آموزش ارز دیجیتال

دسنترالند و سندباکس: کدام یک سرمایه گذاری بهتری است؟

نویسنده: سامان رضائی
۲۴ اسفند ۱۴۰۰
متاورس زمین دسنترالند و بازی سندباکس

اگر فقط به دنبال دو بازی و پلتفرم بزرگ متاورس برای کسب درآمد باشید، آن دو، دسنترالند و سندباکس هستند. اما کدام یک سرمایه گذاری بهتری است؟ هر دو بر روی بلاکچین اتریوم ایجاد شده اند.

 

دسنترالند و سندباکس

متاورس دسنترالند (Decentraland) در سال ۲۰۱۷ توسط “استبان اردانو و آریل میلیچ” به عنوان یک پلتفرم مجازی برای ایجاد برنامه و محتوا و کسب درآمد از آنها توسعه یافت. دسنترالند دارای سه کلاس دارایی به اسم های MANA ، LAND و WEAR است و اولین متاورسی است که بر روی یک بلاکچین توسط سازمان خودگردان غیرمتمرکز (DAO) اداره می شود.

بازی سندباکس (The Sandbox) در نوامبر ۲۰۲۱ تحت رهبری “آرتور مادرید و سباستین بورگاتا” برای عموم منتشر شد. دارای چهار توکن به اسم هایSAND، LAND، ASSET و GAMES است. این شرکت توسط یکی از بزرگترین شرکت های سرمایه گذاری در ژاپن یعنی سافت بانک حمایت می شود و هدف آن محبوب کردن بازی های متاورس و بلاکچین است.

توجه: MANA ارز دیجیتال مورد استفاده در دسنترالند و SAND ارز دیجیتال متاورسی مورد استفاده در سندباکس است.

در حالی که MANA یک توکن با استاندارد ERC-20 است که برای خرید زمین در متاورس دسنترالند باید استفاده شود، SAND یک توکن کاربردی است که برای انجام تراکنش ها در متاورس سندباکس استفاده می شود. هر دو ارز دیجیتال به روش اثبات سهام (PoS) کار می کنند. اگرچه سندباکس برنامه‌هایی برای ایجاد یک DAO دارد که در آن SAND به عنوان یک توکن حاکمیتی (توکن رای گیری) عمل می‌کند، اما هنوز اجرا نشده است.

دسنترالند دارای ۹۰ هزار و ۶۰۱ قطعه زمین است، در حالی که سندباکس بیش از ۱۶۰ هزار قطعه زمین دارد.در سند باکس، توکن LAND از استاندارد ERC-721 استفاده می کند. همچنین سندباکس از ERC-1155 استفاده می کند. زمین‌ها می‌توانند قطعه‌ها، املاک و نواحی منفرد را در هر دو متاورس تشکیل دهند، به جز میدان‌هایی که فقط در دسنترالند وجود دارند.

 

حجم بازار دسنترالند و سندباکس

SAND در حال حاضر به قیمت ۲.۷۵ دلار خریدوفروش می شود و ارزش کل بازار آن ۳ میلیارد دلار است، در حالی که MANA اکنون با ارزش بازار ۴.۲ میلیارد دلاری، به قیمت ۲.۲۸ دلار معامله می شود. اگرچه این آمار نشان می دهد که مردم بیشتر بر روی MANA در حال سرمایه گذاری هستند، اما دسنترالند کمتر از سندباکس به عنوان پلتفرم بازی استفاده می شود. این ویژگی ممکن است در دراز مدت، مردم را به سمت سندباکس سوق دهد. همچنین، دسنترالند غیرمتمرکز است، اما زمانی که سندباکس پروژه ی DAO خود را اجرا کند، آن هم غیرمتمرکز خواهد شد.

در نوامبر ۲۰۲۱، هر دو توکن به ترتیب به قیمت ۸.۴۰ دلار و ۵.۸۵ دلار به اوج قیمت (All Time High) خود رسیدند. در حالی که هر دو متاورس دسنترالند و سندباکس تقریباً از هر نظر مشابه هستند، SAND در دراز مدت سرمایه گذاری بهتری است. اگر روی متاورس ها سرمایه گذاری کرده اید و برای کسب درآمد بازی می کنید، پس کمی SAND برای خودتان تهیه کنید. با این حال، اگر قصد سرمایه گذاری دارید، تحقیق مناسب و کاملی انجام دهید.

می خواهید بدانید که چگونه با خیال راحت در SAND و MANA سرمایه گذاری کنید؟ مطالب زیر را بررسی کنید

بهترین صرافی های ایرانی ارز دیجیتال

چگونه ارز دیجیتال بخریم

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری ۲۰۲۲

 

منبع

مقاله‌های مشابه

ماینر S17 : بررسی مشخصات، قیمت و خرید ماینر Antminer S17 و S17 Pro

ماینر S17 : بررسی مشخصات، قیمت و خرید ماینر Antminer S17 و S17 Pro

در 29 مارس 2019، تولیدکننده پیشرو سخت افزار استخراج در جهان، بیت مین (Bitmain)، رسما تاریخ عرضه Antminer S17 را اعلام کرد. این ماینر ASIC جدید، منحصراً برای ارز دیجیتال هایی که از الگوریتم SHA-256...

بیشتر بخوانید
هوش مصنوعی چگونه بر ترید ارزهای دیجیتال تأثیر می گذارد؟ *

هوش مصنوعی چگونه بر ترید ارزهای دیجیتال تأثیر می گذارد؟ *

مقدمه: معاملات ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر بسیار پرسود بوده است، به طوری که بیت‌کوین در اوایل سال 2021 به بالاترین حد خود یعنی 65 هزار دلار رسید و سپس به حدود 16 هزار دلار سقوط کرد. در حالی که...

بیشتر بخوانید

به زودی:

چگونه با ارز دیجیتال درآمد کسب کنم؟

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *