آموزش ارز دیجیتال

نرم افزار ریگ ماینینگ : دانلود و نصب نرم افزار ماینر ارز دیجیتال برای ویندوز

نویسنده: سامان رضائی
۱۰ فروردین ۱۴۰۱
نرم-افزار ریگ ماینینگ mining software

نرم افزار ریگ ماینینگ، یک نرم افزار است که ماینرها از آن به منظور استخراج ارزهای دیجیتال مانند اتریوم (ETH)، اتریوم کلاسیک (ETC)، ریون کوین (RVN) و … استفاده می کنند. همه ارزهای دیجیتالی که از روش اثبات کار (PoW) استفاده می کنند را می توان استخراج کرد و درآمد جاری بدست آورد، مانند بیت کوین (BTC).

 

بررسی اجمالی نرم افزار ریگ ماینینگ

NBMiner یکی از نرم‌افزارهای عالی برای ماینینگ ارزهای دیجیتال است که روی کارت گرافیک AMD و کارت گرافیک NVIDIA کار می کند. این نرم‌افزار به گونه ای ساخته شده است که شروع کار برای ماینرها ساده باشد و پیچیدگی های زیادی در آن وجود نداشته باشد.

NBMiner دارای دستورات منحصر به فردی است که می توانید از آنها استفاده کنید. همچنین در حال حاضر از حالت LHR پشتیبانی می کند که به بالا بردن هشریت GPU های LHR در استخراج کمک می کند. در قسمت اورکلاک بیشتر در مورد آن توضیح می دهیم.

بیشتر بدانید:
چگونه ریگ استخراج اتریوم بسازیم
بهترین کارت گرافیک برای ماینینگ (۳تا از برترین ها)
بهترین مادربرد ماینینگ (۵تا از برترین ها)

الگوریتم ها و کارمزد

در اینجا فهرستی از همه الگوریتم‌هایی که NBMiner پشتیبانی می‌کند و همچنین درصد کارمزد هر کدام را آورده ایم:

الگوریتم ماینینگ درصد کارمزد
Ethash, ETChash ۱%
Autolykos, KawPw, Beamv3, Progpow_sero, Cuckatoo, cuckoo_ae ۲%
Octopus ۳%

 

دانلود از سایت رسمی

نرم افزار ماینر NBMiner را می‌توانید از صفحه رسمی آن در GitHub یا از طریق سایت اصلی NBMiner دانلود کنید. نسخه دانلود شده ممکن است با نسخه آموزشی متفاوت باشد، زیرا احتمال دارد تا زمانی که این راهنما را می‌خوانید بروزرسانی های جدید اضافه شود، اما دستورالعمل‌ها تغییر نخواهند کرد و به همان شکل می توانید نرم افزار ماینر خود را راه اندازی کنید.

دانلود نرم افزار ریگ ماینینگ

فایل سازگار با سیستم عامل خود را دانلود کرده و آن را از حالت فشرده خارج کنید. اگر از ویندوز استفاده می کنید، باید آخر اسم فایل _Win.zip داشته باشد.

لطفاً از نصب NBMiner از منابع غیر معتبر خودداری کنید تا از به خطر افتادن شبکه و سیستم خود جلوگیری کنید. همچنین می‌توانید ماینر خود را در لیست سفید (White List) آنتی‌ویروس خود قرار دهید تا تصادفاً آن را حذف نکند.

 

بروزرسانی نسخه قدیمی

راهی برای بروزرسانی مستقیم نسخه ای که در سیستم خود دانلود می کنید وجود ندارد، زیرا ماینر NBMiner چیزی را در کنترل پنل سیستم شما نصب نمی کند. بنابراین دانلود مجدد نرم افزار از منابع رسمی پس از انتشار نسخه جدید، بهترین راه است.

اگر نسخه قدیمی شما کار می کند، نیازی به دانلود نسخه جدید نیست، مگر اینکه بهینه سازی های مهمی در انتشار نسخه جدید وجود داشته باشد.

 

راه اندازی ماینر NBMiner

شروع کار با NBMiner به اندازه سایر ماینرهای CLI ساده است. NBMiner دارای چندین فایل مختلف است که نام آنها با start_ شروع می شود. همه آنها، فایل هایی از پیش ساخته شده برای استخراج ارزهای دیجیتال مختلف هستند.

هنگامی که تصمیم گرفتید کدام ارز دیجیتال را می خواهید استخراج کنید، مراحل ساده شده زیر را دنبال کنید.

 

مراحل راه اندازی نرم افزار ریگ ماینینگ

۱. نرم افزار ماینر را از منابع معتبر ذکر شده در بالا دانلود کنید.

۲. فایل دانلود شده را با استفاده از نرم افزار Winrar یا ابزارهای دیگر از حالت فشرده خارج کنید.

نرم افزار ریگ ماینینگ - فایل های استخراج ارز دیجیتال

 

۳. فایل bat مربوط به سکه ای که می خواهید استخراج کنید را با استفاده از نرم افزار Notepad یا نرم افزارهای مشابه ویرایش کنید. در این مثال می خواهیم اتریوم (ETH) استخراج کنیم. آدرس کیف پول خود، نام ورکر (Worker) که همان نام دلخواه ریگ شماست، و آدرس استخر خود را وارد کنید.

در این مثال، برای استخر استخراج از CrazyPool استفاده خواهیم کرد، اگر می‌خواهید درباره استخرهای استخراج بیشتر بدانید، می‌توانید از این مطلب دیدن کنید: بهترین استخر ارز دیجیتال (۳ تا از برترین ها)

nbminer -a ethash -o nicehash+tcp://us.crazypool.org:3333 -u 0x4F9bEBE3adC3c7f647C0023C60f91AC9dfFA52d5.YourRigName

می توانید در فایل bat به جای قسمت nicehash+tcp://us.crazypool.org:3333 آدرس و پورت هر استخری را قرار دهید.

نکته: اگر نرم افزار Note همه کد ها را در یک خط نشان می‌دهد و ویرایش آن را سخت می‌کند، برای رفع آن از Enter استفاده نکنید، در عوض گزینه Word Wrap را از منوی Format در داخل نرم افزار Notepad فعال کنید.

 

۴. تغییرات را ذخیره کنید و آن را ببندید.

 

۵. ماینر را با دوبار کلیک کردن روی فایل bat اجرا کنید. اگر از هر دستورات خاص عملکردی استفاده می‌کنید آن را به شکل Administrator اجرا کنید (راست کلیک کنید و گزینه Run as Administrator را بزنید).

۶. پس از رسیدن به حداقل موجودی، استخر به صورت اتوماتیک درآمد شما را به آدرس کیف پول تان واریز می کند.

 

تبریک می گویم! اکنون کامپیوتر شما با نرم افزار ریگ ماینینگ NBMiner در حال استخراج اتریوم است.

ممکن است مدتی طول بکشد تا روی استخری که در حال استخراج آن هستید، هشریت را مشاهده کنید. بنابراین بسته به استخر بین چند دقیقه تا یک ساعت طول می کشد تا در روی استخر نمایش داده شود. اگر بعد از این مدت، در استخر چیزی مشاهده نکردید، درست بودن آدرس کیف پول خود را در استخر بررسی کنید.

 

مشاهده پارامترهای نرم افزار ریگ ماینینگ

می توانید با استفاده از فایل Open_web_monitor که در پوشه NBMiner وجود دارد بر نرم افزار ریگ ماینینگ نظارت کنید. این فایل در مرورگر وب باز می شود و مشخصات ماینینگ را نمایش می دهد.

نرم افزار ریگ ماینینگ - مشاهده پارامترهای استخراج اتریوم

 

اورکلاک نرم افزار

NBMiner از اورکلاک دسته ای فایل ها پشتیبانی نمی کند. NBMiner دو کد عملکردی دارد که می توانید از آنها برای اورکلاک و شکستن قفل LHR کارت گرافیک NVIDIA استفاده کنید. یکی برای GPU های LHR عمل می کند و دیگری برای بهینه سازی کارت گرافیک در استخراج ارز دیجیتال است.

برای این کار به آخر کد خود -mt 0,2 -lhr-mode 2 را اضافه کنید و فایل را ذخیره کنید.

اگر می خواهید از دستور اورکلاک برای CPU یا کارت گرافیک استفاده کنید، باید نرم افزار ریگ ماینینگ را به عنوان Administrator اجرا کنید. برای انجام این کار باید مطمئن شوید که در کدهای فایل .bat مسیر کامل فایل nbminer.exe نوشته شده باشد، نه کلمه nbminer به تنهایی.

مثال:

“C:\Users\USERNAME\Desktop\Miners\NBMiner_39.2_Win\nbminer” -a ethash -o nicehash+tcp://us.crazypool.org:3333 -u 0x4F9bEBE3adC3c7f647C0023C60f91AC9dfFA52d5.MiningChamber -mt 0,2 -lhr-mode 2

ممکن است مسیر فایل شما با مسیر فایل من متفاوت باشد، بنابراین مطمئن شوید که C:\Users\USERNAME\Desktop\Miners\NBMiner_39.2_Win\nbminer را با مسیر خود جایگزین کرده اید. مسیر را می توانید از محل قرارگیری فایل nbminer.exe پیدا کنید.

برای اورکلاک کارت گرافیک همیشه می‌توانید از نرم افزارهای دیگری مانند افتربرنر (MSI Afterburner)، ای ام دی (AMD Radeon Settings) یا اورراید (OverdriveNTool) استفاده کنید، بنابراین اگر درک این قسمت برایتان دشوار است، از نرم‌افزار ذکر شده بالا استفاده کنید.

 

منبع

مقاله‌های مشابه

ماینر S17 : بررسی مشخصات، قیمت و خرید ماینر Antminer S17 و S17 Pro

ماینر S17 : بررسی مشخصات، قیمت و خرید ماینر Antminer S17 و S17 Pro

در 29 مارس 2019، تولیدکننده پیشرو سخت افزار استخراج در جهان، بیت مین (Bitmain)، رسما تاریخ عرضه Antminer S17 را اعلام کرد. این ماینر ASIC جدید، منحصراً برای ارز دیجیتال هایی که از الگوریتم SHA-256...

بیشتر بخوانید
وام ارز دیجیتال: کلید شما برای آزادی مالی *

وام ارز دیجیتال: کلید شما برای آزادی مالی *

آیا از اینکه تحت سلطه بانک ها و وام دهندگان سنتی هستید، خسته شده اید؟ آیا شده تابحال درخواست شما برای دریافت یک وام رد شده باشد؟ آیا فرآیند درخواست وام سنتی را بسیار طولانی و خسته کننده می دانید؟...

بیشتر بخوانید

به زودی:

چگونه با ارز دیجیتال درآمد کسب کنم؟

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *