارید

 

منبع

مقاله‌های مشابه

ماینر S17 : بررسی مشخصات، قیمت و خرید ماینر Antminer S17 و S17 Pro

ماینر S17 : بررسی مشخصات، قیمت و خرید ماینر Antminer S17 و S17 Pro

در 29 مارس 2019، تولیدکننده پیشرو سخت افزار استخراج در جهان، بیت مین (Bitmain)، رسما تاریخ عرضه Antminer S17 را اعلام کرد. این ماینر ASIC جدید، منحصراً برای ارز دیجیتال هایی که از الگوریتم SHA-256...

بیشتر بخوانید
وام ارز دیجیتال: کلید شما برای آزادی مالی *

وام ارز دیجیتال: کلید شما برای آزادی مالی *

آیا از اینکه تحت سلطه بانک ها و وام دهندگان سنتی هستید، خسته شده اید؟ آیا شده تابحال درخواست شما برای دریافت یک وام رد شده باشد؟ آیا فرآیند درخواست وام سنتی را بسیار طولانی و خسته کننده می دانید؟...

بیشتر بخوانید

به زودی:

چگونه با ارز دیجیتال درآمد کسب کنم؟

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *