آموزش ارز دیجیتال

ماینر S9j : مشخصات و خرید دستگاه ماینر S9j Antminer

نویسنده: سامان رضائی
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
ماینر s9j Antminer s9 بررسی مشخصات قیمت خرید

با افزایش روزافزون سختیِ استخراج بیت کوین، کسب سود واقعی به عنوان ماینر بیت کوین، سخت تر می شود. با این حال یکی از قدرتمندترین و کارآمدترین ماینرهای ASIC که تا به امروز معرفی شد، دستگاه ماینر s9j از نوع انتماینر (Antminer) است.

به نظر می‌رسد که Antminer s9j تنها برای آن دسته از استخراج کنندگان بیت کوین (BTC) مفید است که هنوز می تواند با استفاده از مصرف برق ارزان، بازدهی مثبتی داشته باشند. با سایت ارز دیجیتال کریپتوباز همراه باشید تا مشخصات این دستگاه را بررسی کنیم و ببینیم آیا خرید ماینر s9j به صرفه است یا خیر؟

بیشتر بدانید:
ماینر T2T 30th : بررسی مشخصات و خرید ماینر بیت کوین مدل اینوسیلیکون T2Tz
کسب درآمد از ارز دیجیتال : ۸ روش ایجاد ثروت با بیت کوین و صنعت رمزارز

 

۶ نکته که قبل از خرید Antminer s9 باید بدانید

۱. ماینر s9j Antminer یکی از قدرتمندترین ماینرهای موجود در بازار

دستگاه ماینر s9j Antminer دارای هشریت ۱۲ تا ۱۴ تراهش بر ثانیه است (و نه صرفاً ۱۴ تراهش که گاهی اوقات در تبلیغات آن می بینیم). به این معنی که می تواند هر ماه حدود ۰.۰۰۰۶ بیت کوین تولید کند. البته این درآمد ناخالص آن است و هزینه برق، هزینه استخر استخراج، یا هزینه های تعمیر و نگه داری را باید در نظر بگیریم. من اعداد را با ۳ ماشین حساب استخراج بیت کوین محاسبه کردم و همه آنها نتیجه یکسانی را نشان دادند. حدود ۷۰ دلار در ماه درآمد خالص (با در نظر گرفتن قیمت لحظه ای بیت کوین). Antminer S9 همچنین جزو کارآمدترین ماینرهای موجود در بازار است. به این معنی است که کمترین میزان انرژی را نسبت به سایر ماینرهای موجود هدر می دهد. اگر مصرف برق را نیز در نظر بگیرید، کمی کمتر از مبلغ محاسبه شده، بیت کوین تولید خواهید کرد.

 

۲. ماینر s9j به صرفه ترین ماینر موجود در بازار است

قیمت Antmier s9 بسیار متفاوت است. خرید ماینر s9j در سایت شرکت سازنده Bitmain دیگر امکان پذیر نیست. می توانید این ماینر را با قیمت های مشابه در سایت ایسام یا دیوار خریداری کنید. سایت آی تی بازار و تُرب، بهترین مکان ها برای جستجوی قیمت ماینر S9j هستند.

این ماینر، به صرفه ترین ماینر موجود در بازار امروز (در ایران) است، زیرا ویژگی‌های برتری در استخراج ارز دیجیتال دارد. برای اینکه سرمایه گذاری اولیه خود را به دست آورید، باید حدود ۱۰ ماه با در نظر گرفتن میانگین هزینه برق، ماینینگ انجام دهید. ۱۰ ماه زمان زیادی در دنیای بیت کوین است. دشواری استخراج ممکن است تغییر کند، نرخ ارز در نوسان خواهد بود و همه این موارد، پیش بینی اینکه واقعا بازگشت سرمایه چقدر طول می کشد را دشوار می کند. اما این را در نظر بگیرید که بهترین سرمایه گذاری ها نیز به بازگشت سرمایه ۲ الی ۳ ساله حتی نزدیک نمی شوند.

خرید ماینر s9j

 

۳. برای راه اندازی و نصب ماینر s9j Antminer به یک پاور جداگانه نیاز دارید

ماینر s9j را نمی توان مستقیما به برق وصل کرد، بلکه به یک پاور یا منبع تغذیه نیاز دارد. بنابراین هر زمان که Antminer را خریداری می کنید، به خاطر داشته باشید که از فروشنده در مورد پاور ماینر سوال کنید. یا اینکه باید مقداری پول برای خرید یک پاور در نظر بگیرید. شرکت بیت مِین (Bitmain سازنده Antminer) استفاده از مدل APW3-12-1600-B2 را توصیه می کند که می توانید در وبسایت آنها، یا در سایت های زیر با قیمت های مختلف، آن را تهیه کنید.

اگر شما دارای یک پاور قدیمی ماینر بیت کوین، مانند مدل Whatsminer M3 هستید، ممکن است بتوانید از آن نیز استفاده کنید. یا حتی می توانید از پاورهای قدرتمند کامپیوتر استفاده کنید. به عنوان مثال می شود EVGA SuperNOVA 1300 Watt را به کار برد. دقت کنید که در این زمینه حتما با یک متخصص مشورت کنید زیرا پاور ضعیف ممکن است باعث آتش سوزی بشود. با این حال، اگر از قبل یک PSU سازگار ندارید، بهتر است فقط همان APW3-12-1600-B2 را نصب کنید و قیمت آن را به هزینه سرمایه گذاری اولیه خود اضافه کنید.

 

۴. می توانید به جای دو عدد ماینر s9j Antminer، چند عدد M3 تهیه کنید

از آنجایی که اکثر مردم احتمالاً برای خرید ماینر s9j Antminer اشتیاق بیشتری دارند، ممکن است بخواهید مدل های قدیمی تر ماینر ASIC مثلا اینوسیلیکون M3 را با قیمت بسیار ارزان تر، به دلیل تقاضای کمتر، خریداری کنید. Innosilicon M3 حدود ۹۰ درصد از هشریت s9 را دارد (با سرعت ۱۲ TH/s)، اما خرید ماینر دست دوم M3 هزینه بسیار کمتری خواهد داشت. حتی می توانید با نصف قیمت یک دستگاه ماینر s9، اینوسیلیکون M3 بخرید.

اگر این مسیر را طی کنید، مهم است که سودآوری را دوباره محاسبه کنید، زیرا Innosilicon M3 نسبت به s9 مصرف انرژی بیشتری دارد. در آینده یک مقایسه کامل از سخت افزارهای ASIC که برای استخراج بیت کوین استفاده می شود را منتشر خواهیم کرد.

خرید ماینر M3 از ایسام

 

۵. همه Antminer s9 برابر نیستند

شرکت Bitmain، ماینرهای بیت کوین خود را به صورت دسته ای تحویل می دهد. هر دسته با دیگری متفاوت است و همچنین دارای نرخ هش متفاوتی هستند. بنابراین بسیار مهم است که در هنگام خرید، دقت کنید یک Antminer s9 که دارای نرخ هش ۱۱.۸۵ TH/s است را به جای ماینر s9j که ۱۴.۵ تراهش قدرت دارد، نخرید. به همین دلیل است که قبل از خرید، مهم است که مشخصات دقیق ماینر را بدانید.

به عنوان مثال، دسته Antminer s9s موجود در بازار تنها ۱۱.۸۵TH/s است. مدل های جدید Antminer s9j، قدرتمندتر و بهتر هستند. با این حال، می توانید در بازارهای آنلاین هنوز افرادی را پیدا کنید که مدل های قدیمی تر را می فروشند. به خاطر داشته باشید که مدل‌های ۱۱.۸۵ TH/s قیمت پایین تری هم نسبت به برادر بزرگ خود دارند. بنابراین اگر قیمت مناسبی برای دستگاه ماینر S9s هم پیدا کردید، از خرید آن مدل غافل نشوید.

ختم کلام: مطمئن شوید که مشخصات دقیق ماینری که می خرید را می دانید یا آن را تست کنید. به این ترتیب، بازگشت سرمایه یا ROI دقیق محاسبه می شود.

مشخصات مصرف برق و قیمت خرید دستگاه ماینر s9j برای استخراج بیت کوین

 

۶. در صورت خرید ماینرِ نو از شرکت Bitmain، شما ۹۰ روز ضمانت دریافت می کنید.

شرکت بیت مین به مشتریان خود، ۹۰ روز ضمانت ارائه می دهد، اما این گارانتی با محدودیت هایی همراه است. به عنوان مثال، اگر ماینر را اورکلاک کنید (با سرعتی بالاتر از پیشفرض کارخانه استفاده کنید)، گارانتی معتبر نخواهد بود. همچنین، اگر از پاور نامناسب استفاده کنید یا به ماینر خود آسیب فیزیکی وارد کنید، واجد شرایط دریافت گارانتی نخواهید بود. بنابراین مطمئن شوید که جزئیات ضمانت نامه را با دقت بخوانید.

بروزرسانی: به دلیل تولید مدل های جدیدتر، شرکت سازنده (Bitmain) امکان سفارش ماینر s9j Antminer را از روی سایت برداشته است.

 

نتیجه گیری – آیا خرید دستگاه ماینر s9j Antminer، ارزشش را دارد؟

اگر علاقه مند به استخراج بیت کوین هستید، احتمالاً Antminer s9 تنها راه حل منطقی شما باشد. اما پاسخ به این سوال که “آیا خرید ماینر s9j Antminer ارزشش را دارد؟” کاملا شخصی است چون به عوامل زیادی بستگی دارد. مانند:

  • چه مقدار پول برای استخراج بیت کوین در دسترس دارید
  • محل زندگی شما کجاست (به عنوان مثال هزینه های برق، هزینه های سرمایش)
  • به نظر شما قیمت بیت کوین در آینده چقدر افزایش خواهد یافت

همچنین همیشه این سؤال وجود دارد که سختی بیت کوین چه موقع افزایش می یابد و اینکه چقدر زمان می برد تا Antminer s9 صرفه اقتصادی خود را از دست بدهد.

خرید ماینر s9j

 

ماینینگ مبارک!

منبع

مقاله‌های مشابه

ماینر S17 : بررسی مشخصات، قیمت و خرید ماینر Antminer S17 و S17 Pro

ماینر S17 : بررسی مشخصات، قیمت و خرید ماینر Antminer S17 و S17 Pro

در 29 مارس 2019، تولیدکننده پیشرو سخت افزار استخراج در جهان، بیت مین (Bitmain)، رسما تاریخ عرضه Antminer S17 را اعلام کرد. این ماینر ASIC جدید، منحصراً برای ارز دیجیتال هایی که از الگوریتم SHA-256...

بیشتر بخوانید
وام ارز دیجیتال: کلید شما برای آزادی مالی *

وام ارز دیجیتال: کلید شما برای آزادی مالی *

آیا از اینکه تحت سلطه بانک ها و وام دهندگان سنتی هستید، خسته شده اید؟ آیا شده تابحال درخواست شما برای دریافت یک وام رد شده باشد؟ آیا فرآیند درخواست وام سنتی را بسیار طولانی و خسته کننده می دانید؟...

بیشتر بخوانید

به زودی:

چگونه با ارز دیجیتال درآمد کسب کنم؟

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *