آموزش ارز دیجیتال

ایردراپ ارز دیجیتال چیست

نویسنده: سامان رضائی
۲۱ اسفند ۱۴۰۰
ایردراپ ارز دیجیتال

کاربران ارز دیجیتال که اغلب با پلتفرم‌های جدید تعامل دارند، احتمالاً در مرحله‌ای ایردراپ ارز دیجیتال را دریافت خواهند کرد. ایردراپ ها شامل پروژه های مبتنی بر بلاکچین است که به عنوان بخشی از برنامه بازاریابی گسترده خود، به کاربران جوامع خود توکن های رایگان ارسال می کنند.

ایده اصلی این است که توکن‌های تازه ایجاد شده را به صدها یا هزاران آدرس کیف پول مختلف ارسال می کنند، برای اینکه گیرندگان این سکه ها تمایل بیشتری به تعامل با پروژه مربوطه داشته باشند – حتی اگر این کار باعث شود که صرفا کاربران یاد بگیرند که چگونه توکن‌های رایگان خودشان را نقد کنند (بفروشند).

این مفهوم، شبیه یافتن یک کارت تخفیف رایگان درب منزلتان است تا شما را تشویق کند تا از یک فروشگاه تازه تاسیس بازدید کنید. با این حال، ایردراپ ارز دیجیتال عمدتاً برای افزایش آگاهی از پروژه‌های جدید است.

در بیشتر موارد، یک ایردراپ ارز دیجیتال در ازای انجام یک کار خاص برای کاربران صادر می شود. که اغلب شامل مواردی مانند:

  • دنبال کردن یک حساب کاربری در شبکه های اجتماعی (مثل اینستاگرام و توییتر و دیسکورد و …)
  • به اشتراک گذاری یا بازتوییت یک پست یا هشتگ
  • ارسال یا دریافت تراکنش (با استفاده از یک پلتفرم یا کیف پول ارز دیجیتال خاص)
  • ایجاد یک حساب کاربری و ثبت نام برای دریافت بروزرسانی ها

همچنین مواردی وجود دارد که ممکن است بدون نیاز به انجام کاری، یک ایردراپ ارز دیجیتال برای کاربران صادر می شود.

 

چرا شرکت ها ایردراپ ارز دیجیتال می دهند؟

دلیل اصلی ایجاد ایردراپ، ترویج یک پروژه، خدمات یا شرکت بلاکچین است. با صدور توکن رایگان برای کاربران، این تیم می تواند پروژه خود را بوت استرپ کند و از روز اول از توزیع عادلانه توکن ها در بین کاربران خود اطمینان حاصل کند. علاوه بر این، دریافت‌کنندگان این توکن‌ها تشویق می‌شوند تا آگاهی خود را از این پروژه افزایش دهند و به پروژه کمک کنند تا به مخاطبان بیشتری دست یابد. هر چه علاقه به توکن بیشتر باشد، احتمال افزایش قیمت آن پس از شروع معامله توکن در صرافی ها، بیشتر می شود.
ایردراپ ها اغلب با راه اندازی یک سایت برای پروژه، انجمن و فروم ارزهای دیجیتال و شبکه های اجتماعی مورد توجه قرار می گیرند. ایردراپ های ارز دیجیتال معتبر هرگز از کاربران درخواست سرمایه گذاری نمی کنند. درعوض، این راهی برای جلو زدن از رقبایی است که قبل از انتشار توکن های خود، به دنبال تامین مالی خارجی هستند.

 

چگونه ارز دیجیتال بخریم
چگونه بیت کوین بخریم

 

ایردراپ چگونه کار می کند؟

راه های مختلفی برای انجام ایردراپ کریپتو وجود دارد:

  1. از کاربران بخواهید که یک یا چند وظیفه اجتماعی کوچک را انجام دهند تا در تاریخ بعدی واجد شرایط دریافت ایردراپ شوند.
  2. به طور خودکار توکن ها را بین دارندگان دارایی خاص یا مقدار مشخصی از یک دارایی توزیع کنید (در بلاکچینی که ایردراپ در آن رخ می دهد).
  3. یک تاریخ قبلی در بلاکچین در نظر بگیرید و به کاربران اجازه بدهید که در سایت پروژه از طریق یک قرارداد هوشمند برای توکن های ایردراپ درخواست بدهند.

 

نمونه هایی از ایردراپ های موفق

صنعت کریپتوکارنسی اخیرا شاهد چند ایردراپ ارز دیجیتال بوده که کاربران را شگفت زده کرده است.

  • شرکت OpenDAO به همه سازندگان، مجموعه دار ها و علاقه مندان به ان اف تی (NFT) که قبلاً در بازار OpenSea NFT تراکنش انجام داده بودند، توسط ایردراپ توکن های SOS پاداش داد. دریافت کنندگان فقط باید در سایت شرکت برای دریافت ارز دیجیتال رایگان درخواست می دادند. ایردراپ به OpenDAO کمک کرد تا فالوورهای توییتر خود را به بیش از ۶۰ هزار نفر برساند و بیش از ۱۲۰هزار آدرس مجزا توکن رایگان دریافت کردند.
  • شرکت GasDAO که توکن GAS را در بلاک چین اتریوم صادر می کند، کار مشابهی را انجام داد. هر کسی که تا به حال ۱۵۵۹ دلار یا بیشتر را به عنوان هزینه تراکنش در اتریوم پرداخت کرده بود، واجد شرایط دریافت ارز دیجیتال رایگان بود. بیش از ۵۷ هزار آدرس مجزا ایردراپ رایگان دریافت کردند. هدف توکن GAS حق رای در GasDAO و رای گیری از کاربران فعال شبکه اتریوم است.
  • سومین مثال، airdrop LOOKS است که توسط تیم LooksRare اجرا شد. کاربرانی که بین ژوئن ۲۰۲۱ و دسامبر ۲۰۲۱ بیش از ۳ اتریوم حجم تراکنش در بازار OpenSea داشتند، پس از فهرست کردن یک NFT برای فروش در بازار LooksRare، واجد شرایط دریافت توکن های LOOKS بودند. علاوه بر این، کاربران می توانند برای کسب توکن های بیشتر، LOOKS را به اشتراک بگذارند.

 

چگونه NFT بخریم (توکن غیرقابل معاوضه)

 

چگونه می توانید واجد شرایط ایردراپ کریپتو شوید؟

از آنجایی که ایردراپ ارز دیجیتال با هدف تبلیغات طراحی شده است، اطمینان از واجد شرایط بودن شما برای توکن های رایگان بعدی دشوار است. هر ایردراپ الزامات خاص خود را برای واجد شرایط بودن دارد، اگرچه به دست آوردن این الزامات معمولا خیلی آسان است.  گزینه هایی که برای بررسی وجود دارد:

  • وب‌سایت‌های اختصاصی airdrop کریپتو را پیدا کنید (معمولاً از طریق ایمیل از ایردراپ های رایگان ارز دیجیتال آگاه می شوید) – مشابه ثبت ایمیل خود برای دریافت تخفیف های جدید از فروشگاهی که همیشه از آن خرید می‌کنید.
  • هشتگ #airdrop یا #ایردراپ را در شبکه های اجتماعی بررسی کنید و ببینید آیا اتفاق جدیدی افتاده است یا خیر.
  • کاربر فعال محصولات و سایت های مختلف کریپتو (از جمله سایت ارز دیجیتال کریپتوباز) باشید.
  • فروم ها (انجمن ها) و پورتال های خبری مرتبط با ارزهای دیجیتال را برای ایردراپ جدید یا ایردراپ های آینده پیگیری کنید.

نیاز اصلی برای دریافت ایردراپ ارز دیجیتال، داشتن یک کیف پول ارز دیجیتال همراه با مقداری موجودی است. بدون داشتن آدرس کیف پول نمی توان ایردراپ را دریافت کرد. استفاده از آدرس صرافی راحت است اما برای ایردراپ مناسب نیست. در عوض، کاربران باید کیف پول های مختلف ارز دیجیتال را که می‌توانند برای ذخیره کوین های خود استفاده کنند، بررسی کنند. MetaMask یکی از محبوب ترین کیف پول های مورد استفاده در ایردراپ است.

 

منبع

مقاله‌های مشابه

ماینر S17 : بررسی مشخصات، قیمت و خرید ماینر Antminer S17 و S17 Pro

ماینر S17 : بررسی مشخصات، قیمت و خرید ماینر Antminer S17 و S17 Pro

در 29 مارس 2019، تولیدکننده پیشرو سخت افزار استخراج در جهان، بیت مین (Bitmain)، رسما تاریخ عرضه Antminer S17 را اعلام کرد. این ماینر ASIC جدید، منحصراً برای ارز دیجیتال هایی که از الگوریتم SHA-256...

بیشتر بخوانید
هوش مصنوعی چگونه بر ترید ارزهای دیجیتال تأثیر می گذارد؟ *

هوش مصنوعی چگونه بر ترید ارزهای دیجیتال تأثیر می گذارد؟ *

مقدمه: معاملات ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر بسیار پرسود بوده است، به طوری که بیت‌کوین در اوایل سال 2021 به بالاترین حد خود یعنی 65 هزار دلار رسید و سپس به حدود 16 هزار دلار سقوط کرد. در حالی که...

بیشتر بخوانید

به زودی:

چگونه با ارز دیجیتال درآمد کسب کنم؟

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *