آموزش ارز دیجیتال

استخراج کنندگان بیت کوین چگونه آینده بازارهای انرژی را متحول می کنند؟

نویسنده: سامان رضائی
۲۵ تیر ۱۴۰۱
استخراج کنندگان بیت کوین آینده بازار انرژی - bitcoin miners energy market

در دو سال گذشته، بیشتر گفتگوها در مورد زیرساخت بیت کوین (BTC) بر روی همکاری استخراج کنندگان بیت کوین با تولیدکنندگان انرژی سنتی و شرکت های برق متمرکز شده بود. در کنفرانس بیت کوین ۲۰۲۲، این نویسنده درباره معنای رشد مستمر استخراج ارز دیجیتال برای شبکه های برق و بازارهای انرژی بحث کرد. شرکت کنندگان در کنفرانس دیدگاه های خود را در مورد روندهای فعلی، خطرات مورد نظر و برخی از مزایای ناشی از بخش ماینینگ که به سرعت در حال رشد است؛ و مشارکت های بلندمدت و در مقیاس بزرگ با شرکت های انرژی ایجاد می کند، به اشتراک گذاشتند.

رشد استخراج این پتانسیل را دارد که بر هر بازاری که از انرژی استفاده می کند تأثیر بگذارد، یعنی همۀ بازارها. این مقاله برخی از نظرات کلیدی به اشتراک گذاشته شده توسط شرکت کنندگان در مورد آینده استخراج و انرژی را بیان می کند.

بیشتر بدانید:
دستگاه بیت کوین چیست؟ ماینر ایسیک (ASIC Miner) چگونه کار می کند؟
کسب درآمد از ارز دیجیتال : ۸ روش ایجاد ثروت با بیت کوین و صنعت رمزارز

 

بهبود مکانیزم قیمت گذاری

استخراج بیت کوین به طور اساسی برخی از جنبه های صنعت برق را تغییر می دهد و با این تغییرات، موانع جدیدی نیز پیش می آید. هری سوداک (Harry Sudock)، معاون استراتژی در شرکت GRIID به حضار گفت: «[استخراج] رویکردی نوآورانه برای مصرف انرژی است نسبت به آنچه در ۹۵ سال گذشته رخ داد.»

در سال ۲۰۱۹، شرکت‌های انرژی در مورد امضای قراردادهای خرید برق با شرکت‌های استخراج مانند GRIID معمولاً به دلیل حجم زیادی از خریداران، بسیار بدبین و در تردید بودند. سوداک توضیح داد که تیمش پاسخ‌هایی را از شرکت‌های برق می‌شنود که در نهایت به این موارد می‌رسند: «چی؟ ما فقط یک بار در ۳۰ سال گذشته قراردادی به این بزرگی امضا کرده ایم.”»

امروزه، آن تماس های تلفنی با ارائه دهندگان برق آسان تر شده است. اما بحث‌های بین استخراج کنندگان و تامین‌کنندگان برق هنوز می‌تواند در یک حوزه کلیدی ادامه یابد: چگونگی قیمت گذاری.

سوداک گفت: «من فکر می‌کنم که زبان بین شرکت های انرژی و استخراج‌کنندگان بیت کوین در حال تطبیق با یکدیگر است. من فکر می‌کنم اکنون نحوه قیمت‌گذاری و فروش انرژی، جایی است که سطح بعدی هماهنگی و آموزش [بین طرف های مقابل] در حال انجام است.»

هنوز انرژی زیادی وجود دارد که باید توسط استخراج کنندگان خریداری شود

به طور خلاصه، شرکت‌های برق آنچه را که ماینرها تلاش می‌کنند انجام دهند، را «متوجه می‌شوند»، اما مکانیزم دستیابی به اهداف استخراج بیت کوین هنوز در حال توسعه است. «هنوز انرژی زیادی وجود دارد که باید توسط استخراج کنندگان خریداری شود که به دلایل مکانیکی و ساختاری این اتفاق نیوفتاده است. اما این موانع به مرور زمان از بین خواهند رفت.»

زک برادفورد، مدیر عامل شرکت CleanSpark، با سوداک موافق است. او با اشاره به موانعی که استخراج کنندگان هنگام معامله با شرکت های برق با آن مواجه می شوند، گفت: «هیچ کس نمی داند که چگونه می تواند این مقدار انرژی که در یک قرارداد وجود دارد، را قیمت گذاری کند.»

بنابراین چگونه شرکت های برق و استخراج کنندگان بیت کوین این مشکلات اطلاعاتی و قیمت گذاری را برطرف کنند؟ پاسخ ساده است: ساختارهای قیمتی ویژه ماینینگ را ایجاد کنید تا خرید برق بر اساس تقاضای منحصر به فرد این شرکت ها آسان شود.

سوداک گفت: «اگر من مدیرعامل یک شرکت برق بودم، هیئت مدیره خود را برای ایجاد ساختار نرخ استخراج بیت کوین برای جذب [استخراج کنندگان] به منطقه آماده می‌کردم. ما می‌توانیم در این فرآیند با هم نوآوری کنیم و به توافق برسیم.»

 

ایجاد جامعۀ استخراج کنندگان بیت کوین

همانطور که مکالمات بین ماینرها و تامین کنندگان برق آسان تر و واضح تر می شود، همه اعضای کنفرانس موافق بودند که روابط بین این دو طرف، قوی تر از همیشه خواهد شد. در نتیجه، شهرها و شهرستان هایی که به خدمات شرکت‌های استخراج متکی هستند، نسبت به زیرساخت‌های سایر مناطق، بسیار امن‌تر و پیشرفته‌تر خواهند بود.

سوداک گفت: «من فکر می‌کنم ۱۰ سال دیگر چشم باز می کنیم و می بینیم که شهرها و شهرستان‌ها و جوامعی که دارای معادن بیت کوین هستند، به طرز فوق‌العاده ای، مثبت و خوش‌بینانه به نظر می آیند. و شهرهایی که هنوز آنها را ندارند، استخراج کنندگان بیت کوین را استخدام می کنند.»

برای سوداک، یکی از محرک‌های این بهبود، درآمدی است که به این شهرها می‌رسد. نه تنها از طریق ساخت و نگهداری تاسیسات زیرساخت استخراج، بلکه از طریق درآمد جدیدی که به اقتصاد محلی آنجا برای تولید برق می رسد.

بردفورد (Bradford) با این موضوع موافقت کرد و افزود که انتظار دارد شاهد مشارکت های اجتماعی بیشتر با استخراج کنندگان بیت کوین باشد. برای مثال، در برخی از شهرهایی که شرکت CleanSpark مزارع معدنی دارد، برادفورد توضیح داد که چگونه مستقیماً در ارتقای زیرساخت‌های برق در آن مناطق سرمایه‌گذاری کرده‌اند، که نه تنها به کسب‌وکار آنها بلکه برای ساکنانی که به آن شبکه برق متصل هستند نیز سود می‌رساند.

برادفورد گفت: «من فکر می‌کنم شما شاهد رونق جوامعی خواهید بود که از استخراج بیت کوین استقبال می‌کنند.»

 

خرید ماینر T2T 30th اینوسیلیکون T2Tz ASIC بیت کوین

بیشتر بدانید:
ماینر s9j – مشخصات و خرید دستگاه ماینر S9j Antminer
ماینر M21s : بررسی مشخصات، قیمت و خرید ماینر بیت کوین مدل Whatsminer M21s
ماینر T2T 30th : بررسی مشخصات و خرید ماینر بیت کوین مدل اینوسیلیکون T2Tz

 

ایجاد شبکه های برق بهتر

از آنجایی که استخراج‌کنندگان بیت کوین همیشه می‌خواهند انرژی بیشتری بخرند، زیرساخت های فعلی شبکه باید با همان سرعت استخراج کنندگان به‌روزرسانی و گسترش یابد، زیرا هشریت بیت کوین در حال رشد است. برای شرکت کنندگان در کنفرانس، ایجاد شبکۀ بهتر یکی از بزرگترین تاثیرات مثبت استخراج بر بازارهای انرژی خواهد بود.

بردفورد به حضار گفت: «آنچه بسیاری از مردم متوجه نمی شوند این است که شبکه برق ما بسیار شکننده و ناپایدار است. دلیل اصلی این موضوع، سن زیرساخت های شبکۀ موجود است. او توضیح داد که «استخراج کنندگان به گونه ای عمل می کنند که سلامت شبکه را بهبود می بخشد». از آنجایی که ماینرها نوع منحصر به فردی از مشتریان انرژی هستند، تقاضای زیاد آنها باعث می شود که این شرکت‌ها بر روی زیرساخت‌های جدید سرمایه‌گذاری کنند.

سن زیاد شبکه برق یک مشکل اساسی است و کسی باید هزینه آن را بپردازد. برادفورد گفت: «من فکر می‌کنم استخراج کنندگان بیت کوین به دلیل سودی که به دست می‌آورند، انگیزه زیادی برای بهبود شبکه در سراسر این کشور دارند.»

با این حال، استخراج نباید به عنوان یک نیروی خارج از شبکه در نظر گرفته شود که صرفا بر تغییر در زیرساخت های انرژی تأثیر می گذارد. پل پراگر (Paul Prager)، مدیر عامل TeraWulf به حضار گفت: «استخراج، خودش جزئی از شبکه است. استخراج بیت کوین زیرساخت انرژی است». پراگر گفت، همانطور که مصرف‌کنندگان برق (استخراج کنندگان) و تولیدکنندگان برق (نیروگاه ها) در سال‌های آینده یکپارچه‌تر می‌شوند، «شما شاهد پیشرفت‌های بزرگ در شبکه خواهید بود.»

چرا؟

زیرا قوانین انتقال انرژی از قبل نوشته شده است و انگیزه سرمایه گذاری خارجی در این بخش (بهبود شبکه انتقال) بسیار کم است. پراگر همچنین توضیح داد: «استخراج کنندگان در آن سرمایه‌گذاری خواهند کرد، زیرا آنها برق با کیفیت می‌خواهند تا بتوانند همیشه استخراج کنند. زیرساخت بهبود یافته نه تنها به ماینرها خدمت خواهد کرد، بلکه به همه کسانی که از برق استفاده می کنند، سود می رساند.

سوداک گفت که ماینرها به شدت برای ارائه رفتار خوب در بازار خرید و مصرف انرژی انگیزه دارند. بیش از هر مصرف کننده برق دیگری که در مقیاس بزرگ وجود دارد.

همچنین گفت: به طور خلاصه، از آنجایی که ماینرها می‌خواهند تا حد ممکن انرژی مصرف کنند، مایلند در زیرساخت‌های جدید سرمایه‌گذاری کنند. و رفتار خوبی را برای به دست آوردن برق مورد نظر خود نشان دهند، که نمایانگر یک مصرف کنندۀ جدید و کاملا مثبت در بازار انرژی است. شرکت های برق که در صنعت خود پیشرو هستند، «خودشان برای برقراری ارتباط با استخراج کنندگان پیش قدم می شوند.»

بیشتر بدانید:
بزرگترین ضرر ماهانه بیت کوین : معامله گران ارز دیجیتال در این باره چه می گویند؟
بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری ۲۰۲۲

 

نتیجه گیری

استخراج بیت کوین روشی انقلابی برای قیمت گذاری، مصرف و ایجاد زیرساخت های برق معرفی می کند. با پیر شدن شبکه و افزایش روزافزون تقاضا برای برق، همه اعضای کنفرانس موافق بودند که حاصل خدمات و سرمایه‌گذاری‌هایی که استخراج کنندگان می‌توانند به شبکه‌های برق در سراسر جهان ارائه دهند، بازسازی تاریخی زیرساخت‌های برق و بهبود تولید و انتقال برق برای همۀ مصرف کنندگان خواهد بود. استخراج بیت کوین به همان اندازه که بازار ارز را متحول کرده است، بازار انرژی را متحول می کند.

 

منبع

مقاله‌های مشابه

ماینر S17 : بررسی مشخصات، قیمت و خرید ماینر Antminer S17 و S17 Pro

ماینر S17 : بررسی مشخصات، قیمت و خرید ماینر Antminer S17 و S17 Pro

در 29 مارس 2019، تولیدکننده پیشرو سخت افزار استخراج در جهان، بیت مین (Bitmain)، رسما تاریخ عرضه Antminer S17 را اعلام کرد. این ماینر ASIC جدید، منحصراً برای ارز دیجیتال هایی که از الگوریتم SHA-256...

بیشتر بخوانید
وام ارز دیجیتال: کلید شما برای آزادی مالی *

وام ارز دیجیتال: کلید شما برای آزادی مالی *

آیا از اینکه تحت سلطه بانک ها و وام دهندگان سنتی هستید، خسته شده اید؟ آیا شده تابحال درخواست شما برای دریافت یک وام رد شده باشد؟ آیا فرآیند درخواست وام سنتی را بسیار طولانی و خسته کننده می دانید؟...

بیشتر بخوانید

به زودی:

چگونه با ارز دیجیتال درآمد کسب کنم؟

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *