آموزش ارز دیجیتال

بهترین کارت گرافیک برای ماینینگ (۳تا از برترین ها)

نویسنده: سامان رضائی
۱۹ دی ۱۴۰۰

برای اینکه یک کارت به عنوان بهترین کارت گرافیک برای ماینینگ در مجموعه ی هزاران کارت موجود پیشنهاد شود، نیاز به پارامترهای زیادی داریم، با ما در کریپتوباز همراه باشید تا ۵ تا از بهترین کارت ها برای استخراج ارز دیجیتال را با شما درمیان بگذاریم.

استخراج ارزهای دیجیتالی همچون اتریوم یک فرآیند سنگین برای کارت گرافیک است و به این نیاز دارد که قطعه (و رایانه شخصی شما) برای مدت طولانی به سختی کار کند. در حالی که به سادگی می توان گران ترین کارت گرافیک را انتخاب کرد و ماینینگ را شروع کرد؛ اما ممکن است این حالت بهینه ترین حالت ممکن نباشد، مخصوصا زمانی که میزان مصرف و تعرفه های جدید برق را در نظر بگیریم. هنگام خرید یک GPU جدید برای درآمدزایی، عوامل مختلفی باید در نظر گرفته شود. مهم‌ترین فاکتور هر کارت گرافیک برای استخراج ارز دیجیتال، کارایی آن است –یعنی بالاترین هشریت ممکن به ازای کمترین برق مصرفی.

از قبل بدانید:

چگونه ریگ استخراج اتریوم بسازیم

بهترین مادربرد ماینینگ (۵تا از برترین ها)

 

۱. AMD RX 580 (مقرون به صرفه ترین کارت برای ماینینگ)

حتما تا به حال در مورد کارت گرافیک AMD RX 580 چیزهای زیادی شنیده اید. اگر بودجه متوسطی برای برای ساخت ریگ استخراج دارید، نگران نباشید زیرا کارت های عالی با قیمت پایین در بازار وجود دارد. Radeon RX 580 یکی از اولین کارت های گرافیکی است که در ماینینگ استفاده شد و هنوز هم قادر به رسیدن به سرعت ۲۸ مگاهش در ثانیه است که سود قابل توجهی را به همراه دارد. این کارت، مقرون به صرفه ترین کارت گرافیک در بین کارت های این لیست است.

هشریت: ۲۸ مگاهش بر ثانیه

مشخصات، قیمت و خرید کارت گرافیک ایکس اف ایکس مدل RX 580 OC+ GTS 3X 8GB در دیجیکالا

مشخصات، قیمت و خرید کارت گرافیک ایکس اف ایکس مدل RX 580 OC+ GTS 3X Black Edition 8GB در دیجیکالا

کارت گرافیک ایکس اف ایکس مدل RX 580 OC+ GTS 3X Black Edition 8GB

 

۲. NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti (بهینه ترین هشریت نسبت به مصرف برق)

وقتی همه چیز را بهینه کرده باشید، هشریت NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti به حدود ۶۰MH/s می رسد. مصرف برق پایین و سطح بالایی از راندمان، مدیریت دمای کارت گرافیک را آسانتر می کند (از کارت های گرافیکی دیگر خنک تر کار می کند).

از نظر ما بهترین کارت گرافیک برای ماینینگ، هیولای گرافیکی NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti است. ما این کارت گرافیک را به عنوان کارتی که برای ساخت رایانه های شخصی رده بالا و برای کسانی که می خواهند از بازی های کامپیوتری با کیفیت ۱۰۸۰p لذت ببرند نیز در نظر می گیریم. کارت انویدیا ۳۰۶۰Ti همه این موارد را بر پایه آخرین معماری Ampere به کار می گیرد. این کارت گرافیک هم برای بازی و هم برای استخراج، وحشی است.

هشریت: ۴۵ یا ۶۰ مگاهش بر ثانیه

مشخصات، قیمت و خرید کارت گرافیک گیگابایت مدل GeForce RTX 3060 Ti GAMING OC 8G در دیجیکالا

کارت گرافیک گیگابایت مدل GeForce RTX 3060 Ti GAMING OC 8G

 

۳. GeForce RTX 3080 TURBO 10G (بیشترین هشریت)

rtx 3080 که یکی از بهترین کارت های گرافیکی برای ماینینگ است، اکنون جایگزین Radeon سری هفت را گرفته است. از ۹۰ تا ۱۰۰ مگاهش در ثانیه به ازای ۲۰۰ تا ۲۲۰ وات مصرف برق بسیار عالی است. این کارت گرافیک معمولاً به دو عدد کابل هشت پین برای روشن شدن نیاز دارد که بسیار شبیه به ۳۰۹۰ است.

هشریت: ۱۰۰ مگاهش بر ثانیه

مشخصات، قیمت و خرید کارت گرافیک گیگابایت مدل GeForce RTX™ ۳۰۸۰ TURBO 10G در دیجیکالا

مشخصات، قیمت و خرید کارت گرافیک گیگابایت مدل GeForce RTX™ 3080 TURBO 10G در دیجیکالا

کارت گرافیک گیگابایت مدل GeForce RTX™ ۳۰۸۰ TURBO 10G

 

با این کارت ها چقدر می‌توانید درآمد کسب کنید؟ اگر ما اینجا اعداد را وارد کنیم، این اعداد در طی زمان تغییر می کند. بنابراین به شما توصیه می کنم اطلاعات به روز را در سایت whattomine.com ببینید.

اگر گیمر هستید و می خواهید تایم های استراحت خود را به استخراج اختصاص دهید: بهترین مادربرد گیمینگ مناسب برای ماینینگ

 

مقاله‌های مشابه

ماینر S17 : بررسی مشخصات، قیمت و خرید ماینر Antminer S17 و S17 Pro

ماینر S17 : بررسی مشخصات، قیمت و خرید ماینر Antminer S17 و S17 Pro

در 29 مارس 2019، تولیدکننده پیشرو سخت افزار استخراج در جهان، بیت مین (Bitmain)، رسما تاریخ عرضه Antminer S17 را اعلام کرد. این ماینر ASIC جدید، منحصراً برای ارز دیجیتال هایی که از الگوریتم SHA-256...

بیشتر بخوانید
وام ارز دیجیتال: کلید شما برای آزادی مالی *

وام ارز دیجیتال: کلید شما برای آزادی مالی *

آیا از اینکه تحت سلطه بانک ها و وام دهندگان سنتی هستید، خسته شده اید؟ آیا شده تابحال درخواست شما برای دریافت یک وام رد شده باشد؟ آیا فرآیند درخواست وام سنتی را بسیار طولانی و خسته کننده می دانید؟...

بیشتر بخوانید

به زودی:

چگونه با ارز دیجیتال درآمد کسب کنم؟

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *