آموزش ارز دیجیتال

لجر نانو اس (Ledger Nano S) – بررسی و مقایسه کیف پول سخت افزاری

نویسنده: سامان رضائی
۲۷ اسفند ۱۴۰۰
خرید لجر نانو اس Ledger Nano S

من بالاخره یک لجر نانو اس گرفتم و تصمیم گرفتم این بررسی را بنویسم که مدت زیادی به تعویق انداخته بودم. در این پست، کمی در مورد کیف پول‌های سخت‌افزاری به طور کلی توضیح خواهم داد و به ویژگی‌ها و مقایسه لجر نانو اس می‌پردازم.

مشخصات، قیمت و خرید کیف پول سخت‌افزاری لجر مدل Nano S در دیجیکالا

 

خلاصه بررسی لجر نانو اس (Ledger Nano S)

لجر نانو S یک کیف پول سخت افزاری محبوب ارزهای دیجیتال است که از طیف گسترده ای از سکه ها پشتیبانی می کند. لجر نانو S رابط کاربری آسان و امنیت بالایی را به کاربران هدیه می دهد. قیمت آن بسیار جذاب است و در مجموع، چیز بدی برای گفتن در مورد آن پیدا نکردم.

 

۱. کیف پول های سخت افزاری

کیف پول‌های سخت‌افزاری احتمالاً قوی‌ترین شکل امنیتی هستند که می‌توانید برای بیت‌کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری داشته باشید. آنها به شما این امکان را می دهند که بیت کوین ها را از هر کامپیوتری(حتی کامپیوتری که آلوده به ویروس است) ارسال و دریافت کنید. و اطمینان داشته باشید که برای تراکنش شما هیچ مشکلی پیش نمی آید. علت اینکه کیف پول‌های سخت‌ افزاری حداکثر امنیت را به دست می‌آورند، این است که کلید خصوصی و امضای معاملات بیت‌کوین را به صورت آفلاین(روی حافظه جانبی) ذخیره می کنند تا کسی نتواند از طریق اینترنت یا بدافزار، کیف پول شما را هک کند.

بیشتر بدانید: چگونه بیت کوین بخریم

اکثر کیف پول‌های سخت‌افزاری از صفحه نمایش به خصوصی برای تأیید تراکنش ها توسط شما استفاده می‌کنند. به این ترتیب، اگر هکرها کنترل رایانه شما را به دست آورند، باز هم نمی توانند آسیبی وارد کنند، زیرا آنها نیاز دارند که به دستگاه فیزیکی متصل به رایانه نیز به دسترسی داشته باشند.

 

۲. نمای کلی لجر

شرکت لجر در سال ۲۰۱۴ تأسیس شد و در ارائه راه حل های امنیتی و زیرساختی برای ارزهای دیجیتال و برنامه های بلاکچین پیشرو است. لجر که محل اصلی آن در پاریس و سانفرانسیسکو است، تیمی متشکل از ۱۳۰ متخصص دارد.

آنها در توسعه انواع محصولات و خدمات برای محافظت از دارایی های ارز دیجیتال افراد و شرکت ها تخصص دارند. در میان محصولات آنها، کیف پول سخت افزاری لجر در ۱۶۵ کشور فروخته شده است. این شرکت در ۴ دور سرمایه گذاری،  بیش از ۸۵ میلیون دلار جمع آوری کرده است.

 

۳. تجربه من در مورد لجر نانو اس

کوچک و جمع و جور است. همچنین دارای یک بدنه فلزی است که آن را در مقایسه با سایر کیف پول های سخت افزاری بادوام تر می کند. نحوه عملکرد Ledger Nano S تقریباً شبیه بقیه کیف پول سخت افزاری است. هنگامی که برای اولین بار آن را به رایانه خود وصل می کنید و تنظیمات آن را انجام می دهید، باید یک پین کد برای محافظت از دستگاه در برابر دسترسی غیرمجاز انتخاب کنید. سپس یک عبارت امنیتی ۲۴ کلمه ای دریافت خواهید کرد که به عنوان “کلید خصوصی” شما عمل می کند.

عبارت ۲۴ کلمه ای

این عبارت باید در مکانی امن نوشته شود. آن را در رایانه خود کپی نکنید، زیرا هر کسی که این عبارت را پیدا کند، کنترل بیت کوین ها را به دست می گیرد. یک پیشنهاد خوب این است که این عبارت را پرینت بگیرید و یا با استفاده از دستگاه Cryptosteel ذخیره کنید (یک دستگاه تماما فلزی برای ذخیره کلید خصوصی بیت کوین).
دستگاه Ledger Nano S دارای ۲ دکمه است که به شما امکان کنترل آن را می دهد. راه اندازی اولیه دستگاه بسیار ساده است و حدود ۳ دقیقه طول می کشد. هنگام ساختن کلید خصوصی، صفحه نمایش خود دستگاه نیز استفاده می شود.

لجر نانو اس Ledger Nano S

اگر رایانه شما ویروسی شود، یک هکر می تواند کلید خصوصی را روی صفحه نمایش شما ببیند. این صفحه نمایش به این دلیل است که کلید خصوصی (عبارت ۲۴ کلمه ای) روی صفحه کوچک دستگاه نشان داده شود تا فقط کسی که به دستگاه فیزیکی دسترسی دارد بتواند آن را ببیند.
پس از راه اندازی دستگاه، تنها چیزی که باقی می ماند، نصب نرم افزار است. یک نرم افزار دسکتاپ که به شما امکان می دهد از طریق دستگاه، بیت کوین ارسال و دریافت کنید. رابط کاربری نرم افزار Ledger Live فوق العاده آسان و بصری است و برای استفاده از آن به هیچ کتابچه راهنمایی نیاز ندارید.
همچنین می توانید از Ledger Nano S برای ایمن سازی کیف پول های نرم افزاری (مانند MyCellium، Electrum، MyEtherWallet و غیره) استفاده کنید.

 

۴. چه سکه هایی را می توان در نانو S ذخیره کرد؟

لجر نانو اس، از بیش از ۱۰۰۰ ارز دیجیتال و توکن پشتیبانی می کند. ارزهای اصلی را می توان از طریق نرم افزار Ledger Live ارسال و دریافت کرد. در اینجا لیستی از بهترین سکه های پشتیبانی شده آمده است:

  • بیت کوین (BTC)
  • بیت کوین کش (BCH)
  • بیت کوین گلد (BTG)
  • اتریوم (ETH)
  • مونرو (XMR)
  • اتریوم کلاسیک (ETC)
  • ریپل (XRP)
  • لایت کوین (LTC)
  • دوج کوین (DOGE)
  • زی کش (ZEX)
  • دَش (DASH)

برای ارسال و دریافت برخی از ارزهای دیجیتال مثل مونرو (Monero) و بایننس کوین (Binance Coin) و توکن های ERC-20 (مثل توکن های قرار گرفته بر روی بلاکچین اتریوم)، به نرم افزار جایگزین متصل به Ledger نیاز دارید (مانند MyEtherWallet و MyCryptoWallet).

 

۵. قیمت لجر نانو اس

کیف پول Ledger Nano S با قیمت ۵۹ دلار (بدون مالیات) توسط شرکت سازنده به فروش می رسد. این باعث می شود Nano S در مقایسه با کیف پول هایی مانند TREZOR One و KeekKey یکی از مقرون به صرفه ترین کیف پول های سخت افزاری موجود در بازار باشد.

 

۶. مقایسه کیف پول های سخت افزاری مختلف

ما در مقاله روبرو به مقایسه کیف پول های سخت افزاری مختلف از جمله لجر و ترزور پرداختیم: بهترین کیف پول ارز دیجیتال

 

۷. سوالات متداول

آیا می توان لجر نانو اس (Ledger Nano S) را هک کرد؟

تا امروز هیچ موردی از هک شدن یک لجر نانو اس گزارش نشده است. با این حال، ترفندهای بسیاری وجود دارد که هکرها برای تخلیه وجوه از کیف پول کاربر انجام می دهند (مثلاً استفاده از روش های روانشناسی برای گول زدن فرد و به دست آوردن عبارت ۲۴ کلمه ای).

تا زمانی که عبارت ۲۴ کلمه ای شما جایش امن باشد و کسی به کیف پول فیزیکی شما دسترسی نداشته باشد، ارزهای دیجیتال شما امن هستند.

چگونه بیت کوین را به لجر نانو اس انتقال دهم؟
  1. Nano S را به رایانه خود وصل کنید
  2. Ledger Live را باز کنید
  3. در دستگاه Nano S خود، ارز بیت کوین را انتخاب کنید (در صورت نیاز پین را وارد کنید)
  4. در Ledger Live به «دریافت» بروید و آدرس بیت کوین خود را کپی کنید
  5. سکه های خود را به آدرس بیت کوین کپی شده ارسال کنید
آیا Nano S برای دریافت بیت کوین باید وصل شود؟

خیر. هنگامی که آدرس بیت کوین خود را کپی کردید، می توانید بیت کوین را در هر کجا و در هر زمان به آنجا ارسال کنید. Nano S (یا هر کیف پول دیگری) برای دریافت ارز دیجیتال نیازی به آنلاین بودن ندارد.

آیا می توانم با لجر نانو اس به گوشی موبایل (آیفون و اندروید) وصل شوم؟

خیر. Nano S را نمی توان با تلفن های همراه استفاده کرد. اگر می خواهید از کیف پول سخت افزاری با گوشی خود استفاده کنید، می توانید Ledger Nano X را که دارای قابلیت بلوتوث است، بررسی کنید.

لجر نانو ایکس Ledger Nano X (بررسی و مقایسه)

مشخصات، قیمت و خرید کیف پول سخت‌افزاری لجر مدل Nano X در دیجیکالا

 

۸. نتیجه گیری: آیا Ledger Nano S ارزش خرید دارد؟

لجر نانو اس محصولی عالی با قیمت مقرون به صرفه است. من عاشق این هستم که تقریباً از تمام ارزهای دیجیتال اصلی پشتیبانی می کند و استفاده از آن با نرم افزار Ledger Live آسان و بصری است. اگر به دنبال ایمن نگه داشتن سکه های خود هستید، قطعا به یک کیف پول سخت افزاری نیاز دارید و Ledger Nano S یکی از بهترین گزینه هاست.

مشخصات، قیمت و خرید کیف پول سخت‌افزاری لجر مدل Nano S در دیجیکالا

خرید لجر نانو اس

 

آیا شما تا به حال از کیف پول سخت افزاری استفاده کرده اید؟ نظر خود را در کامنت ها با کاربران دیگر به اشتراک بگذارید.

 

منبع

مقاله‌های مشابه

ماینر S17 : بررسی مشخصات، قیمت و خرید ماینر Antminer S17 و S17 Pro

ماینر S17 : بررسی مشخصات، قیمت و خرید ماینر Antminer S17 و S17 Pro

در 29 مارس 2019، تولیدکننده پیشرو سخت افزار استخراج در جهان، بیت مین (Bitmain)، رسما تاریخ عرضه Antminer S17 را اعلام کرد. این ماینر ASIC جدید، منحصراً برای ارز دیجیتال هایی که از الگوریتم SHA-256...

بیشتر بخوانید
هوش مصنوعی چگونه بر ترید ارزهای دیجیتال تأثیر می گذارد؟ *

هوش مصنوعی چگونه بر ترید ارزهای دیجیتال تأثیر می گذارد؟ *

مقدمه: معاملات ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر بسیار پرسود بوده است، به طوری که بیت‌کوین در اوایل سال 2021 به بالاترین حد خود یعنی 65 هزار دلار رسید و سپس به حدود 16 هزار دلار سقوط کرد. در حالی که...

بیشتر بخوانید

به زودی:

چگونه با ارز دیجیتال درآمد کسب کنم؟

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *