آموزش ارز دیجیتال

بازی سندباکس: راهنمایی برای زندگی در متاورس با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

نویسنده: سامان رضائی
۲۴ اسفند ۱۴۰۰

بازی سندباکس (The Sandbox) یک متاورس غیرمتمرکز با استفاده از NFTهای مبتنی بر بلاکچین اتریوم است که به کاربران و گیمرها این امکان را می دهد که NFTهای خود را در واقعیت مجازی ایجاد کنند، بفروشند و درآمد کسب کنند. کاربران در این بازی متاورسی، از توکن بومی به اسم ارز دیجیتال سند (SAND) برای خریدوفروش زمین متاورسی و سایر کالاها استفاده می کند.

در چند سال اخیر، NFTها نحوه کسب درآمد، جمع آوری آثار هنری، ایجاد جوامع طرفداری و بازی کردن ما را تغییر داده اند. بسیاری از پروژه های مبتنی بر NFT در حال تبدیل شدن به متاورس های تمام عیاری هستند که سندباکس از بقیه پیشرو است. بازی سندباکس که زاییده ی بنیانگذاران شرکت پیکسول (Pixowl)، آرتور مادرید و سباستین بورگت است، از دیگر پروژه های متاورس منحصر به فرد است که به کاربران و بازیکنان کمک می کند  بدون هیچ گونه مهارت کدنویسی، با استفاده از کارهای ساده و شهودی، محتوای خود را در متاورس ایجاد کنند.

راهنمای زیر پروژه سندباکس، نقشه راه آینده ی آن، نحوه بازی کردن و کاربرد توکن های مختلف در اکوسیستم بازی (از جمله SAND)، را بررسی می کند.

مقاله مرتبط: دسنترالند (Decentraland) چیست؟ آیا همان متاورس است؟

 

به دنیای سندباکس خوش آمدید

اکوسیستم سندباکس از سه محصول و خدمت یکپارچه تشکیل شده است که تولید محتوا توسط کاربر را ممکن می سازد:

  • VoxEdit، برنامه ای برای ایجاد دارایی های بازی به شکل NFT
  • Marketplace، بازاری برای خرید و فروش آن دارایی ها
  • Game Maker، که بازیکنان از آن برای ساختن تجربه های خود بدون استفاده از کدنویسی استفاده می کنند

 

VoxEdit

بلوک‌های سازنده بازی سندباکس، پیکسل‌های سه‌بعدی به نام voxels هستند – این اصطلاح مخصوص پروژه سندباکس نیست و در کل در توسعه واقعیت مجازی کاربرد دارد. بازیکنان در بازی، تجربه خود را با قطعات لِگو-مانند با استفاده از ابزار رایگان VoxEdit، می‌سازند. این نسخه مشابه با سایر ویرایشگرهای محبوب voxel (همچون Magica Voxel) کار می کند.

شخصیت‌ها، آیتم‌ها یا سایر دارایی‌هایی که درون Voxedit ایجاد شده، به عنوان دارایی‌ها (ASSETS) نامیده می‌شوند. آنها را می توان به NFT تبدیل کرد (با استفاده از استاندارد ERC-1155). این استاندارد سازندگان را قادر می سازد تا هر تعداد کپی از همان دارایی را ایجاد کنند. به این ترتیب، آنها می‌توانند یک NFT منحصربه‌فرد ایجاد کنند و در همان زمان، چندین نسخه از آن را داشته باشند.

این پروژه دو توکن را معرفی می کند که به دارایی ها (ASSETS) مرتبط هستند: GEM و CATALYST. این توکن ها را مانند پول بازی در نظر بگیرید.

GEM ها برای ارائه ویژگی های دارایی (ASSET) استفاده می شوند. هر چه یک دارایی دارای ویژگی های بیشتری باشد، ارزش آن بیشتر است. یک GEM می تواند ۲۵ امتیاز به یک دارایی بدهد.

CATALYST ها دسته بندی و نایاب بودن دارایی را تعریف می کنند. CATALYST دارای چهار سطح معمولی، نادر، حماسی، افسانه ای است. این دسته ها می توانند به ترتیب تا ۲۵، ۵۰، ۷۵ و ۱۰۰ امتیاز داشته باشند.

پس از ایجاد دارایی، ویژگی های GEMها و CATALYSTها را می توان مشخص کرد.

 

ساخت آواتار در سندباکس

بازیکنان با استفاده از آواتارهای خود در دنیای متاورس زندگی می کنند. از نظر فنی، آواتار در واقع یک دارایی است که می تواند در Voxedit ایجاد شود.

اخیراً سندباکس ابزار جدیدی را برای ساخت آواتار معرفی کرده است که  بدون استفاده از VoxEdit، امکان سفارشی‌سازی مستقیم آواتارها را با ترکیب قسمت‌های مختلف بدن و لباس فراهم می‌کند. این ابزار هنوز در مرحله تست قرار دارد.

 

Marketplace (بازار)

درک تفاوت بین “سازندگان دارایی” و “بازیکنان” در بازی متاورسی سندباکس ضروری است. فقط “سازندگان دارایی‌” که تایید می شوند، می‌توانند “دارایی‌”های خود را در بازار (Marketplace) آپلود کنند. بازار سندباکس اساساً به بازیکنان اجازه می دهد تا از دارایی های دیجیتالی که ایجاد کرده اند با فروش آنها به سایر بازیکنان درآمد کسب کنند. قبل از وارد کردن دارایی ها به بازار، سازندگان باید آنها را در سیستم فایل بین سیاره ای (IPFS) آپلود کنند.
بازیکنان می‌توانند دارایی‌ها را از این سازندگان تأیید شده در بازار خریداری کنند تا تجربه‌های خود را در بازی بسازند.

چگونه NFT بخریم (توکن غیرقابل معاوضه)
چگونه NFT بفروشیم

 

Game Maker (بازی ساز)

سندباکس تنها یک بازی نیست. سندباکس شامل بسیاری از بازی‌های مستقل، محیط‌ها و تجربیات کاربری دیگر است. تیم سازنده، جهان را برای سازندگان و بازیکنان باز گذاشته است تا زندگی خود را در متاورس بسازند، مالک دارایی های خود باشند و درآمدزایی کنند.

می‌توانید از Game Maker برای ایجاد بازی های سه بعدی در متاورس استفاده کنید. هیچ دانش کدنویسی نیاز ندارید، بنابراین حتی طراحانی که برنامه نویسی بلد نیستند هم می توانند شروع به ساخت بازی کنند.

بازی متاورس سندباکس sandbox game maker

 

LAND (زمین)

می‌توانید تجربه‌های بازی را به صورت رایگان در Game Maker ایجاد کنید، اما برای انتشار آن‌ها و اجازه دادن به سایر بازیکنان برای شرکت در آن، به یک LAND نیاز دارید.

LAND یک قطعه دیجیتالی از املاک و مستغلات در سندباکس است. هر LAND یک توکن منحصر به فرد غیر قابل معاوضه (NFT) با استاندارد ERC-721 است.

اگر به خرید زمین علاقه دارید، ابتدا با کل منظره متاورس سندباکس روی نقشه آشنا شوید. حراج عمومی زمین نیز در این صفحه سایت انجام می شود. زمین هایی که تا کنون فروخته نشده اند در چند رویداد فروش عمومی عرضه خواهند شد. تاریخ های فروش رسمی در کانال های سندباکس در دیسکورد، تلگرام و توییتر اعلام می شود.

The-sandbox-metaverse متاورس سندباکس

زمین های حاصل از فروش عمومی قبلی را می توان در بازارهای NFT (همچون OpenSea) خریداری کرد.

بهترین سایت NFT (5 تا از بهترین بازارهای NFT)

در مجموع، تعداد ۱۶۶۴۶۴ زمین برای فروش در دسترس خواهد بود. در آینده، اجاره و قرض دادن زمین ها امکان پذیر خواهد بود. علاوه بر این، بازیکنان می توانند زمین های مجاور را در بسته های بزرگتر به نام ESTATE (استان) ادغام کنند.

آیا می توانید بازی Sandbox را در Oculus Quest 2 بازی کنید؟ نه، در حال حاضر، پشتیبانی از Sandbox در Quest وجود ندارد.

 

ارز دیجیتال سند (SAND)

ارز دیجیتال سند در واقع یک توکن با استاندارد ERC-20 بر روی بلاکچین اتریوم است که ارز بومی بازی برای خرید و فروش دارایی ها در سندباکس محسوب می شود. به عنوان مثال، برای خرید زمین در فروش عمومی، باید ارز SAND را در کیف پول ارز دیجیتال خود داشته باشید. دارایی‌های بازی (ASSET)، Gemها و Catalystها همگی بابید با استفاده از توکن SAND از بازار خریداری شوند. طراحان دارایی می توانند آثار خود را با استفاده از SAND در بازارها آپلود کنند.

بهترین کیف پول NFT

 

SAND یک توکن مدیریتی است. توکن مدیریتی توکنی است که وقتی سازمان خودگردان غیرمتمرکز (Sandbox DAO) راه اندازی شود، دارندگان SAND حق دارند در تصمیم گیری های مدیریتی رای دهند یا حق رای خود را به بازیکنان دیگر واگذار کنند.

در زمان نگارش این مقاله، ارزش بازار فعلی SAND بیش از ۴.۵ میلیارد دلار است. ۳ میلیارد توکن SAND در گردش خواهد بود. SAND را می توان در صرافی های ارز دیجیتال مانند Gemini، Crypto.com و Kraken خریداری کرد یا فروخت، یا در صرافی های غیرمتمرکز همچون یونی سوآپ (Uniswap DEX) با ارزهای ETH و DAI معاوضه کرد.

بهترین صرافی های ایرانی ارز دیجیتال

 

ارز دیجیتال SAND را می توان از طریق یونی سوآپ (SAND/ETH) و سوشی سوآپ (mSAND/MATIC) برای دریافت سود سالانه ۳۶% تا ۱۱۳% قفل کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه عملکرد این سرمایه گذاری ها، راهنمای ما در مورد DeFi (دیفای: امور مالی غیرمتمرکز) را بررسی کنید.

معنی دیفای در ارز دیجیتال: همه چیز در مورد DeFi

تیم سندباکس گهگاه میزبان مسابقات و رویدادهایی است که در آن کاربران می توانند با انجام بازی در متاورس، توکن های SAND به دست آورند. در گذشته نیز SAND از طریق ایردراپ در بین جامعه توزیع می شد.

 

نتیجه گیری: آینده دنیای رمزنگاری The Sandbox چیست؟

سندباکس با بیش از ۱۶۵ برند از جمله برندهای بزرگی مانند واکینگ دِد (The Walking Dead)، اسمورف ها (Smurfs) و آتاری (Atari) شریک شد. این مشارکت ها به صورت کنسرت های مجازی توسط Deadmau5 و Snoop Dogg و یک بازی Walking Dead شکل گرفت. این پروژه تاکنون ۹۳ میلیون دلار جمع آوری کرده است که تیم سازنده به ساخت مجموعه محصولات و متاورس ها اختصاص داده است.
در سال ۲۰۲۲، برخی از جوایز متاورس به صاحبان LAND که تجربه‌های عالی بازی را ایجاد کرده‌ باشند، اهدا می‌شود.

Sandbox DAO طبق برنامه ریزی در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ ایجاد می شود. نسخه موبایل و توکن های جدید در سه ماهه چهارم ۲۰۲۲ در معرض دید قرار می گیرند.

نظر شما در مورد آینده متاورس چیست؟ با ما در کریپتوباز به اشتراک بگذارید.

 

منبع

 

مقاله‌های مشابه

ماینر S17 : بررسی مشخصات، قیمت و خرید ماینر Antminer S17 و S17 Pro

ماینر S17 : بررسی مشخصات، قیمت و خرید ماینر Antminer S17 و S17 Pro

در 29 مارس 2019، تولیدکننده پیشرو سخت افزار استخراج در جهان، بیت مین (Bitmain)، رسما تاریخ عرضه Antminer S17 را اعلام کرد. این ماینر ASIC جدید، منحصراً برای ارز دیجیتال هایی که از الگوریتم SHA-256...

بیشتر بخوانید
هوش مصنوعی چگونه بر ترید ارزهای دیجیتال تأثیر می گذارد؟ *

هوش مصنوعی چگونه بر ترید ارزهای دیجیتال تأثیر می گذارد؟ *

مقدمه: معاملات ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر بسیار پرسود بوده است، به طوری که بیت‌کوین در اوایل سال 2021 به بالاترین حد خود یعنی 65 هزار دلار رسید و سپس به حدود 16 هزار دلار سقوط کرد. در حالی که...

بیشتر بخوانید

به زودی:

چگونه با ارز دیجیتال درآمد کسب کنم؟

۱ دیدگاه

  1. متاورس سندباکس

    ممنون از مطلبتون، بازی سندباکس عالیه کلا پلتفرم متاورس سندباکس برای سرمایه گذاری و سرگرمی بسیار مناسب و خوبه! بخش های مختلفی هم داره مثل مارکت پلیس که اونجا میتونید خرید و فروش انجام بدید. با نگهداری لند هم سود کسب کنید.

    پاسخ

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *