آموزش ارز دیجیتال

چگونه NFT بخریم (توکن غیرقابل معاوضه)

نویسنده: سامان رضائی
۱۰ اسفند ۱۴۰۰
چگونه NFT بخریم

چگونه NFT بخریم؟

فرآیند خرید توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT) را بیاموزید تا بتوانید همین امروز سرمایه‌گذاری روی آن‌ها را آغاز کنید.

تقریباً یک دهه از عمر ارزهای دیجیتال و فناوری بلاکچین می گذرد و آنها تازه شروع به یافتن کاربردهای خود در دنیای واقعی کرده اند. توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) به عنوان یکی از کاربردهای محبوب آنها، به سرعت توجه زیادی را به خود جلب کرده‌اند – به ویژه در میان هنرمندان، مجموعه‌داران آثار هنری و دلالان.

اگر می خواهید که از حرکت رو به جلوی NFTها عقب نمانید اما در عین حال نمی‌دانید چگونه NFT بخرید، در اینجا نحوه شروع به کار را برایتان آورده ایم.

قبل از آن باید بدانید که NFT چیست: NFT چیست

 

چگونه NFT بخریم (توکن غیرقابل معاوضه)

NFT توکنی است که بر روی یک بلاکچین (اکثرا در بلاکچین اتریوم ETH) ساخته و مدیریت می شود که نشان دهنده مالکیت یک شخص بر یک دارایی دیجیتال است. بنابراین، بیشتر NFTها به پرداخت در بلاکچین اتریوم یا دیگر بلاکچین های ارز دیجیتالی (که NFT در آن ساخته شده است)، نیاز دارند.

در اینجا یک راهنمای گام به گام برای خرید NFT آورده ایم:
  1. اتریوم را در یک صرافی ارز دیجیتال مانند نوبیتکس خریداری کنید. (صرافی ایرانی ارز دیجیتال)
  2. ارز دیجیتال خود را به یک کیف پول منتقل کنید. این کیف پول به عنوان یک شماره حساب دیجیتالی برای شماست که ارز دیجیتال شما را در آن ذخیره می شود. همچنین می توانید ارز دیجیتال را به حساب های مختلف انتقال دهید. برخی از صرافی ها مانند والکس دارای ویژگی های کیف پول داخلی هستند که هنگام باز کردن حساب کاربری در آن صرافی، ارائه می شوند، اما گزینه های دیگر مانند کیف پول MetaMask متامسک نیز وجود دارد. (بهترین کیف پول NFT)
  3. کیف پول خود را به یک بازار NFT متصل کنید. پس از اتصال، می توانید شروع به جستجو و خرید مجموعه های NFT در آن بازار کنید. (بهترین سایت NFT)
از کجا NFT بخریم

ده ها “بازار NFT” وجود دارد. در حال حاضر، بزرگ‌ترین آنها OpenSea است که عمدتاً از اتریوم استفاده می‌کند، اما از بیش از ۱۵۰ توکن پرداخت دیگر نیز پشتیبانی می‌کند. سایر بازارهای NFT که دارای طیف گسترده ای از آثار هنری و کلکسیونی هستند عبارتند از Binance NFT و Rarible و Foundation.

برخی از بازارها با دارایی های دیجیتالی خاص تر معامله می کنند. به عنوان مثال، The Musician Marketplace بر روی آهنگ‌سازهای موسیقی تمرکز دارد و NBA Top Shot بازاری است که مجوز رسمی برای خرید لحظات برجسته ی بسکتبال از انجمن ملی بسکتبال [آمریکا] دارد.

فرقی نمی‌کند یک NFT در مجموعه های هنر، کلکسیون، کاراکتر بازی ویدیویی یا دامنه وب‌سایت باشد، در هر صورت بازاری برای آنچه شما می خواهید وجود دارد.

چگونه کیف پول های ارز دیجیتال در خرید NFT ها نقش دارند؟

کیف پول های ارز دیجبتال فقط برای خرید NFT نیستند. هنگامی که انتخاب خود را انجام دادید، به مکانی برای ذخیره NFT نیاز خواهید داشت. گزینه‌های ساده عبارتند از متامسک (MetaMask) و کوین بیس والت (Coinbase Wallet) و سایر صرافی‌های ارز دیجیتالی که ویژگی‌های کیف پول را همراه با یک حساب کاربری ارائه می‌دهند.

با این حال، کیف پول های دیگری برای ذخیره ارزهای دیجیتال و NFT به صورت آفلاین (معروف به ذخیره سازی سرد) وجود دارد. برای مثال، شرکت‌های Trezor و Ledger کیف پول‌های سخت‌افزاری را ارائه می‌کنند که می‌توانید NFT و ارز دیجیتال را در آن ذخیره کنید. کیف پول های سخت افزاری یک لایه امنیتی اضافی برای ذخیره NFTها فراهم می کنند. (کیف ارز دیجیتال ترزور مدل T)

بهترین توکن های NFT برای سرمایه گذاری

برخلاف ارزهای دیجیتال، NFTها ارزشی را از کاربردشان به عنوان یک ارز به دست نمی آورند (مانند تعداد سرمایه گذارانی که در بیت کوین (BTC) سرمایه گذاری می کنند، یا به دلیل راحتی بیت کوین در پرداخت ها). در عوض، NFTها ارزش خود را از دارایی دیجیتالی که در خود دارند (مانند نقاشی، موسیقی، ویدئو، نوشته و غیره) به دست می آورند. بنابراین سرمایه گذاری در NFTها سرمایه گذاری روی یک کالای کلکسیونی است و ارزش آن در طول زمان توسط عوامل مختلفی از جمله کیفیت قطعه هنری، منحصر به فرد بودن آن و نفوذ هنرمندی که آن را خلق کرده است، تعیین می شود.

همچنین می‌توان روی توکن‌ها و ارزهایی که برای خرید و ذخیره NFTها استفاده می‌شوند، سرمایه‌گذاری کرد.

در اینجا بهترین توکن های NFT که در حال حاضر در بازار وجود دارد را به شما معرفی می کنیم:
  1. اکسی اینفینیتی (AXS): Axie Infinity یک بازی دیجیتالی است که در آن بازیکنان موجودات فانتزی به نام Axies را جمع آوری می کنند و با همدیگر به مبارزه می پردازند و می توانند آن ها را مبادله کنند. Axie Infinity بر روی بلاکچین اتریوم ساخته شده است و می توان با انجام بازی ارز دیجیتال اتریوم به دست آورد.
  2. تتا (THETA): Theta یک شبکه بلاکچین برای پخش ویدئو است. تتا به جای استفاده از سرورهای مستقر در مرکز داده، برای پخش ویدئو، یک شبکه همتا به همتا درست کرده است که امکان مشاهده ویدیو را فراهم می کند. توکن های تتا برای کنترل شبکه استفاده می شوند. Theta.tv سرویس پخش اصلی آن است، اما شرکای آن شامل World Poker Tour که میزبان برنامه‌های ویدیویی است هم از تتا استفاده می کند.
  3. تزوس (XTZ): Tezos یک پلتفرم بلاکچین منبع باز است که برای قراردادهای هوشمند طراحی شده است. قراردادهای هوشمند برنامه هایی هستند که در یک بلاکچین ذخیره می شوند و در صورت برآورده شدن شرایط خاصی، به طور خودکار یک توافق یا یک وظیفه را اجرا می کنند. این قراردادها می توانند به ویژه در تقویت برنامه های مالی غیرمتمرکز مفید باشند، اما آنها همچنین NFT ها و بازار NFT را تقویت می کنند. همچنین می توان آنها را برای به دست آوردن سود نگه داری کرد.

امروزه NFT ها عمدتاً در هنر و رسانه های دیجیتال استفاده می شوند، اما استفاده از آنها می تواند بسیار فراتر از مالکیت اقلام کلکسیونی باشد. لیست رو به رشدی از شرکت ها در حال کار بر روی فناوری بلاکچین و NFTها هستند تا از آن ها را در کاربردهای تجاری استفاده کنند. بنابراین ما هم در هر تجارتی که حضور داریم اعم از هنر، رسانه، مالی و پولی، حسابداری، مسکن و … باید آموزش ببینیم که چگونه NFT بخریم و از آن در جهت اهداف تجاری خود استفاده کنیم.

به عنوان یک فناوری جدید، قبل از سرمایه گذاری در NFT باید آموزش ببینید زیرا دارایی های ارز دیجیتال، نوسان شدید قیمتی دارند. اگر تصمیم به خرید NFT و ارز دیجیتال دارید، می توانید روی آموزش های کریپتوباز حساب کنید.

منبع

مقاله‌های مشابه

ماینر S17 : بررسی مشخصات، قیمت و خرید ماینر Antminer S17 و S17 Pro

ماینر S17 : بررسی مشخصات، قیمت و خرید ماینر Antminer S17 و S17 Pro

در 29 مارس 2019، تولیدکننده پیشرو سخت افزار استخراج در جهان، بیت مین (Bitmain)، رسما تاریخ عرضه Antminer S17 را اعلام کرد. این ماینر ASIC جدید، منحصراً برای ارز دیجیتال هایی که از الگوریتم SHA-256...

بیشتر بخوانید
هوش مصنوعی چگونه بر ترید ارزهای دیجیتال تأثیر می گذارد؟ *

هوش مصنوعی چگونه بر ترید ارزهای دیجیتال تأثیر می گذارد؟ *

مقدمه: معاملات ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر بسیار پرسود بوده است، به طوری که بیت‌کوین در اوایل سال 2021 به بالاترین حد خود یعنی 65 هزار دلار رسید و سپس به حدود 16 هزار دلار سقوط کرد. در حالی که...

بیشتر بخوانید

به زودی:

چگونه با ارز دیجیتال درآمد کسب کنم؟

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *