آموزش ارز دیجیتال

بهترین NFT برای خرید در سال ۲۰۲۲ : پروژه ها و ارز دیجیتال های محبوب NFT و متاورس

نویسنده: سامان رضائی
۲۹ فروردین ۱۴۰۱
بهترین NFT برای خرید_bored ape

بهترین NFT برای خرید در سال ۲۰۲۲، با توجه به رشد بازار NFT در طول سال ۲۰۲۱ و سرمایه‌گذاری بیش از پیش سرمایه‌گذاران روی مالکیت هنر دیجیتال، بسیار انتخاب سختی بود. این روند هیچ نشانه‌ای از توقف در سال ۲۰۲۲ را نشان نمی‌دهد، زیرا ارزش NFT‌ های هیجان‌انگیز همچنان افزایش می‌یابد و ثابت می‌کند که دارایی‌های سودمندی هستند.

با در نظر گرفتن این موضوع، این راهنما بهترین مجموعه های NFT برای خرید را به تفصیل مورد بحث قرار می دهد و دارایی های دیجیتال برتر موجود در حال حاضر در بازار را بررسی می کند.

بیشتر بدانید:
گرانترین nft فروخته شده : جدیدترین اثر هنری دیجیتال Pak با نام The Merge
ساخت NFT : چگونه هنر دیجیتال خود را به NFT تبدیل کنم و آن را بفروشم

 

نگاهی دقیق تر به مجموعه بهترین NFT برای خرید در سال ۲۰۲۲

پروژه‌های ذکر شده در پایین، به دلیل محبوبیت عمومی و پتانسیل افزایش قیمت آنها، به عنوان بهترین NFT‌ها برای خرید انتخاب شده اند. بیایید هر یک از این NFT ها را به صورت جداگانه تحلیل و بررسی کنیم تا بتوانیم درک عمیق تری از اینکه چرا آنها یک برگ برنده محسوب می شوند، به دست آوریم.

تا به حال به این فکر کرده اید که بهترین مجموعه های NFT که به شما امکان می دهند با خیال راحت NFT بخرید و بفروشید چیست؟

 

۱. Platinum Rollers Club (PRC)

انتخاب ما برای هیجان‌انگیزترین تکّه های NFT برای خرید، مجموعه Platinum Rollers Club (PRC) از شرکت لاکی بلاک است. لاکی بلاک به دلیل اینکه استفاده خلاقانه و توکِنومیک منحصر به فردی دارد، یکی از بهترین آلتکوین ها برای سرمایه گذاری در سال جاری در نظر گرفته می شود. تیم توسعه PRC پیش از راه‌اندازی این پروژه، مجموعه‌ای از ۱۰ هزار عدد NFT منحصربه‌فرد را منتشر کرد که هر کدام مزایای ارزشمندی را برای دارنده آن ارائه می‌کند.

بهترین NFT برای خرید_Platinum Rollers Club

بیشتر بدانید:

گرانترین NFT هایی که تا به حال فروخته شده اند
چگونه NFT بفروشیم

قابل توجه ترین مزیت PRC این است که هر NFT به عنوان یک “بلیت” در قرعه کشی های روزانه لاکی بلاک عمل می کند، که جدا از قرعه کشی های منظم این پلتفرم انجام می شود. یک دارنده خوش شانس NFT، هر روز برنده کل این پول می شود که ۲% از مجموع پول های قرعه کشی اصلی خواهد بود. بر اساس نظرسنجی‌های کاربران و حجم بلیت ها، این جایزه NFT به طور متوسط ​​۱۰۰ هزار دلار تخمین زده می‌شود.

مجموعه ی Platinum Rollers Club قرار است در مارس ۲۰۲۲ عرضه شود و هر NFT با قیمت ۱۵۰۰ دلار ساخته شود. قابل ذکر است که این مجموعه، حاوی ۲۵ عدد NFT “بسیار کمیاب” است که به صورت تصادفی در هنگام ساخت به کاربران داده می شود. اگر شما صاحب نسخه کمیاب NFT و برنده جایزه روزانه NFT شوید، جایزه شما دو برابر خواهد شد!

هیاهو در مورد این مجموعه در حال حاضر به اوج رسیده است، با بیش از ۴۱ هزار کاربر که در حال حاضر عضو گروه رسمی لاکی بلاک در تلگرام هستند. کانال تلگرام لاکی بلاک بهترین مکان برای دریافت اخبار فوری در مورد انتشار این مجموعه است. با توجه به اینکه ارز دیجیتال LBLOCK (توکن بومی لاکی بلاک) طی چند هفته اول ثبت در صرافی غیر متمرکز (DEX) پنکیک سوآپ، شاهد افزایش ۳۲۰۰ درصدی قیمت بود. انتظار می‌رود که دارندگان توکن ها، مشتاق دریافت این NFT‌های هیجان‌انگیز هستند. بسیاری پیش‌بینی کرده اند که کل مجموعه می تواند به سرعت فروخته و تمام شود. در نهایت، پتانسیل افزایش قیمت این NFT ها بسیار زیاد است، به همین دلیل است که مجموعه PRC انتخاب ما به عنوان بهترین NFT برای خرید در سال ۲۰۲۲ است.

 

۲. Bored Ape Yacht Club (BAYC)

یکی از پرتقاضاترین تکّه های NFT که سرمایه‌گذاران باید مطمئن شوند در لیست خرید NFT آنها وجود دارد، Bored Ape Yacht Club (BAYC) است. این مجموعه شامل ۱۰ هزار عدد NFT منحصربه‌فرد است که به شکل “میمون های کِسل” است. همانطور که از نام آن پیداست، این میمون‌ها قطعاتی از هنر دیجیتال هستند که خسته به نظر می‌رسند، اما توجه باورنکردنی را از سوی سرمایه‌گذاران بسیار ثروتمند در سراسر جهان به خود جلب کرده‌اند.

بهترین NFT برای خرید_bored ape

بیشتر بدانید:

قیمت NFT را چگونه محاسبه کنیم؟ ارزش NFT توسط چه عواملی تعیین می شود؟
چگونه NFT بسازیم؟

علاوه بر داشتن یک اثر هنری منحصربفرد، صاحبان BAYC به “باشگاه YACH” نیز دسترسی دارند. این باشگاه مزایای چشمگیری را به اعضا اعطا می کند، به ویژه یک سرور انحصاری شبکه Discord که توسط کارآفرینان، افراد موفق و حتی افراد مشهور پر شده است. علاوه بر این، مالکان BAYC قبل از سایرین به NFT های جدید، از جمله Bored Ape Kennel Club و Mutant Ape Yacht Club دسترسی پیدا می کنند.

BAYC را می توان از طریق بازار OpenSea خریداری کرد، اگرچه این NFT ها از اکثر NFTهای دیگر بازار گرانتر هستند. همانطور که توسط سایت Decrypt گزارش شده است، در یک حراجی در سپتامبر ۲۰۲۱، NFT میمون کسل شماره ۱۰۱ به قیمت باورنکردنی ۲۴.۴ میلیون دلار فروخته شد. با توجه به جذابیت محبوب این NFTها و این واقعیت که افراد مشهور زیادی یکی از آنها را خریداری کرده اند، بدون شک Bored Ape Yacht Club یکی از بهترین توکن های NFT برای سرمایه گذاری است.

NFT های BAYC توسط شرکت یوگا لبز (Yuga Labs) ساخته شده است. شرکتی که طبق گزارش ها ارزشی معادل ۵ میلیارد دلار دارد. در ۱۲ مارس ۲۰۲۲، یوگا لبز همچنین حقوق مالکیت معنوی مجموعه‌های CryptoPunks و Meebits NFT را از لاروا لبز (Larva Labs) خریداری کرد. در نتیجه این کار، قیمت هر سه مجموعه NFT افزایش یافت.

 

۳. CryptoPunks : بهترین NFT برای خرید در  ۲۰۲۲

درست پس از BAYC از نظر محبوبیت در عموم، CryptoPunks قرار دارد. اگر در حال تحقیق در مورد نحوه خرید NFT هستید، ممکن است قبلاً نام CryptoPunks را شنیده باشید، زیرا این مجموعه ابتدا در سال ۲۰۱۷ راه اندازی شد و آن را به یکی از قدیمی ترین پروژه های NFT در سراسر جهان تبدیل کرد. اگرچه کریپتوپانک ها در ابتدا چندان مورد توجه قرار نگرفتند، اما با گسترش بازار NFT، قیمت آنها در سال ۲۰۲۱ افزایش یافت.

بهترین NFT برای خرید_کریپتوپانک_cryptopunks

بیشتر بدانید:

بهترین سایت NFT (5 تا از بهترین بازارهای NFT)
پروژه عکس NFT دانش آموز اندونزیایی به ۱ میلیون دلار رسید

مجموعه CryptoPunks شامل تصاویر ۱۰ هزار پیکسلی است که بر روی بلاکچین اتریوم (ETH) میزبانی می شود. هر پانک ویژگی ها و زیبایی شناسی خاص خود را دارد که بیگانگان (aliens) و زامبی ها (zombies) از جمله ارزشمندترین آنها هستند. همانطور که در بالا ذکر شد، بیشتر ارزش CryptoPunks به جای جذابیت بصری آنها، از قدمت این NFT ها ناشی می شود.

CryptoPunks نیز مانند دیگر مجموعه‌های NFT برجسته، نظر افراد مشهور را به خود جلب کرده است. جی زی (Jay-Z)، اسنوپ داگ، استیو آئوکی، لوگان پُل و… که همگی سلبریتی هستند، هر کدام صاحب یک کریپتوپانک منحصر به فرد هستند. این NFT ها قیمت بالایی دارند و گران ترین NFT از مجموعه CryptoPunks در سال گذشته به قیمت ۱۱.۷۵ میلیون دلار فروخته شد. با قیمت کف بیش از ۲۰۰ هزار دلار برای هر یک از این دارایی ها، مجموعه CryptoPunks بدون شک یکی از بهترین پروژه های NFT تا به امروز است.

زمانی که مدیریت پروژه CryptoPunks توسط شرکت یوگا لبز (سازنده BAYC) برعهده گرفته شد، قیمت کف CryptoPunks NFT به بالای ۷۵ اتریوم رسید. سازندگان CryptoPunks از شرکت یوگا لبز با عنوان “بهترین ها در حرفه کاری” تمجید کردند و به کاربران اطمینان دادند که با رهبری جدید، رونق در سرمایه‌گذاری CryptoPunks دوباره باز می گردد.

 

۴. Pudgy Penguins

مجموعه NFTهای Pudgy Penguins گزینه دیگری برای خرید بهترین NFT است. این مجموعه شامل ۸۸۸۸ عدد NFT است که هر کدام یک پنگوئن کارتونی سرگرم کننده با مجموعه ای از ویژگی های جالب است. این ویژگی ها، هر پنگوئن را منحصر به فرد می کند و برخی از آنها کمیاب تر از بقیه در نظر گرفته می شوند. مانند BAYC و CryptoPunks، این مجموعه NFT در نزد سرمایه‌گذاران ثروتمند، فوق‌العاده محبوب شده است و این موضوع به جذابیت آنها افزوده است.

بهترین NFT برای خرید_Pudgy Penguins_پنگوئن های چاق

بیشتر بدانید:
بهترین کیف پول NFT کدام است؟
چگونه NFT بفروشیم؟

قیمت کف فعلی Pudgy Penguins کمی بیش از ۴۰۰۰ دلار است که باعث می شود نسبت به ۳ مورد قبلی لیست، سرمایه گذاران بیشتری توانایی خرید آن ها را داشته باشند. با این حال، برخی از Pudgy Penguins با مبالغ باورنکردنی فروخته شده اند. یک سرمایه گذار یک تکّه از این NFTها را به قیمت قابل توجه ۴۶۳ هزار دلار خریده است.

با این حال، در ژانویه ۲۰۲۲ مشکلاتی پیش آمد، زیرا سایت کوین دِسک (CoinDesk) گزارش داد که بنیانگذاران مجموعه NFT به برخی از اهداف خود نرسیدند. بنیانگذاران، یک بازی و یک توکن بومی را برای این گروه NFT وعده داده بودند، اما هیچ کدام محقق نشد. با بالا گرفتن هیاهو در مورد مدیریت این مجموعه، قیمت Pudgy Penguins افزایش یافت. یعنی حتی توجه منفی رسانه ها هم می تواند چیز خوبی باشد.

 

۵. Decentraland

اگر به دنبال بهترین NFT برای خرید در دنیای متاورس می گردید، دسنترالند (Decentraland) ارزش تحقیق و بررسی دارد. به زبان ساده، Decentraland یک بازی جهان-باز مبتنی بر بلاکچین است. کاربران می توانند آواتارهای درون-بازی بسازند و قطعه های زمین را بخرند و بفروشند. نکته جالب این است که این قطعات زمین به شکل NFT هستند. به این معنی که می توان آنها را با سایر کاربران معامله کرد و از آنها درآمد کسب کرد. این باعث شده است که Decentraland به محل گردآمدن بسیاری از محبوب ترین بازی های NFT تبدیل شود.

بهترین NFT برای خرید_decentraland _ دسنترالند _ بازی متاورس

بیشتر بدانید:

دسنترالند (Decentraland) چیست؟ آیا همان متاورس است؟
دسنترالند و سندباکس: کدام یک سرمایه گذاری بهتری است؟

دنیای Decentraland بر روی بلاکچین اتریوم میزبانی می شود، اگرچه از ارز دیجیتال مانا (MANA) به جای اتر (Ether) به عنوان ارز اصلی در مراودات خود استفاده می کند. به لطف افزایش محبوبیت مفهوم متاورس، آیتم‌های درون بازی Decentraland بسیار محبوب شده‌اند و “قطعه‌های زمین” بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. کاربران می توانند این قطعات زمین را از طریق بازار Decentraland یا بازار OpenSea خریداری کنند. حتی یک قطعه زمین خاص با قیمتی نزدیک به ۵۰ هزار دلار به فروش رفت.

با استفاده از بهترین صرافی های ارز دیجیتال، سرمایه گذاران می توانند مانا را خریداری کنند و از این ارز دیجیتال برای خرید آیتم های درون بازی استفاده کنند. سرمایه گذاران علاوه بر قطعات زمین، می توانند آثار هنری، پوشاک، سلاح و غیره را نیز خریداری کنند. در نهایت، با گسترش دنیای Decentraland و جلب توجه مردم، این NFT ها می توانند قیمت خود را افزایش دهند و آنها را به یکی از بهترین NFT ها برای خرید در سال ۲۰۲۲ تبدیل کنند.

 

۶. Doodles

گزینه دیگر برای خرید بهترین NFT ها، مجموعه Doodles است. Doodles یک مجموعه NFT متشکل از ۱۰ هزار قطعه هنری اصل است که توسط سه نفر از هنرمندان مشهور دیجیتال تولید شده است. هنرمندانی که Doodles را ایجاد کرده‌اند، با نام‌های مستعار Tulip ، Poopie و Burnt Toast شناخته می‌شوند و قبلا موفقیت های بزرگی را با NFT‌ها تجربه کرده بودند و دو نفر از آنها در ایجاد NFT‌های محبوب CryptoKitties نقش داشتند.

بهترین NFT برای خرید در بازار _ doodles _ دودلز

همانطور که از نام آن پیداست، Doodles شخصیت‌های دو بعدی هستند که ترکیبی منحصر به فرد از ویژگی‌ها و زیبایی‌شناسی را شامل می‌شوند. انواع مختلفی از Doodle ها در دسترس هستند، از جمله آدم فضایی ها، اسکلت ها و بیگانگان. برخی از انواع آنها، کمیاب تر از بقیه در نظر گرفته می شوند. مجموعه Doodles ابتدا در اکتبر ۲۰۲۱ راه اندازی شد و تقریباً بلافاصله همه آنها فروخته شد.

در زمان نگارش این مقاله، قیمت کف Doodles حدودا ۱۳ اتریوم است که معادل ۳۸ هزار دلار می شود. هیچ دلیل واضحی وجود ندارد که چرا این مجموعه NFT، این همه توجه را به خود جلب کرده است. با این حال، توسعه دهندگان معتقدند که این موضوع می تواند به دلیل ماهیت قابل دسترس هنر و تجربه قبلی توسعه دهندگان در فضای NFT باشد.

 

۷. Autograph.io

هدف سایت Autograph.io ارائه بهترین NFT برای خرید در میان طرفداران ورزش است، زیرا تام بردی، ستاره افسانه ای NFL (لیگ بسکتبال)، این بازار را تأسیس کرد. Autograph.io به عنوان یک “آژانس NFT” تعریف می شود. به نظر می رسد این سایت راهی برای افراد مشهور، ورزشکاران و سایر نام های برجسته ارائه می دهد تا مجموعه های خود را راه اندازی کنند. به گفته TechCrunch، این پلتفرم اخیراً ۱۷۰ میلیون دلار بودجه سرمایه گذاری تامین کرده است.

NFT های اتوگراف _ autograph

نام‌های مهم دیگری که در لیست تامین سرمایه این پلتفرم قرار دارند، The Weeknd و Eddy Cue، معاون ارشد اپل هستند. اساساً به نظر می‌رسد افراد مشهوری که به دنبال ایجاد NFT هستند (نام‌های برجسته‌ای مانند تایگر وودز، تونی هاوک و یوسین بولت) در حال حاضر با بازار Autograph شریک هستند.

Autograph اکنون با DraftKings همکاری کرده و از پلتفرم آن برای فروش NFTهای خودش به سرمایه گذاران استفاده می کند. اکثر NFT های Autograph بر روی بلاکچین پالیگان (Polygon) میزبانی می شوند که به عنوان یک ارز دیجیتال لایه دوم بر روی اتریوم عمل می کند. لایه دوم به طور ساده به معنی تراکنش های ارزان و سریع است. طبق گزارشات در نوامبر ۲۰۲۱، Autograph بیش از ۱۰۰ هزار عدد NFT فروخته بود. قیمت‌ها برای برخی از آنها تا ۱۲ دلار می‌رسید و قیمت های پایین، NFTها را در دسترس سرمایه‌گذاران خرد قرار می داد.

 

۸. Galaktic Gang Collection

Galaktic Gang مجموعه ای از ۵۵۵۵ عدد NFT است که کاربران می توانند به عنوان عکس پروفایل خود از آنها استفاده کنند. این NFT ها قطعاتی از هنر دیجیتالی هستند که احساس “مواد روانگردان” را دارند و توسط کریس درایر (Chris Dryer)، هنرمند مشهور پرویی-کانادایی خلق شده اند. Galaktic Gang از زمان راه‌اندازی جذابیت زیادی را به خود جلب کرده است، زیرا کریس به جای اینکه این NFT‌ها را به ۱% افراد ثروتمند بفروشد و مقادیر هنگفتی پول جمع‌آوری کند، به دنبال فروش آنها به مردم عادی است.

 NFT galaktic gang در بازار NFT

در مجموع ۱۰٪ از کل سود حاصل از فروش NFT به امور خیریه اهدا می شود. این مجموعه برای اولین بار در دسامبر ۲۰۲۱ فعال شد. کل مجموعه تنها در چند روز فروخته شد و NFT ها اکنون در بازار ثانویه، عملکرد فوق العاده ای دارند. طبق آمارها، Galaktic Guy شماره #۵۱۱۱ در ابتدای فوریه ۲۰۲۲ به قیمت بیش از ۱۴۰ هزار دلار فروخته شد و جذابیت این NFT ها را برای سرمایه گذاران برجسته کرد.

 

۹. Axies

هیولاهای Axie جزء جدایی ناپذیر بازی Axie Infinity است، که یک بازی NFT مبتنی بر بلاکچین است. این دسته از بازی ها با عنوان “بازی کن و درآمد کسب کن” نامیده می شوند. این بازی از ساختاری مشابه با بازی‌های کلاسیک نینتندو (کنسول بازی) پیروی می‌کند. کاربران در آن، هیولاهای سرگرم‌کننده (به نام Axie) به دست می‌آورند و برای دریافت توکن دیجیتال SLP با سایر کاربران به مبارزه می‌پردازند. قابل ذکر است، SLP یک ارز NFT دیجیتال قابل معامله در صرافی ها است، بنابراین کاربران می توانند اساساً از زمانی که در بازی صرف می کنند، برای خودشان کسب درآمد کنند.

بهترین NFT برای خرید در بازار_axie infinity_اکسی اینفینیتی_بازی_متاورس_کسب درآمد

بیشتر بدانید:

بازی Axie Infinity : راهنمای کامل “بازی کردن” برای به دست آوردن ارز دیجیتال
۳ ارز دیجیتال برتر که NFT و متاورس را با هم ادغام کردند – جهت سرمایه گذاری در ۱۴۰۱

Axie Infinity مانند Decentraland، هیولاهای Axie و قطعه زمین های درون بازی را به NFT تبدیل می کند. به این ترتیب، Axieها و زمین ها را می توان در بازار Axie Infinity یا بازارهای دیگر معامله کرد. برخی از اقلام اکسی اینفینیتی با قیمت بسیار بالا، نظرات را به خود جلب کرده اند. قابل ذکر است که یک هیولای Axie به نام “فرشته” در سال ۲۰۲۱ به قیمت قابل توجه ۱.۱ میلیون دلار فروخته شد.

علاوه بر این، کاربران همچنین می‌توانند Axieها را پرورش دهند و NFT‌های بیشتری را به دست آورند که می‌توان از آنها درآمدزایی کرد. در نهایت، این رویکرد Axie Infinity، آن را به یک بازی بلاکچین با رتبه برتر تبدیل کرده است. توکن بومی پلتفرم با نام اختصاری AXS اکنون برای تخمین میزان گسترش دنیای مجازی استفاده می شود. با نگاهی به آینده، پلتفرم هایی مانند Axie Infinity قرار است همچنان محبوبتر شوند و به نظر می رسد Axie NFT کاملا برای افزایش قیمت آماده شده است.

 

۱۰. Meebits

لاروا لبز (Larva Labs)، خالق NFTهای بسیار محبوب CryptoPunks، مجموعه NFT دیگری به نام Meebits را نیز راه اندازی کرده است. مجموعه Meebits شامل ۲۰ هزار کاراکتر سه بعدی است و در می ۲۰۲۱ راه اندازی شد. هر Meebit به صورت الگوریتمی تولید می شود و شامل ترکیبی منحصر به فرد از کفش، عینک، رنگ چشم، خالکوبی و موارد دیگر است.

NFT های محبوب در بازار _ meebits

با توجه به محبوبیت CyberPunks، مجموعه Meebits از جذابیت سازندگان خود بهره برده است. NFTها، فروش اولیه نزدیک به ۲۰ میلیون دلار برای لاروا لبز به همراه داشتند، اگرچه Meebits در بازار ثانویه نیز بسیار خوب عمل کرده است. در حال حاضر، سرمایه گذاران می توانند NFT های Meebits را در سایت های OpenSea و Rarible خرید و فروش کنند.

جالب اینجاست که مالکان و خریداران Meebit در کنار نگه داری هنر دیجیتال منحصر به فرد خود، حق متحرک سازی و رندر کردن NFTها را نیز دریافت می کنند. این موضوع، زمینه را برای استفاده از آنها در پلتفرم های متاورس فراهم می کند، که ممکن است با افزایش محبوبیت این مفهوم، قیمت Meebit را حتی بیشتر از امروز افزایش دهد. با بیش از ۹۰۰ هزار دلار حجم معاملات در برخی از هفته ها، Meebits مطمئناً گزینه ای برای خرید بهترین NFT در سال ۲۰۲۲ است.

به‌روزرسانی: قیمت کف Meebits، پس از اعلام خرید آنها توسط یوگا لبز (سازندگان BAYC) در ۱۲ مارس، به میزان ۱۰۰٪ افزایش یافت و از حدود ۳ اتریوم به ۶ اتریوم رسید.

 

منبع

مقاله‌های مشابه

ماینر S17 : بررسی مشخصات، قیمت و خرید ماینر Antminer S17 و S17 Pro

ماینر S17 : بررسی مشخصات، قیمت و خرید ماینر Antminer S17 و S17 Pro

در 29 مارس 2019، تولیدکننده پیشرو سخت افزار استخراج در جهان، بیت مین (Bitmain)، رسما تاریخ عرضه Antminer S17 را اعلام کرد. این ماینر ASIC جدید، منحصراً برای ارز دیجیتال هایی که از الگوریتم SHA-256...

بیشتر بخوانید
هوش مصنوعی چگونه بر ترید ارزهای دیجیتال تأثیر می گذارد؟ *

هوش مصنوعی چگونه بر ترید ارزهای دیجیتال تأثیر می گذارد؟ *

مقدمه: معاملات ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر بسیار پرسود بوده است، به طوری که بیت‌کوین در اوایل سال 2021 به بالاترین حد خود یعنی 65 هزار دلار رسید و سپس به حدود 16 هزار دلار سقوط کرد. در حالی که...

بیشتر بخوانید

به زودی:

چگونه با ارز دیجیتال درآمد کسب کنم؟

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *