آموزش ارز دیجیتال

ارز دیجیتال متاورس چیست

نویسنده: سامان رضائی
۱۳ دی ۱۴۰۰
ارز دیجیتال متاورس چیست

ارز دیجیتال متاورس چیست؟

خلاصه:

متاورس ها، جهان های مجازی فراگیر با پتانسیل اجتماعی و مالی بسیار زیادی هستند. استفاده ی آنها از زیرساخت بلاکچین به آنها این امکان می دهد تا از اقتصاد رمزنگاری گسترده تری بهره ببرند و اقلام مجازی را به قیمت واقعی، در خارج از محدوده متاورس، مبادله کنند. با ترکیب محیط‌ های فراگیر واقعیت مجازی (VR)، قابلیت جذاب بازی‌های ویدیویی، تعامل شبکه‌ای، رسانه‌های اجتماعی و تبادل ارزهای دیجیتال، متاورس ها را به عنصری مرکزی در فاز بعدی بازی ها روی اینترنت قرار می دهد.

دسنترالند (Decentraland) چیست؟ آیا همان متاورس است؟

متاورس چیست؟

برای چندین دهه، پتانسیل بزرگ جهان های مجازی فقط در صفحات رمان های علمی تخیلی وجود داشت. امروزه، “metaverse” یکی از پرهیاهوترین کلمات در فناوری است و با اشتیاق توسط توسعه دهندگان نرم افزار و بازی در صنایع مختلف از رمزنگاری و بازی گرفته تا رسانه های اجتماعی مورد استقبال قرار می گیرد. متاورس به یک پدیده بسیار واقعی تبدیل شده است که دارای تعداد زیادی پلتفرم پر رونق است.

.

متاورس یک دنیای مجازی مشترک و همه جانبه است که در آن بازیکنان، که معمولاً توسط آواتارها نشان داده می‌شوند، می‌توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند، تجربیاتی بسازند، و اشیا و مناظر درونی را خلق کنند. هر کدام از متاورس ها معمولاً اقتصاد و ارز خود را دارند که کاربران می توانند با آن املاک دیجیتالی، اقلام، لوازم جانبی آواتار و موارد دیگر را بخرند، بفروشند و معامله کنند. شما می توانید متاورس را از طریق رایانه، هدست واقعیت مجازی (VR) یا گوشی هوشمند تجربه کنید.

۳ ارز دیجیتال برتر که NFT و متاورس را با هم ادغام کردند

به طور خاص، متاورس بلاکچین را در فناوری زیربنایی خود و دارایی های رمزنگاری، مانند توکن های متاورس را، در اقتصاد خود گنجانده است. نمونه‌هایی از متاورس ها و پروتکل‌های کریپتویی که عناصر متاورس را در خود جای داده‌اند، عبارتند از Decentraland، Cryptovoxels، Alien Worlds، Axie Infinity و The Sandbox. مدتی است که محیط‌های “متاورس-مانند” در بازی‌های آنلاین چندنفره وجود داشته است. اما ادغام بلاک چین در این بخش نه تنها افرادی را که می‌توانند شرکت کنند و کاری هایی که انجام بدهند، تغییر می‌دهد، بلکه نشان‌دهنده واقعی بودن آن است. ارزش بازار دارایی ها در بازی های بلاکچین، دارایی‌ها و اقلام رمزنگاری در متاورس – مانند زمین و اشیاء دیجیتال – معمولاً با “توکن‌های متاورس” نشان داده می‌شوند. مالکیت آنها در بلاک چین ثبت می شود و حتی می توان آن را با دارایی های دیجیتال مانند بیت کوین (BTC) و اتر (ETH) مبادله کرد.

.

دنیای واقعی به طور فزاینده ای به سمت متاورس حرکت می کند. شرکت‌های مختلفی دفاتر مجازی خود را در متاورس ایجاد کرده‌اند. آنها به طور منظم رویدادهای مجازی را با حضور هزاران نفر برگزار می‌کنند. به عنوان مثال، در سال ۲۰۲۱، خانه حراج معروف Sotheby’s نسخه دیجیتالی دفتر مرکزی خود در لندن را در بازی بلاک چین Decentraland افتتاح کرد. این فضا دارای یک گالری هنری مجازی چند اتاقه است که کاربران متاورس می توانند از آن استفاده کنند. به همین ترتیب، Decentraland به طور منظم میزبان رویدادهای موسیقی زنده، کنفرانس ها و جلسات است.

بازی سندباکس: راهنمایی برای زندگی در متاورس با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

ویژگی های کلیدی ارز دیجیتال متاورس چیست؟

طراحان متاورس ها عموماً به دنبال متمایز کردن جهان خود از جهان های قبلی متاورس، به چند روش کلیدی هستند:

تمرکززدایی:

در حالی که دنیای مجازی اولیه تحت مالکیت و کنترل شرکت‌ها بود، متاورس ها معمولاً غیرمتمرکز هستند. برخی یا همه اجزای بازی‌های متاورسی بر اساس فناوری بلاکچین ساخته شده‌اند. این بدان معناست که متاورس ها تمایل دارند از ساختار اصلی مدل کسب‌وکار در صنعت بازی امروزی فاصله بگیرند. ساختار منحصر به فرد بازی های بلاکچین می تواند فرصت های عادلانه تری را برای شرکت کنندگان باز کند. همچنین به این معنی است که مالکیت خودِ متاورس، بین شرکت کنندگان تقسیم می شود. حتی اگر سازندگان اصلی متاورس دیگر نباشند، یک بازی متاورسی می‌تواند برای همیشه به حیات خود ادامه دهد.

حاکمیت کاربران:

متاورس هایی مانند Decentraland از سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز (DAO) و توکن‌های حاکمیتی برای انتقال کنترل آینده بازی توسط کاربران، استفاده می‌کنند و به آن‌ها اجازه می‌دهند تا تغییرات و به‌روزرسانی‌ها را از طریق رأی‌گیری انجام دهند. به این ترتیب، متاورس‌ها می‌توانند چیزی بیش از بازی باشند – آنها می‌توانند جوامعی با اقتصاد و حاکمیت دموکراتیک تبدیل شوند.

منشأ قابل اثبات:

اقلام درون دنیای متاورس مانند “توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT)” هستند. دستاوردها در محیط‌ های بازی می‌تواند ارزش زیادی برای گیمرها داشته باشد. NFTها، استاندارد آیتم های درون بازی را به شفافیت مورد نیاز می رسانند و به آن ها قابلیت دسترسی به بازار دارایی دیجیتالی را می دهند. از آنجایی که هر NFT، منحصربه‌فرد است، توکن‌ها و آیتم‌های درون متاورس را می‌توان به شکل NFT کدگذاری کرد تا محتوای تولید شده توسط کاربر به طور رسمی ثبت بشود.

ارزش اقتصادی در دنیای واقعی:

از آنجایی که متاورس ها از توکن‌های رمزنگاری و زیرساخت‌های بلاکچین استفاده می‌کنند، اقتصاد آنها مستقیماً به اقتصاد رمزارزها متصل است. این کار، به دارندگان توکن‌های متاورس یا پوسته‌های آواتار و املاک دیجیتالی این اجازه را می‌دهد تا آن‌ها را در بازارهای DEX و NFT معامله کنند. پول فیات (مثلا دلار) به دست آورند و این پول را در دنیای واقعی استفاده کنند.

پیش بینی ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۷ : ۵ سناریوی محتمل چیست؟

بازی های متاورس یک فرصت اجتماعی و سرمایه گذاری هستند

در حالی که متاورس ها (و به طور کلی بازی های NFT) هنوز در مراحل اولیه توسعه خود هستند، این جهان های جدید فرصت های اجتماعی و مالی جذابی را برای آینده ارائه می دهند. متاورس ها می‌توانند راه‌های جدیدی را برای بازی، سرمایه‌گذاری، جمع‌آوری ثروت و همچنین کسب درآمد به کاربران ارائه دهند. علاوه بر این، توسعه بر روی پلتفرم‌های متاورس بسیار قابل توجه است. پتانسیل تعامل متاورس های مختلف با یکدیگر است که می‌تواند اکوسیستم این بازی ها را به ستونی از اقتصاد جهانی تبدیل کند. با ترکیب محیط‌ های VR، قابلیت اعتیادآور بودنِ بازی‌های ویدیویی، تعاملِ رسانه‌های اجتماعی و ارزشِ بازار ارز دیجیتال، بازی‌های متاورس به یک عنصر مرکزی در فاز بعدی اینترنت تبدیل می‌شوند.

ارز دیجیتال مانا MANA چیست؟

از نظر شما مهم ترین ویژگی ارز دیجیتال متاورس چیست؟ در کامنت ها بنویسید

منبع

مقاله‌های مشابه

ماینر S17 : بررسی مشخصات، قیمت و خرید ماینر Antminer S17 و S17 Pro

ماینر S17 : بررسی مشخصات، قیمت و خرید ماینر Antminer S17 و S17 Pro

در 29 مارس 2019، تولیدکننده پیشرو سخت افزار استخراج در جهان، بیت مین (Bitmain)، رسما تاریخ عرضه Antminer S17 را اعلام کرد. این ماینر ASIC جدید، منحصراً برای ارز دیجیتال هایی که از الگوریتم SHA-256...

بیشتر بخوانید
وام ارز دیجیتال: کلید شما برای آزادی مالی *

وام ارز دیجیتال: کلید شما برای آزادی مالی *

آیا از اینکه تحت سلطه بانک ها و وام دهندگان سنتی هستید، خسته شده اید؟ آیا شده تابحال درخواست شما برای دریافت یک وام رد شده باشد؟ آیا فرآیند درخواست وام سنتی را بسیار طولانی و خسته کننده می دانید؟...

بیشتر بخوانید

به زودی:

چگونه با ارز دیجیتال درآمد کسب کنم؟

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *