آموزش ارز دیجیتال

بزرگترین ضرر ماهانه بیت کوین : معامله گران ارز دیجیتال در این باره چه می گویند؟

نویسنده: سامان رضائی
۲۰ تیر ۱۴۰۱
بزرگترین ضرر ماهانه بیت کوین bitcoin biggest monthly loss

بزرگترین ضرر ماهانه بیت کوین، از احساسات منفی در اقتصاد کلان، ترس از تورم و ریسک‌های سیستماتیک بازار نشأت گرفته است و قیمت ارزهای دیجیتال را به پایین‌تر از اوج قیمتی سال ۲۰۱۷ رسانده است. در این مقاله به بررسی ابعاد این اتفاق از نگاه فعالان این بازار می پردازیم.

قیمت بیت کوین (BTC) در ماه ژوئن ۲۰۲۲، ۳۸ درصد کاهش یافت تا دومین زیان بزرگ ماهانه خود را از زمان اختراعش در سال ۲۰۰۹ به ثبت برساند. بر اساس نمودار CoinGecko، بیت کوین در تاریخ ۱ ژوئن (۱۱ خرداد ۱۴۰۱) بیش از ۳۱ هزار دلار معامله شد ولی تا ۱۷.۵ هزار دلار در اواسط ماه کاهش یافت. بعد از آن کمی بهبود یافت و ماه را با ارزش ۱۹ هزار دلار به پایان رساند. این کاهش، پس از سقوط ۳۸.۶ درصدی در آگوست ۲۰۱۱ (مرداد ۱۳۹۰) بزرگترین ضرر ماهانه بیت کوین بود و قیمت آن را به زیر قله سال ۲۰۱۷ رساند.

زیان های ژوئن در بحبوحه احساسات منفی در مورد اقتصاد کلان، ترس از تورم و خطرات سیستمیِ داخل اکوسیستم ارز دیجیتال رخ داد. این خطرات شامل ورشکستگی احتمالی پلتفرم وام دهی سلسیوس (Celsius Network) و ضرر سنگین صندوق تامینی ۳AC (نام کامل: Three Arrows Capital) بود.

علی کَساب، رئیس شرکت سرمایه‌گذاری Centurion & Co، گفت: «این ریزش ها ناشی از عوامل زیادی بود. شامل سیاست‌های پولی بانک‌های مرکزی به تورم فزاینده ناشی از کووید-۱۹ و جنگ روسیه و اوکراین.»

کساب با اشاره به اینکه انتظار دارد سرمایه‌گذاری سازمانی در این ماه «به دارایی های دیجیتال سرازیر شود» و «قیمت ها را بهبود ببخشد». افزود: «فروپاشی ترا (Terra) و لیکویید شدن ۳AC و اخراج‌های بی‌پایان سایر شرکت ها، روند بدی را در صنعت کریپتو ایجاد کرده بود.»

بیشتر بدانید:
بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری ۲۰۲۲
ارز سولانا: ۵ پیش بینی برای سال ۲۰۲۲

 

پیش بینی قیمت ها در محدودۀ بزرگترین ضرر ماهانه بیت کوین

دیگران همچون کریس تری (Chris Terry) از پلتفرم وام‌دهی SmartFi می‌گویند که انتظار دارند بیت کوین در کوتاه‌مدت در “محدوده نسبتاً کوچک قیمتی” معامله شود. او گفت: «احساس بازار معاملات اینگونه است که اگر بیت کوین در محدوده ۱۸ تا ۲۰ هزار دلار باقی بماند، مدت زیادی طول خواهد کشید. احتمالا قیمت برای هفته‌ها در این محدوده معاملاتی باقی بماند.»

تری افزود: «همه به نوعی احساس می‌کنند که بیت‌کوین باید پاکسازی شود و تمام موقعیت‌های شورت (Short) خود را تسویه کند. احتمالاً اصلاح کامل قیمتی ۸۰٪ خواهد بود که در بازارها معمول است و تا محدوده ۱۲ تا ۱۳ هزار دلار کاهش می‌یابد.»

بانک‌های مرکزی اوایل هفته گذشته در مجمع سالانه بانک مرکزی اروپا نگرانی‌های سرمایه گذاران را از افزایش نرخ بهره اعلام کردند. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) بار دیگر بر تصمیم بانک مرکزی به افزایش نرخ بهره برای کاهش تورم تاکید کرد.

پاول در سخنرانی خود در نشست بانک مرکزی اروپا گفت که او بیشتر نگران چالش تورم است تا احتمال اینکه نرخ های بهره بالاتر، اقتصاد آمریکا را به سمت رکود سوق دهند.

به گزارش رویترز، پاول گفت که فدرال رزرو باید به سرعت نرخ بهره را افزایش دهد. او افزود که افزایش تدریجی می تواند باعث شود که مصرف کنندگان احساس کنند افزایش قیمت کالاها ادامه دار خواهد بود.

 

جستجو برای “کف”

چنین چشم‌اندازی باعث شده است که برخی فکر کنند که بیت‌کوین هنوز به پایین‌ترین قیمت خود نرسیده است، اگرچه بسیاری خوش‌بین هستند که در نهایت قیمت ها بهبود می یابد.

جیمی ژائو، بنیانگذار صرافی ارز دیجیتال ZBX، گفت: «من فکر نمی‌کنم بیت‌کوین هنوز به پایین‌ترین قیمت خود رسیده باشد، اما مطمئن هستم که بازار صعودی بازخواهد گشت. من توصیه می کنم بیت کوین را در حالی که قیمت پایین است بخرید و آن را حفظ کنید (هودل کنید). زیرا در دوره صعودی بعدی، قیمت آن حداقل به ۱۰۰ هزار دلار خواهد رسید.»

به دست آوردن بیت کوین ارزان و نگه داشتن آن تا چرخه بعدی توصیه ای است که افراد بسیاری در این صنعت با یکدیگر به اشتراک می گذارند.

آنتون گولین، مدیر بازرگانی در صرافی رمزارز AAX گفت: «شاخص‌ها نشان می‌دهند که بازار در شرایط ترس شدید است و برخی از سرمایه گذاران بلندمدت تسلیم و برخی از شرکتها ورشکسته شدند. اما با این حال، این نه اولین و نه آخرین بازار خرسی ارز دیجیتال خواهد بود. همواره کسانی که برنامه ریزی بلندمدت بهتری دارند، این موقعیت را فرصتی جهت آماده شدن برای روند صعودی بعدی می دانند.»

همیشه وقتی یک نفر می فروشد، کسی وجود دارد که می خرد. «من انتظار دارم که در ماه‌های آینده یک جابجایی نقدینگی (جابجایی ثروت از فروشندگان به خریداران) و مجموعه‌ای از ادغام‌ها و تملک‌ها وجود داشته باشد.»

biggest bitcoin monthly loss

بیشتر بدانید:
بیت کوین و تورم : آیا این ارز دیجیتال محافظ خوبی در برابر تورم است؟
کیف پول بیت کوین: آیا برای ذخیره ارز دیجیتال حتما به یک کیف پول نیاز دارید؟

 

منبع

مقاله‌های مشابه

ماینر S17 : بررسی مشخصات، قیمت و خرید ماینر Antminer S17 و S17 Pro

ماینر S17 : بررسی مشخصات، قیمت و خرید ماینر Antminer S17 و S17 Pro

در 29 مارس 2019، تولیدکننده پیشرو سخت افزار استخراج در جهان، بیت مین (Bitmain)، رسما تاریخ عرضه Antminer S17 را اعلام کرد. این ماینر ASIC جدید، منحصراً برای ارز دیجیتال هایی که از الگوریتم SHA-256...

بیشتر بخوانید
هوش مصنوعی چگونه بر ترید ارزهای دیجیتال تأثیر می گذارد؟ *

هوش مصنوعی چگونه بر ترید ارزهای دیجیتال تأثیر می گذارد؟ *

مقدمه: معاملات ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر بسیار پرسود بوده است، به طوری که بیت‌کوین در اوایل سال 2021 به بالاترین حد خود یعنی 65 هزار دلار رسید و سپس به حدود 16 هزار دلار سقوط کرد. در حالی که...

بیشتر بخوانید

به زودی:

چگونه با ارز دیجیتال درآمد کسب کنم؟

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *