آموزش ارز دیجیتال

تحلیل فاندامنتال دوج کوین : پیش بینی قیمت ارز دیجیتال دوج در سال جاری میلادی

نویسنده: سامان رضائی
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
تحلیل فاندامتال دوج کوین Elon Musk DogeCoin Twitter

دوج کوین (Dogecoin-DOGE) اصلی ترین میم کوین است. بیلی مارکوس و جیسون پالمر، دوج کوین را در سال ۲۰۱۳ به عنوان جایگزینی سرگرم کننده تر برای ارز دیجیتال های موجود در آن زمان از جمله بیت کوین (Bitcoin-BTC) تاسیس کردند. آنها از میم اینترنتی (تصویر معروف) سگ شیبا اینو به عنوان نماد ارز دیجیتال خود استفاده کردند. این رویکرد ساده در ایجاد علاقه به حوزه رمزارز و به ویژه دوج کوین بسیار خوب عمل کرد. در این مطلب از سایت ارز دیجیتال به تحلیل فاندامنتال دوج کوین می پردازیم.

 

نگاه کلی به بازار ارز دیجیتال

سود ارزهای دیجیتال به طرز چشمگیری تا سال ۲۰۲۱ پیشرفت کرده است. اعداد ثبت شده در سال ۲۰۲۱ دو الی سه برابر رکورد بالاترین قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۷ است (۱۹ هزار دلار). این مقایسه بدون در نظر گرفتن کاهش ناگهانی قیمت ها در سال ۲۰۱۸ است. بنابراین، سال ۲۰۲۱ در دنیای ارز دیجیتال با آنچه در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ رخ داد کاملاً متفاوت بود.

ارز دیجیتال ریپل (XRP) در این مدت توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) مورد شکایت قرار گرفته است. از سوی دیگر، دولت آمریکا، ریپل را به عنوان یک شرکت امنیتی، مورد بازجویی قرار داده است. این امر منجر به کاهش قیمت این سکه شد. با این حال، بازار ارز دیجیتال هنوز یک شبکه بزرگ و مستحکم دارد. بیت کوین اساساً این بازار را تسخیر کرده است و به نظر می رسد که به این زودی ها از میان برداشته شود. به طور مشابه، اتریوم در حال ساخت یک فضای قدرتمند برای خود است. لایت کوین (LTC) و لینک (LINK) به شیوه ای سالم در حال پیشرفت هستند. از این رو، ارزهای رمزپایه در حال فتح بازارها هستند.

بیشتر بدانید:
ارز دیجیتال بیبی دوج چیست؟
بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری ۲۰۲۲

تحلیل فاندامنتال دوج کوین

طراحی دوج کوین بیشتر بر اساس ارز دیجیتال لایت کوین (Litecoin-LTC) است که کد آن نیز به نوبه خود شبیه بیت کوین است. یکی از معدود تفاوت های این آلت‌کوین‌ها و بیت کوین، استفاده آنها از الگوریتم Scrypt به جای الگوریتم SHA-256 در روش اثبات کار (PoW) است. این کار در ابتدا استخراج ارز دیجیتال را سخت تر می‌کرد، زیرا این الگوریتم به تجهیزات استخراج پیچیده تری نیاز دارد. دوج کوین قبلاً به صورت تصادفی برای انجام تراکنش ها به ماینرها پاداش می داد که بعدها به مقدار ثابتی تغییر یافت.

این سکه عمدتاً به عنوان وسیله ای برای پرداخت محصولات و خدمات استفاده می شود. در انواع ارز دیجیتال، دوج کوین در دسته ارزهای پرداخت قرار می گیرد و کارمزد تراکنش آن بسیار پایین است. به همین خاطر دی گذشته یک کاربرد نسبتا منحصر به فرد داشت. کاربران می توانستند در یک سرویس انعام دهی در سایت های Reddit و Twitter، هدایایی سریع برای سایر کاربران بفرستند.

دوج کوین به دلیل ماهیت ممتاز و طنزگونه آن و حمایت افراد مشهور مانند ایلان ماسک و مارک کوبان، یک سکه محبوب است. قابل ذکر است که خالق آن جیسون پالمر در سال ۲۰۱۵ از پروژه خارج شد، ظاهرا او از کل جنبش رمزارز سرخورده شده بود، بنابراین هنوز افراد زیادی از این سکه حمایت نمی کنند.

 

پیش بینی قیمت دوج کوین

تجزیه و تحلیل های افراد معروف نشان می دهد که پیش بینی قیمت دوج کوین (DOGE) نسبتاً متناقض هستند. هیچ اجماع جهانی در مورد تغییرات مثبت یا منفی قیمت DOGE در آینده وجود ندارد. این موضوع به این دلیل است که قیمت میم کوین ها بسیار به محبوبیت آنها وابسته است. در واقع، رشد احتمالی قیمت دوج در آینده به عوامل مختلفی بستگی دارد: اعلامیه ها، راه حل های جدید فناوری در پروژه دوج، عملکرد بازار ارز دیجیتال به طور کلی، وضعیت قانونی ارز دیجیتال و غیره. ما با حُسن نیت به شما یادآوری می کنیم که قبل از خرید دوج کوین یا سرمایه گذاری در هر کدام از ارزهای دیجیتال، ضروری است که تحقیقات کامل را انجام دهید (DYOR). ما نیز مواردی که فکر می کنیم به شما کمک می کند را قسمت سوالات پایین بیان می کنیم.

بیشتر بدانید:
چگونه دوج کوین بخریم؟
صرافی ایرانی ارز دیجیتال : ۳ تا از برترین پلتفرم های معاملاتی داخلی

 

سوالات متداول در مورد قیمت دوج کوین

آیا دوج کوین پتانسیل رسیدن به ۱۰۰ دلار را دارد؟

خیر، دوج کوین با عرضه فعلی در گردش و اصول بازار، تقریبا هیچ وقت پتانسیل رسیدن به ۱۰۰ دلار را ندارد. اگر دوج کوین به ۱۰۰ دلار برسد، ارزش بازار آن از مجموع کل بازار ارز دیجیتال و ۳ شرکت برتر در بازار سرمایه جهانی بالاتر خواهد رفت. اگر تغییرات جدی در کدهای آن ایجاد شود، به عنوان مثال یک شیوه توکن سوزی مداوم معرفی شود، شاید قیمت دوج کوین بتواند در آینده های دورتر به این اعداد برسد. اما فعلا همچین امکانی وجود ندارد.

ارزش Dogecoin در سال ۲۰۵۰ چقدر خواهد بود؟

طبق پیش بینی های واقعی تر قیمت ارز دیجیتال DOGE، در سال ۲۰۵۰ حدود ۲ دلار ارزش خواهد داشت. توجه داشته باشید که این ارز بسیار پر نوسان است (در یک بازار بسیار پر نوسان). زیرا قیمت میم کوین ها به شدت به توجه مردم بستگی دارد، بنابراین پیش‌بینی‌های بلندمدت قیمت دوج بسیار سخت است و این پیش بینی ها در حد حدس و گمان است.

آیا با توجه به تحلیل فاندامنتال دوج کوین، می توان انتظار رسیدن قیمت به ۱.۵ دلار را داشت؟

در صورت ادامه روند فعلی، قیمت دوج کوین ممکن است تا پایان سال ۲۰۲۲ به ۱.۵ دلار برسد. برخی پیش بینی های قیمت برای دوج کوین انتظار چنین اعدادی را دارند، ولی بیشتر پیش بینی های دوج برای سال های آینده، بسیار پایین تر از این اعداد هستند.

برای اطلاعات بیشتر و بروزتر می توانید افراد معروف در زمینه ارز دیجیتال را در توییتر دنبال کنید و از تحلیل تکنیکال نیز کمک بگیرید.

بروزرسانی تحلیل فاندامنتال دوج کوین (۲۷ آپریل)

با توجه به اینکه ایلان ماسک، به تازگی شبکه اجتماعی توییتر را خریداری کرده و این موضوع که نمودار قیمت دوج کوین به کف قیمتی خود در چندسال اخیر نزدیک شده، احتمال پامپ قیمت این ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۲ وجود دارد.

سلب مسئولیت: این مقاله نباید به عنوان توصیه های سرمایه گذاری در نظر گرفته شود. بازار ارزهای دیجیتال از نوسانات بالا و حرکات خودسرانه رنج می برد. هر سرمایه‌گذار باید قبل از سرمایه‌گذاری، دیدگاه‌های متعددی را بررسی کند و همچنین با مقررات کشورش آشنا باشد.

 

منبع۱   منبع۲

مقاله‌های مشابه

ماینر S17 : بررسی مشخصات، قیمت و خرید ماینر Antminer S17 و S17 Pro

ماینر S17 : بررسی مشخصات، قیمت و خرید ماینر Antminer S17 و S17 Pro

در 29 مارس 2019، تولیدکننده پیشرو سخت افزار استخراج در جهان، بیت مین (Bitmain)، رسما تاریخ عرضه Antminer S17 را اعلام کرد. این ماینر ASIC جدید، منحصراً برای ارز دیجیتال هایی که از الگوریتم SHA-256...

بیشتر بخوانید
هوش مصنوعی چگونه بر ترید ارزهای دیجیتال تأثیر می گذارد؟ *

هوش مصنوعی چگونه بر ترید ارزهای دیجیتال تأثیر می گذارد؟ *

مقدمه: معاملات ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر بسیار پرسود بوده است، به طوری که بیت‌کوین در اوایل سال 2021 به بالاترین حد خود یعنی 65 هزار دلار رسید و سپس به حدود 16 هزار دلار سقوط کرد. در حالی که...

بیشتر بخوانید

به زودی:

چگونه با ارز دیجیتال درآمد کسب کنم؟

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *