آموزش ارز دیجیتال

چگونه ریگ استخراج اتریوم بسازیم

نویسنده: سامان رضائی
۱۵ اسفند ۱۴۰۰
ریگ استخراج اتریوم

چگونه ریگ استخراج اتریوم بسازیم

ریگ استخراج اتریوم به سخت افزار، نرم افزار و استخر ماینینگ مناسب نیاز دارد. نیاز به دانش، راهنمایی و کمی حوصله برای کسب درآمد از این طریق دارید، اما راه اندازی آن بیشتر از یک هفته طول نمی کشد.

آموزش زیر به شما کمک می کند تا یک ریگ استخراج اتریوم با ۶ کارت گرافیک برای خودتان بسازید. البته سایر ارزهای دیجیتال را هم می توانید با استفاده از این ریگ استخراج کنید که برخی از آنها حتی از اتریوم هم سودده تر هستند. این آموزش بسیار ساده نوشته شده به طوری که برای افرادی که هیچ تجربه ای در ساخت کامپیوتر ندارند هم مناسب است.

استخراج بیت کوین چیست

 

ریگ استخراج اتریوم چیست؟

ریگ استخراج اتریوم در واقع یک کامپیوتر معمولی است با این تفاوت که تعداد کارت گرافیک بیشتری دارد و نرم افزار مخصوصی روی آن نصب می شود. مسئولیت این کارت های گرافیک، انجام تراکنش های ارز دیجیتال است. از آنجایی که ارزهای دیجیتال مستقل از بانک ها هستند، تراکنش های آن ها توسط اشخاصی انجام می شود که در این کامپیوترها سرمایه گذاری می کنند.

ارزهای دیجیتالی که می توان با استفاده از ریگ استخراج کرد

کارت های گرافیک شما می‌تواند از الگوریتم‌های زیادی برای ماینینگ استفاده کند. شامل Lyra2REv3، MTP، X16RT، X25X، Ethash، CryptoNightGPU، Cuckaroo29s و Zhash می‌شوند.

+ لیست کامل ارزهای دیجیتال قابل استخراج با ریگ: Aion (AION) Equihash (10,9)BitcoinZ (BTCZ) Bitcoin Gold (BTG) Beam (BEAM) Beam II Nicehash Conflux (CFX) Ethash Nicehash () Ethereum (ETH) Ethereum Classic (ETC) Sinovate (SIN) SnowGem (XSG) Swap (XWP) Ubiq (UBQ) Veil (VEIL) Zcoin (XZC) Zel (ZEL)

 

لیست قطعات مورد نیاز

ابتدا باید تمام قطعات سخت افزاری را که در زیر لیست کرده ایم، تهیه کنید. طبق تحقیقات کریپتوباز این قطعات به صرفه ترین و بهینه ترین های موجود در بازار ایران هستند:

لیست قطعات کامپیوتری مورد نیاز
راهنمای انتخاب بهترین مادربرد ماینینگ
(بهترین مادربرد ماینینگ اگر شما یک گیمر هستید)

سپس بر مبنای بودجه خود، یک یا چند کارت گرافیک تهیه کنید. کارت گرافیک، حیاتی‌ترین بخش ساخت ریگ ماینینگ است، زیرا قطعه‌ای است که تراکنش ها را انجام می دهد و سود را ایجاد می‌کند. توصیه می شود بین ۲ تا ۶ کارت گرافیک خریداری کنید. با استفاده از راهنمای زیر یا لیست زیر می توانید کارت گرافیک خود را انتخاب کنید:

لیست کارت های گرافیک برگزیده
راهنمای انتخاب بهترین کارت گرافیک برای ماینینگ

راهنمای خرید منبع تغذیه (به زودی)

 

چگونه ریگ استخراج اتریوم بسازیم؟

پس از اینکه تمام اجزای مورد نیاز را با موفقیت جمع آوری کردید، مونتاژ ریگ استخراج را شروع کنید. ممکن است در ابتدا کار دلهره‌آوری به نظر برسد، اما اگر دستورالعمل‌ها را به دقت دنبال کنید، مانند ساخت یک پازل است.

مرحله ۱) وصل کردن مادربرد

ابتدا مادربرد را به دقت روی کیس یا شاسی ای که انتخاب کرده اید، قرار دهید. هنگام نصب مادربرد مراقب باشید که پشت مادربرد به جایی برخورد نکند و خراشیده نشود. در صورتی که یک شاسی ماینینگ فلزی دارید، مادربرد را فقط در نقطه‌ای که سوراخ‌های پیچ وجود دارد قرار دهید. پیچ ها را محکم ببندید و مادربرد را سر جای خودش محکم کنید.

نصب مادربرد ریگ استخراج اتریوم

 

مرحله ۲) وصل کردن پردازنده مرکزی (CPU)

سپس، شما باید پردازنده خود را به مادربرد متصل کنید. CPU انتخابی خود را در سوکت مخصوص CPU روی مادربرد قرار دهید. در حین برداشتن دقت کنید خمیر سیلیکونی که روی فن CPU چسبیده است، پاک نشود. علامت مثلثی روی سوکت مادربرد و روی CPU باید کنار هم قرار بگیرند. هنگام قرار دادن CPU در سوکت مادربرد، باید مراقب پین های CPU باشید. آنها می توانند به راحتی خم شوند که به کل CPU آسیب برسانند(اگر علامت مثلث را رعایت کنید به راحتی نصب می کنید).

سوکت برق خنک کننده ی CPU باید به یک پین روی مادربرد با عنوان “CPU_FAN1” متصل شود. اگر به راحتی آن را نمی بینید، باید دفترچه راهنمای مادربرد خود را بررسی کنید تا جای آن را پیدا کنید.

نصب CPU ریگ اتریوم

 

مرحله ۳) نصب رم (RAM)

مرحله بعدی شامل نصب رم یا همان حافظه سیستم است. قرار دادن RAM در سوکت RAM بسیار ساده است. پس از درآوردن رم از بسته بندی، با احتیاط شروع به فشار دادن ماژول رم در سوکت مربوطه کنید. RAM فقط می تواند به یک طریق در سوکت قرار بگیرد. گاهی اوقات برای قرار دادن رم در اسلات نیاز به کمی فشار بیشتری دارید اما مراقب باشید به آن آسیب نرسانید.

نصب رم برای ریگ ماینینگ

نصب رم روی ریگ ماینینگ اتریوم

 

مرحله ۴) رایزرهای USB را وصل کنید

با توجه به تعداد کارت های گرافیکِ ریگ استخراج، بین ۲ تا ۶ رایزر نیاز دارید. کانکتور کوچکتر رایزر PCI-e x1 را باید به مادربرد وصل شود و کانکتور بزرگتر USB x16 سمت کارت گرافیک قرار گیرد. برای برق رایزرها به یک سوکت اتصال که از منبع تغذیه میاید، نیاز دارید. اتصال برق رایزر، بسته به مدل رایزر شما، ممکن است به یک کانکتور شش پین PCI-e، یک کابل SATA یا یک کانکتور Molex نیاز داشته باشد. هر کابلی که از منبع تغذیه می آید را به ۲ رایزر یا بیشتر از ۲ رایرز وصل کنید. هر کابل را به یک رایزر وصل نکنید زیرا ممکن است به آنها آسیب برساند.

نصب رایزرهای گرافیک

نصب رایزرهای گرافیک

 

مرحله ۷) وصل کردن کارت های گرافیک

کارت گرافیک را بعد از اتصال به رایزر، با پیچ، روی کیس یا شاسی نصب کنید. کابل برق ۶ یا ۸ پین که از منبع تغذیه می آید(بر اساس سوکتی که روی گرافیک موجود است) را به کارت گرافیک خود وصل کنید. برای بقیه کارت ها هم این کار را تکرار کنید.

 

نصب نرم افزارها را در یک پست جداگانه آموزش خواهیم داد.

منبع

 

مقاله‌های مشابه

ماینر S17 : بررسی مشخصات، قیمت و خرید ماینر Antminer S17 و S17 Pro

ماینر S17 : بررسی مشخصات، قیمت و خرید ماینر Antminer S17 و S17 Pro

در 29 مارس 2019، تولیدکننده پیشرو سخت افزار استخراج در جهان، بیت مین (Bitmain)، رسما تاریخ عرضه Antminer S17 را اعلام کرد. این ماینر ASIC جدید، منحصراً برای ارز دیجیتال هایی که از الگوریتم SHA-256...

بیشتر بخوانید
وام ارز دیجیتال: کلید شما برای آزادی مالی *

وام ارز دیجیتال: کلید شما برای آزادی مالی *

آیا از اینکه تحت سلطه بانک ها و وام دهندگان سنتی هستید، خسته شده اید؟ آیا شده تابحال درخواست شما برای دریافت یک وام رد شده باشد؟ آیا فرآیند درخواست وام سنتی را بسیار طولانی و خسته کننده می دانید؟...

بیشتر بخوانید

به زودی:

چگونه با ارز دیجیتال درآمد کسب کنم؟

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *