آموزش ارز دیجیتال

بهترین مادربرد ماینینگ (۵ تا از برترین ها)

نویسنده: سامان رضائی
۲۰ دی ۱۴۰۰

بهترین مادربرد ماینینگ، مادربردی است که از تعداد زیادی کارت گرافیک پشتیبانی کند و کیفیت ساخت خوبی داشته باشد.

با سایت ارز دیجیتال کریپتوباز همراه باشید تا به شما کمک کنیم که مقرون به صرفه ترین و بهترین مادربرد ماینینگ را با توجه به نیاز خودتان انتخاب کنید:

 

۱. Asus B250 Mining Expert (بهترین مادربرد ماینینگ در کل)

Asus B250 Mining Expert واقعا شایستگی این نام را دارد (Mining Expert = متخصص ماینینگ) و بهترین مادربرد ماینینگ موجود در بازار است. با استفاده از ۱۹ اسلات PCIe، تا تعداد باورنکردی ۱۹ کارت گرافیک را پشتیبانی می کند. اگر شما تعداد بسیار زیادی GPU دارید یا قصد دارید داشته باشید، این مادربردی است که باید تهیه کنید. ۱۹ اسلات PCIe به همراه تمام فناوری های ضروری و بایوس بهینه شده، ایسوس مدل B250 Mining Expert را به بهترین مادربرد ماینینگی که می توانید خریداری کنید، تبدیل می کند و تعداد کمی از مادربردهای دیگر می توانند با آن رقابت کنند. حتی اگر قصد ندارید ۱۹ اسلات PCIe را فوراً با کارت‌های گرافیکی گران قیمت پر کنید، خوب است که این پتانسیل را برای اضافه کردن کارت گرافیک و افزایش درآمد ماینینگ خود در آینده داشته باشید.

مشاهده مشخصات، قیمت و خرید مادربرد ایسوس مدل B250 Mining Expert در دیجیکالا

بهترین مادربرد ماینینگ خرید مادربرد ایسوس مدل B250 Mining Expert دیجیکالا

مادربرد ایسوس مدل B250 Mining Expert

 

۲. ASRock H110 Pro BTC (بهترین مادربرد ماینینگ برای حرفه ای ها)

اگر به ۱۹ پردازنده گرافیکی نیاز ندارید و می توانید تنها با ۱۳ پردازنده گرافیکی کنار بیایید، ASRock H110 Pro BTC یک انتخاب عالی است. این مادربرد برای ماینینگ عالی است و کاملاً با Asus B250 Mining Expert قابل مقایسه است و می تواند بهترین مادربرد ماینینگ برای شما باشد. مادربردهای ASRock بسیار خوش ساخت و دارای ویژگی های مثبت زیادی هستند. با توجه به همۀ مواردی که در نظر گرفته شده، ASRock H110 Pro BTC Plus یک انتخاب عالی برای ریگ ماینینگ است. اما برای تازه کارها چندان مناسب نیست، زیرا اسلات های PCIe بسیار نزدیک به هم هستند. اگر زمینه تخصصی شما ماینینگ است یا قبلا تجربه ای در مورد کار با مادربردهای ماینینگ دارید، نمی توانید این یکی را از دست بدهید.

مشاهدۀ مشخصات، قیمت و خرید مادربرد ازراک مدل H110 Pro BTC Plus در دیجیکالا

بهترین مادربرد ماینینگ خرید مادربرد ازراک مدل H110 Pro BTC Plus در دیجیکالا

مادربرد ازراک مدل H110 Pro BTC Plus

 

۳. Asus Prime Z390-P LGA1151

ممکن است از دیدن مادربرد Z390 در اینجا تعجب کنید، اما دلیلی منطقی پشت انتخاب این مادربرد، نسبت به سایر مادربردها برای ماینینگ وجود دارد. اگر می خواهید از رایانه خود برای بازی یا کار استفاده کنید و فقط گهگاهی استخراج ارز دیجیتال انجام دهید، مادربرد ایسوس PRIME Z390-P یک انتخاب بسیار درست است. این مورد، بهترین مادربرد ماینینگ برای افرادی است که می خواهند از ریگ ماینینگ خود به عنوان کامپیوتر نیز استفاده کنند. درست است شما به اندازه بهترین مادربرد ماینینگ در این لیست، نمی توانید کارت گرافیک های متعدد نصب کنید، اما اگر از GPU های قدرتمند استفاده می کنید، این برای شما خوب است. ۶ اسلات PCIe وجود دارد که می توانید برای استخراج ارز دیجیتال از آنها استفاده کنید. به هر حال، به دلیل کمبود و گران بودن کارت های گرافیک، ممکن است سرمایه اولیه شما برای ایجاد ریگ استخراج محدود باشد.

مشاهده مشخصات، قیمت و خرید مادربرد ایسوس مدل PRIME Z390-P در دیجیکالا

مادربرد ایسوس ASUS PRIME Z390-P در ایسام

خرید و قیمت مادربرد ایسوس مدل PRIME Z390-P در مقداد آی تی

 

خرید مادربرد ایسوس مدل PRIME Z390-P در دیجیکالا

مادربرد ایسوس مدل PRIME Z390-P

 

۴.  Biostar TB360-BTC D+

Biostar TB360-BTC D یک مادربرد نسبتاً جدید است که در دسامبر ۲۰۲۰ منتشر شده است. با در نظر گرفتن این موضوع که از پردازنده‌های مرکزی (CPU) اینتل نسل هشتم و نهم پشتیبانی می‌کند، امروزه یافتن آنها بسیار راحت است. پشتیبانی از حداکثر ۸ پردازنده گرافیکی، تعداد است خوبی است که برای اکثر افراد نه خیلی زیاد و نه خیلی کم است. زیرا اگر بخواهید با ویندوز کار کنید، حداکثر از ۸ کارت گرافیک می توانید استفاده کنید. برای کارت گرافیک بیشتر، باید از لینوکس استفاده کنید. علاوه بر این، اسلات‌های PCIe به خوبی روی مادربرد پخش شده‌اند و ۵۰ میلی‌متر فضا بین شکاف‌ها وجود دارد. این به تنهایی آن را به بهترین مادربرد ماینینگ برای افرادی تبدیل می کند که نمی خواهند سراغ ساخت “شاسی” و استفاده از “رایزر” بروند. به راحتی می توانید کارت های گرافیک را مانند یک کامپیوتر خانگی، روی مادربرد نصب کنید، روی آن ویندوز نصب کنید و با نصب یک نرم افزار، ماینینگ را شروع کنید و درآمد داشته باشید. پشتیبانی از حافظه M.2 و رم کامپیوتر DDR4 تا ۱۶ گیگابایت برای ماین کردن اتریوم و کوین های مشابه کاملا مناسب است.

مشاهده مشخصات، قیمت و خرید مادربرد بایوستار TB360-BTC D+ DDR4 در کافه قیمت

خرید مادربرد بایوستار TB360-BTC D+ DDR4 در کافه قیمت

مادربرد بایوستار TB360-BTC D+ DDR

 

۵. ZOTAC B150 Mining ATX

ممکن است نام ZOTAC را شنیده باشید یا نشنیده باشید، اما آنها یک تولید کننده سخت افزار کامپیوتر خوب هستند. مادربرد ماینینگ ZOTAC B150 همانطور که از نامش پیداست بر استخراج ارزهای دیجیتال و ثروتمند کردن شما متمرکز است. تا ۷ پردازنده گرافیکی PCIe را پشتیبانی می کند، اما ماینرها می دانند که می توانید آن را تا ۸ کارت گرافیک (با استفاده از اسلات X16 PCIe که روی مادربرد به رنگ آبی ست) گسترش دهید. از پردازنده‌های Intel Core نسل ششم و هفتم پشتیبانی می‌کند، اما فقط تا ۶۵ وات، بنابراین هنگام انتخاب CPU خود این را در نظر داشته باشید. در صورت نیاز می تواند تا ۳۲ گیگابایت رم DDR4 را پشتیبانی کند. بنابراین هنگام ساخت ریگ ماینینگ خود این را در نظر داشته باشید که ممکن است کمی بزرگتر از سایر مادربردهای ATX باشد (جای پیچ ها به فرم فاکتور ATX می خورد). زوتک مدل B150 Mining ATX شاید بهترین مادربرد ماینینگ در این لیست نباشد، اما بسیار ارزان و در دسترس است. اگر قصد شما فقط استخراج ارزهای دیجیتال و ماینینگ است و نمی خواهید کار دیگری با کامپیوتر انجام بدهید، Zotac B150 Mining گزینه مناسبی برای ریگ استخراج شما است.

در فروشگاه های معتبر یافت نشد…

بهترین مادربرد ماینینگ زوتک مدل B150 Mining ATX

زوتک مدل B150 Mining ATX

منبع

مقاله‌های مشابه

ماینر S17 : بررسی مشخصات، قیمت و خرید ماینر Antminer S17 و S17 Pro

ماینر S17 : بررسی مشخصات، قیمت و خرید ماینر Antminer S17 و S17 Pro

در 29 مارس 2019، تولیدکننده پیشرو سخت افزار استخراج در جهان، بیت مین (Bitmain)، رسما تاریخ عرضه Antminer S17 را اعلام کرد. این ماینر ASIC جدید، منحصراً برای ارز دیجیتال هایی که از الگوریتم SHA-256...

بیشتر بخوانید
وام ارز دیجیتال: کلید شما برای آزادی مالی *

وام ارز دیجیتال: کلید شما برای آزادی مالی *

آیا از اینکه تحت سلطه بانک ها و وام دهندگان سنتی هستید، خسته شده اید؟ آیا شده تابحال درخواست شما برای دریافت یک وام رد شده باشد؟ آیا فرآیند درخواست وام سنتی را بسیار طولانی و خسته کننده می دانید؟...

بیشتر بخوانید

به زودی:

چگونه با ارز دیجیتال درآمد کسب کنم؟

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *