آموزش ارز دیجیتال

ماینر M21s : بررسی مشخصات، قیمت و خرید ماینر بیت کوین مدل Whatsminer M21s

نویسنده: سامان رضائی
۱۸ تیر ۱۴۰۱
ماینر m21s بررسی، مشخصات، خرید، نصب و قیمت

در سال ۲۰۱۹ میلادی، شرکت MicroBt، سری معروف ماینرهای ASIC خود را با نام Whatsminer M20 راه اندازی کرد. واتسماینر، نام تجاری سخت افزار استخراج بیت کوین با طراحی “آماده نصب و راه اندازی” است. Whatsminer M21s به راحتی نصب می شود و بیت کوین (BTC) یا بیت کوین کش (BCH) را استخراج می‌کند و به ماینرها کمک می‌کند وارد بازار جدید و پرطرفدار استخراج ارز دیجیتال شوند.

ماینر M21s به عنوان بازتولید موفق مدل های سری M10 شناخته می شود. این محصولات شامل M20، M21، M21b، M20s و M21s هستند که همگی از تراشه ۸ نانومتری سامسونگ استفاده می‌کنند و لوگوی جدید شرکت MicroBt را بر روی خود دارند که ویژگی های بیشتری دارد و مشخص تر است.

شرکت فناوری میکروالکترونیک بیتِ شِنژن (شهری در چین) که در سال ۲۰۱۶ تأسیس شد، یکی از تولیدکنندگان پیشروی ماینرهای ایسیک (ASIC) است. این شرکت در حال طراحی و تولید تراشه‌های ۲۸ نانومتری، ۱۶ نانومتری و ۷ نانومتری است و پیشرفت های بسیاری در زمینه هایی مانند فناوری بلاک چین (Blockchain)، رایانش ابری و هوش مصنوعی داشته است.

بیشتر بدانید:
ماینر T2T 30th : بررسی مشخصات و خرید ماینر بیت کوین مدل اینوسیلیکون T2Tz
ماینر s9j – مشخصات و خرید دستگاه ماینر S9j Antminer

 

درباره ماینر M21s

Whatsminer M21S مانند مدل قبلی خود، M21 دارای طراحی یکپارچه با منبع تغذیه کشیده و اندازه ی کوچکتر است. طراحی هش برد دقیقا مانند M21 است تا ماینرها بتوانند داشبورد را جداگانه خریداری کنند و آن را با سایر اجزای M21 قبلی خود ادغام کنند.

هشریت ماینر M21s بین ۵۶ تا ۵۸ تراهش است که نسبت به مدل M21 بیشتر است. اندازه فیزیکی آن ۱۵.۵x24x39 سانتیمتر با وزن ۱۲.۵ کیلوگرم است. اندازه این دستگاه ماینر باعث می شود دستگاه در هنگام حمل و نقل، حجم کمتری داشته باشد و همچنین در مزارع استخراج ارز دیجیتال، جای کمتری را اشغال کند.

M21s دارای منبع تغذیه P5-12-2200-V1 برای تولید برق DC خروجی ۱۲.۸ ولت است. سوکت ۱۰ آمپر ورودی منبع تغذیه نیز به درستی کار می کند.

 

الگوریتم استخراج

ماینرهای Whatsminer M21s با الگوریتم SHA-256 می توانند بیش از ۴۰ مورد از انواع ارز دیجیتال تولید کنند، اما سکه های پرسودتر، بیت کوین (BTC) و بیت کوین کش (BCH) هستند. این دستگاه با متوسط هشریت ۵۶ تراهش بر ثانیه، ۳۳۶۰ وات برق مصرف می کند.

همچینین دارای یک رابط اترنت، اسلات کارت حافظه جانبی (TF)، دکمه پیدا کردن IP، دکمه ریست و لامپ ال ای دی وضعیت روی کنترل برد است. برای راحتی در هنگام جستجوی آدرس IP دستگاه، آدرس MAC بر روی کنترل برد نصب است و این ویژگی باعث تولید ماینرهایی شده است که استفاده از آنها برای همه آسان است.

 

سطح نویز

نویز این دستگاه کاملاً طبیعی است، زیرا اکثر ماینرهای ASIC، سطح نویز بین ۶۰ تا ۸۰ دِسیبِل دارند. برای درک بهتر این موضوع، سطح نویز ۷۵ دسیبل معادل صدای جاروبرقی است. ماینر M21s را می توان برای استخراج در خانه استفاده کرد، اما باید از باکس های سایلنت و تجهیزات کنترل کننده صدا استفاده کرد. صدای دستگاه به خاطر دو فن “هیت سینک” برای خنک سازی پردازنده ها ایجاد می شود.

 

سودآوری ماینر M21s

سودآوری و بازگشت سرمایه (ROI) معیارهای مهمی برای خرید ماینرها هستند و ماینر M21s بسته به قیمت برق و هزینه های خنک سازی در هر منطقه خاص، سوددهی متفاوتی دارد. زمانی که قیمت ارزهای قابل استخراج بالا باشد، ماینرها سود خوبی به دست می آورند.

برای بررسی میزان سوددهی دستگاه های ASIC می توانید از سایت روبرو استفاده کنید: www.cryptocompare.com

شرکت میکرو بی تی برای هر استخراج کننده بیت کوین ASIC که از آنها خریده اید و دیگر کار نمی کند، خدمات پس از فروش ارائه می دهد. شما باید با ایمیل پشتیبانی تماس برقرار کنید یا برای تیم فنی آنها تیکت ارسال کنید تا مشکل شما را برطرف کنند.

آیا تا کنون از ماینرهای Whatsminer استفاده کرده اید؟ لطفا در کامنت ها تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

مشخصات و ویژگی های ماینر M21s

سازنده شرکت میکرو بی تی
مدل ماینر Whatsminer M21s
سال ساخت ۲۰۱۹
سودآورترین ارز دیجیتال بیت کوین
ابعاد ۱۵۵x240x390 میلیمتر
وزن ۱۲.۵ کیلوگرم
نویز ۷۵ dB (دسی بِل)
تعداد فن ۲
منبع تغزیه (پاور) ۳۳۶۰W
ولتاژ خروجی ۱۲V
کابل ارتباطی Ethernet

 

منبع۱ منبع۲

 

مقاله‌های مشابه

ماینر S17 : بررسی مشخصات، قیمت و خرید ماینر Antminer S17 و S17 Pro

ماینر S17 : بررسی مشخصات، قیمت و خرید ماینر Antminer S17 و S17 Pro

در 29 مارس 2019، تولیدکننده پیشرو سخت افزار استخراج در جهان، بیت مین (Bitmain)، رسما تاریخ عرضه Antminer S17 را اعلام کرد. این ماینر ASIC جدید، منحصراً برای ارز دیجیتال هایی که از الگوریتم SHA-256...

بیشتر بخوانید
وام ارز دیجیتال: کلید شما برای آزادی مالی *

وام ارز دیجیتال: کلید شما برای آزادی مالی *

آیا از اینکه تحت سلطه بانک ها و وام دهندگان سنتی هستید، خسته شده اید؟ آیا شده تابحال درخواست شما برای دریافت یک وام رد شده باشد؟ آیا فرآیند درخواست وام سنتی را بسیار طولانی و خسته کننده می دانید؟...

بیشتر بخوانید

به زودی:

چگونه با ارز دیجیتال درآمد کسب کنم؟

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *