آموزش ارز دیجیتال

صرافی ارز دیجیتال

نویسنده: سامان رضائی
۶ بهمن ۱۴۰۰
صرافی ارز دیجیتال

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

صرافی ارز دیجیتال پلتفرمی است که در آن می توانید ارزها و توکن های دیجیتال را بخرید و بفروشید و سود کسب کنید. می توانید از صرافی ها برای مبادله یک ارز دیجیتال با دیگری استفاده کنید، برای مثال، بیت کوین (BTC) را به لایت‌کوین تبدیل کنید و بالعکس. یا با استفاده از ارز معمولی مانند دلار یا ریال، ارز دیجیتال بخرید. صرافی های ارز دیجیتال نشان دهندۀ قیمت لحظه ای ارز دیجیتال نیز هستند. البته ممکن است قیمت ارز دیجیتال در صرافی های مختلف با هم فرق داشته باشد. شما می‌توانید در یک صرافی، ارزهای دیجیتال را به دلار یا ریال تبدیل کنید تا به عنوان پول نقد در حساب بانکی خودتان پس انداز کنید.

تایرون راس، مشاور مالی و مدیر عامل شرکت Onramp Invest (پلتفرم سرمایه گذاری ارز دیجیتال) می گوید: هیچ صرافی ای وجود ندارد که برای همه کاربران بهترین باشد. در عوض پیشنهاد می دهد علایق خود را ارزیابی کنید و صرافی ای را پیدا کنید که با اهداف شما همسو باشد. به عنوان مثال، شاید شما به دنبال یک ارز دیجیتال خاص هستید، یا می خواهید همزمان با ورود به سرمایه گذاری در حوزه رمزارز، به یادگیری هم ادامه دهید. با سایت ارز دیجیتال همراه باشید.

 

بهترین صرافی ارز دیجیتال، چه ویژگی هایی دارد؟

در دسترس بودن

قوانین محلی یا ملی شما ممکن است مانع از خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی های خاصی شود. در برخی از کشورها، مانند چین، دسترسی به صرافی های ارز دیجیتال ممنوع است. اغلب می‌توانید اطلاعاتی درباره محدودیت های صرافی و همچنین دسترسی به ارزهای کشورهای مختلف را در سایت آن صرافی پیدا کنید.

مثلا صرافی های بایننس (Binance) و کوین بیس (Coinbase) شهروندان ایرانی را از دسترسی به خدمات خود تحریم کرده اند. برای جلوگیری از بلوکه شدن و از دست دادن سرمایه خود، قبل از ورود به این صرافی ها تحقیقات کامل انجام دهید. به جای استفاده از اینها می توانید از صرافی های ایرانی، مانند صرافی نوبیتکس، والکس یا صرافی اکسیر استفاده کنید.

بیشتر بدانید:
بررسی صرافی های ایرانی ارز دیجیتال
بررسی سایت صرافی کوینکس

امنیت

ارزهای دیجیتال توسط هیچ نهاد مرکزی ای پشتیبانی نمی شوند، و دارایی های دیجیتال شما مانند پول معمولی در بانک ها یا سرمایه گذاری های سنتی توسط اشخاص خاصی محافظت نمی شود. در حوزه ارزهای دیجیتال، مسئولیت حفظ امنیت رمزارزها با خود شخص است.

یک صرافی معتبر ارز دیجیتال، دارای سیاست های بیمه است تا از ارزهایی که کاربران در صرافی نگهداری می کنند، در برابر هک یا سرقت و کلاهبرداری محافظت کند. به عنوان مثال، کوین بیس دارای یک بیمه نامه به ارزش ۲۵۵ میلیون دلار است. این بدان معناست که اگر دارایی های کوین بیس هک شود و هر مقدار ارز دیجیتال تا سقف ۲۵۵ میلیون دلار دزدیده شود، کاربران ضرر نخواهند کرد. دیگر صرافی ها، مانند صرافی Kraken، برای محافظت از کاربران خود، به شیوه های امنیتی خودشان متکی هستند.

کارمزد

کارمزدها مورد دیگری است که باید در انتخاب صرافی در نظر بگیرید، اما لزوماً اجازه ندهید کارمزد بالا، شما را از ورود به یک صرافی معتبر منصرف کند. اسپنسر مونتگومری، بنیانگذار یک برنامه‌ی آموزشی برای سرمایه گذاران ارز دیجیتال، می‌گوید: «هر صرافی ای که خرید ارز را برای شما آسان تر کند، هزینه‌ی بیشتری قرار است از شما دریافت کند. کارمزدهای بالاتر همچنین می‌تواند به خاطر بیمه هایی باشد که صرافی های بزرگ و محبوب ارائه می کنند.

کارمزد مبادله ممکن است یک قیمت ثابت یا درصدی از مبلغ کل معامله باشد. بسته به ارزهایی که معامله می کنید نیز ممکن است کارمزدهای متفاوتی وجود داشته باشد. اطمینان حاصل کنید که قبل از ورود به یک صرافی، قوانین کارمزد آن را مطالعه کرده باشید.

نکات پایانی صرافی ارز دیجیتال

همانطور که بارها و بارها در مورد بازار ارز دیجیتال از کارشناسان می شنویم، تا جایی که می توانید قبل از سرمایه گذاری برای یادگیری وقت بگذارید. آموزش خودتان یکی از پرسودترین کارهایی است که می توانید انجام دهید.

بنپارت (Boneparth) می گوید: “شما احتمالاً باید زمان بیشتری را صرف یادگیری کنید تا انجام معامله. اینکه شما پول خود را در یک محیط بسیار وحشی و پرنوسان به خطر می اندازید، یک مساله مهم است. بنابراین مهم است که آموزش ببینید، به خصوص زمانی که قرار است با دارایی های پرخطر سروکار داشته باشید.

بیشتر بدانید:
چگونه بیت کوین بخریم
بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری ۲۰۲۲
کیف پول بیت کوین: آیا برای ذخیره ارز دیجیتال حتما به یک کیف پول نیاز دارید؟

 

برای آموزش های بیشتر می توانید عضو خبرنامه کریپتوباز شوید

منبع

مقاله‌های مشابه

ماینر S17 : بررسی مشخصات، قیمت و خرید ماینر Antminer S17 و S17 Pro

ماینر S17 : بررسی مشخصات، قیمت و خرید ماینر Antminer S17 و S17 Pro

در 29 مارس 2019، تولیدکننده پیشرو سخت افزار استخراج در جهان، بیت مین (Bitmain)، رسما تاریخ عرضه Antminer S17 را اعلام کرد. این ماینر ASIC جدید، منحصراً برای ارز دیجیتال هایی که از الگوریتم SHA-256...

بیشتر بخوانید
هوش مصنوعی چگونه بر ترید ارزهای دیجیتال تأثیر می گذارد؟ *

هوش مصنوعی چگونه بر ترید ارزهای دیجیتال تأثیر می گذارد؟ *

مقدمه: معاملات ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر بسیار پرسود بوده است، به طوری که بیت‌کوین در اوایل سال 2021 به بالاترین حد خود یعنی 65 هزار دلار رسید و سپس به حدود 16 هزار دلار سقوط کرد. در حالی که...

بیشتر بخوانید

به زودی:

چگونه با ارز دیجیتال درآمد کسب کنم؟

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *